Skip to main content

.

Beantwoord

plafond, kan ik extra kosten maken?


Ik ga gebruik maken van het plafond voor internetten. Maar ik heb begrepen dat er een aantal uren kan verlopen tussen het moment dat de bundel op is en het moment dat Simyo daar weet van heeft. Kun je dan in die tussentijd toch over je bundel heen internetten zonder dat het plafond in werking treedt en je dus zo toch met extra data kosten komt te zitten ondanks je ingestelde plafond?

Beste antwoord door Ashley

Hi @Hendri,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je vraag is beantwoord door @RobbyTown, @Groentjuh & @Kaas Berrie.  Super bedankt voor je hulp @RobbyTown, @Groentjuh & @Kaas Berrie!

Als je een dataplafond hebt kunnen er inderdaad geen extra kosten voor internet verbruik komen. Let wel op dat je dataplafond alleen geldig is voor internetverbruik in Nederland en andere zone 1 landen.

Groetjes,
Ashley

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

  • 0 reacties
  • 28 juni 2024

Uren tussen?

 

Maak er maar dagen van

Het dataplafond is actief vanaf de eerste dag van de volgende maand.

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 29 juni 2024

Lijkt mij dat als het dataplafond aanstaat, dat je dan nooit kosten buiten de databundel kunt krijgen. Een dataplafond gaat per eerste van volgende maand pas in. Oh en een dataplafond werkt niet in zone 2, 3 en 4 landen (daar werkt de databundel ook niet). Aangenomen dat je verbonden blijft met NL of zone 1 en het echt actief is, zou ik geen reden verzinnen dat Simyo kosten kan rekenen voor data.


Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 181 reacties
  • 29 juni 2024
Groentjuh schreef:

Lijkt mij dat als het dataplafond aanstaat, dat je dan nooit kosten buiten de databundel kunt krijgen. 

<knip> 

Als het dataplafond actief is zal de datastroom stoppen bij 100% verbruik, zonder naweeën. Zo heb ik het begrepen. Ik neem aan dat het sein van 100% verbruik uit het netwerk van KPN komt en niet uit de (achterlopende) systemen van Simyo. Als het anders mocht zijn lees ik het hier graag van Simyo!


Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 600 reacties
  • antwoord
  • 1 juli 2024

Hi @Hendri,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je vraag is beantwoord door @RobbyTown, @Groentjuh & @Kaas Berrie.  Super bedankt voor je hulp @RobbyTown, @Groentjuh & @Kaas Berrie!

Als je een dataplafond hebt kunnen er inderdaad geen extra kosten voor internet verbruik komen. Let wel op dat je dataplafond alleen geldig is voor internetverbruik in Nederland en andere zone 1 landen.

Groetjes,
Ashley