Skip to main content

.

Sinds 4 juni heb ik een nieuwe telefoon. Sinds deze datum zijn er opeens heel veel mb’s gebruikt, zelfs wanneer mijn internet uit staat! Binnen 1 dag had ik meer dan 6000 mb er door gejaagd. Voor mijn gevoel klopt dat helemaal niet, ik gebruik veel op wifi en op de meeste apps staat mobiele data uit. 

Zet als eerste datablokkade aan op je nummer, kost slechts €0,50 per mobiel nummer en als je door je data heen bent stopt internet gewoon en krijg je geen extra kosten.

In je mobiel kun je in de regel op app-niveau zien waar de data aan verstookt is.

Als je mobiel slechte wifi heeft schakelt deze in de regel automatisch over op mobiele data, dit kun je ook uitzetten. @Colet 

Hoi @Colet,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hier vragen over hebt.

Heb je jouw mobiele data uitgeschakeld wanneer je gebruik maakt van WiFi? Zo niet, dan kunnen er instellingen op je telefoon zijn waardoor je toch internet verbruikt zonder dat je het doorhebt. Op iPhones heet deze optie 'Wi-Fi Assistentie' en op Android-toestellen heet het 'Slimme netwerkwissel'. Ik adviseer je om deze optie uit te schakelen als deze aanstaat. Controleer ook of je foto's gesynchroniseerd worden naar de cloud via 4G, want dit kan ook veel data verbruiken.

Misschien kun je ons een screenshot van je instellingen sturen, dan kan ik even meekijken.

Thanks voor je reactie @J.D.L.!

Groetjes,
Seren

Reageer