Hoi Rkoordes,
Super balen dat het niet lukt om gebruik te maken van 3G/4G, super zonde van de extra MB's die je hebt aangeschaft.
Ik heb de simkaart een reset gegeven zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Om deze reset af te ronden moet het toestel minimaal 15 minuten uit zijn geweest, kun jij dit doen wanneer je dit leest? Ik hoop dat het daarna werkt. Je kan eventueel daarna proberen of het anders wel beter werkt als je verbinding maakt met een andere provider? Ik denk dat je de APN instellingen ook al hebt aangepast? Maar ik vermeld het voor de zekerheid erbij, de juiste APN instellingen kun je hier terugvinden. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor handmatig internet instellen.
Laat je weten of je eruit gekomen bent?
Groetjes,
Daisy
Je zegt dat je er vaker naar toe gaat. Is dat dezelfde plaats? En weet je nog nog of je toen wel ontvangst had? Heb je een buurman oid die je kan vragen of hij wel bereik heeft.
Als de reset niet helpt kun je ook een dekkingskaart proberen te vinden. Wellicht zit je op een plaats waar er gewoon matige dekking is.
Inmiddels weer terug, inderdaad steeds zelfde plaats, eigen huisje, voor deze maand weer 15g genomen, nog 11,8 over. klaarblijkelijk ontzettend slecht dekkingspunt.
Ga volgende week weer ernaar toe. Graag advies voor ontvangstversterker om deze te installeren of satellietontvanger advies. Doel een beetje werken daar.
Hoe dekkingskaart vinden??
Groet
Simyo heeft geen dekkingskaarten van Frankrijk, want Simyo/KPN heeft alleen een netwerk in Nederland.
In het buitenland maak je gebruik van de netwerken van andere lokale providers. Deze providers hebben waarschijnlijk wel ergens op hun website een dekkingskaart staan. In Frankrijk heeft Simyo roaming overeenkomsten met:
Ontvangstversterkers zijn doorgaans niet toegestaan, want jij hebt geen licentie om op mobiele frequenties uit te zenden.
Hoi Rkoordes,
Jammer om te lezen dat het nog steeds slecht werkt, wat heb je tot nu toe geprobeerd? Op die manier kunnen we dan even kijken welke opties er over zijn.
Thanks Groentjuh!
Groetjes,
Daisy
Dag Daisy,
Dank je wel voor je vraag.
Heb verschillende instellingen uitgeprobeerd. Telefoon uit en aan gezet.
Klaarblijkelijk is in het postcodegebied (58360) een slecht bereik.
Ben nu aan het kijken of ik verder kom met MIFI en met franse SIM kaart.
Of dit beter gaat is afwachten en uitproberen.
Tot nu toe nog geen advies gehad welke daadwerkelijk helpt. Ik ben geen zware gebruiker
maar wil kunnen mailen en Netflix af en toe gebruiken.
Anders blijft de enige mogelijkheid over alles via sateliet (heb ik begrepen)
Hopelijk je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
m.vr.gr.
Rob
Hoi Rob,
Bedankt voor je terugkoppeling!
Netflix verbruikt nogal veel data, dus wellicht is het voordeliger om lokaal een simkaart aan te schaffen en die via MIFI te gebruiken
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het ons dan weten!
Groetjes,
Bas