.

Beantwoord

Vanuit Duitsland naar NL geen aanmelding 3G

  • 24 June 2013
  • 5 reacties
  • 460 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Hedenmorgen ben ik vanuit Duitsland terug gereden naar NL en vanuit het E-plus netwerk kwam ik weer op het KPN netwerk. Echter bij 3 iPhones met Simyo abonnement kwam met geen mogelijkheid 3G in beeld. Alleen uit/aanzetten werkte, dus niet vliegtuigmodus, andere knoppen zoals 3G, mobiel netwerk etc.
Een andere iPhone met een abonnement bij KPN zelf kwam wel automatisch op 3G.

Ik kan dus met enige zekerheid vaststellen dat er bij Simyo iets niet goed gaat of het moet een bewuste keuze zijn van Simyo.
icon

Beste antwoord door Charlene 25 June 2013, 12:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hedenmorgen ben ik vanuit Duitsland terug gereden naar NL en vanuit het E-plus netwerk kwam ik weer op het KPN netwerk. Echter bij 3 iPhones met Simyo abonnement kwam met geen mogelijkheid 3G in beeld. Alleen uit/aanzetten werkte, dus niet vliegtuigmodus, andere knoppen zoals 3G, mobiel netwerk etc.
Een andere iPhone met een abonnement bij KPN zelf kwam wel automatisch op 3G.

Ik kan dus met enige zekerheid vaststellen dat er bij Simyo iets niet goed gaat of het moet een bewuste keuze zijn van Simyo.


Hoi Gogol,

Dat is vreemd. Bij de meeste mensen schakelt het toestel gewoon weer over op het KPN netwerk. Ik heb dit zelf nog nooit gehad, wat jij beschrijft. Het is dus geen bewuste keuze van Simyo, en ook niet iets wat standaard 'fout' gaat.
Staan de toestellen op automatisch netwerk zoeken of op handmatig netwerk kiezen?

Ik hoor het van je,

Groetjes, Charlene
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Charlene,

Het is zeker vreemd.

Wat ik al beschreef: ze schakelen over naar het KPN netwerk, alleen ik kreeg geen 3G verbinding, dus ook geen data. Alle drie iPhones (type 4, 4S en 5) met het laatste iOS hadden het probleem, alleen een 4S met een zakelijk abo bij KPN had geen problemen. Ze stonden ook op automatisch, anders werd er niet automatich overgeschakeld naar het KPN netwerk (dus dat ging wel goed).
In Duitsland had ik data roaming "uit" gezet en het leek alsof de toestellen daar op bleven staan.
Ik heb trouwens niet geprobeerd te bellen met de toestellen, dus daar kan ik niets over vertellen.
Badge +8
Hoi Charlene,

Het is zeker vreemd.

Wat ik al beschreef: ze schakelen over naar het KPN netwerk, alleen ik kreeg geen 3G verbinding, dus ook geen data. Alle drie iPhones (type 4, 4S en 5) met het laatste iOS hadden het probleem, alleen een 4S met een zakelijk abo bij KPN had geen problemen. Ze stonden ook op automatisch, anders werd er niet automatich overgeschakeld naar het KPN netwerk (dus dat ging wel goed).
In Duitsland had ik data roaming "uit" gezet en het leek alsof de toestellen daar op bleven staan.
Ik heb trouwens niet geprobeerd te bellen met de toestellen, dus daar kan ik niets over vertellen.


Hoi Gogol,

Ik moet dit echt even nagaan met de technische afdeling. Ik zie zo geen reden waarom er verschil zou zijn tussen de toestellen.
Ik kom hier dus bij je op terug.

Groetjes,
Charlene
Ook ik herken dit probleem!
Woon zelf in de grensstreek en passeer vaker de Duitse en Belgische grens!
Zodra mijn telefoon op een buitenlands netwerk is geweest moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten om 3G weer te kunnen gebruiken!
Is al eens door mij aangegeven via de Twiteraccount, maar men had geen oplossing hiervoor!
Ligt ook niet aan de Simkaart want ook na de overstap van Iphone 4 (Minisim) naar Iphone 5 (Microsim) blijft dit probleem zich voordoen!

Verder is er bij mij ook geen 3G mogelijk als er grote aantallen mensen bij elkaar zijn!
Bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd of concert
Badge +8
Ook ik herken dit probleem!
Woon zelf in de grensstreek en passeer vaker de Duitse en Belgische grens!
Zodra mijn telefoon op een buitenlands netwerk is geweest moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten om 3G weer te kunnen gebruiken!
Is al eens door mij aangegeven via de Twiteraccount, maar men had geen oplossing hiervoor!
Ligt ook niet aan de Simkaart want ook na de overstap van Iphone 4 (Minisim) naar Iphone 5 (Microsim) blijft dit probleem zich voordoen!

Verder is er bij mij ook geen 3G mogelijk als er grote aantallen mensen bij elkaar zijn!
Bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd of concert


Hoi Lei Janssen,

Ja, de simkaart moet zich opnieuw aanmelden op het KPN netwerk dan. Je toestel opnieuw opstarten kan ervoor zorgen dat alles zich weer netjes aanmeldt, ook je internetoptie. Het spijt me dat je dit als een probleem ervaart, excuses daarvoor.
Er zijn diverse factoren die de snelheid en beschikbaarheid van de internetverbinding op je mobiele apparaat (bijvoorbeeld je smartphone, tablet of laptop) beïnvloeden, zoals:

-Het type mobiele apparaat dat je gebruikt
-De drukte op het internet of de internetpagina
-Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
-De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast
-De maximale snelheid van je abonnement

Dit is er de oorzaak van dat bij zo'n voetbalwedstrijd of concert je 3g verbinding kan wegvallen.
Daar kunnen we helaas niks aan doen.

Groetjes,
Charlene

Reageer