Op de boot van Duitsland naar Oslo werd ik geconfronteerd met 60 euro kosten omdat ik blijkbaar contact had via een satellietverbinding. Ik heb vooraf geen waarschuwing ontvangen! Vandaag gebeurt me in Noorwegen hetzelfde. De melding komt nadat ik alweer thuis ben en nu zit ik nogmaals met kosten, nu ruim 45 euro. Hoe kan dat zo maar? Ik baal hier echt enorm van.
Hallo
Daar kan Simyo ook niets aan doen.
Hieronder een link met een blog van Simyo over kosten op de boot:
https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-op-zee-met-het-maritieme-netwerk/
De tweede keer was er geen bootmaatschappij bij betrokken.
Ik verwacht vooraf een waarschuwing. Hoe moet ik nu zien wanneer naar een satellietverbinding wordt geschakeld?
Hallo
Hoi
Noorwegen hoort bij zone 1 dus dat gaat uit je bundels.
Maritiem is idd zone 4 buiten de bundel.
Simyo heeft geen buitenland bundel
Meer info vindt je hier.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je extra kosten hebt gemaakt!
Ik zie dat je al een aantal goede reacties hebt gekregen van onze helpers
Zodra er een verbinding wordt gemaakt met het maritieme netwerk (satellietverbinding) sturen wij een waarschuwing sms. Vaak is het dan al te laat en zijn er kosten gemaakt. Voor in het vervolg raad ik aan om voordat je op de boot stapt de optie '’automatisch verbinden'’ uit te schakelen en handmatig een netwerk te kiezen. Mocht dit niet lukken dan kan je het beste de mobiele data uitschakelen en verbinden met Wifi als dat aanwezig is op de boot. Zo voorkom je extra kosten .
Echter zie ik alleen dat er buiten bundel kosten zijn door een verbinding met een satelliet. Noorwegen valt inderdaad binnen de bundel.
Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee!
Groetjes,
Amy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.