Skip to main content

.

Ik krijg een melding hoogverbruik terwijl ik geen data gebruik. Ik zit thuis, WiFi werkt, maar gebruik mijn telefoon alleen voor de ontvangen melding. Ik krijg een melding dat ik 80% heb gebruikt. Meteen daarna een melding dat 100% gebruikt is, en uurtje later dat ik E100,- moet betalen, terwijl ik in de tussentijd thuis op de WiFi 1 keer een app heb gelezen. Is dit een hack? Graag hulp. 

Goedemorgen @Ams duke 

Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat dit is waar ik zelf moeite mee heb. Zowel andere klanten als ik hebben al aangegeven dat we hierin graag een betere vorm van bescherming zien. Dit is op meerdere manieren te bewerkstelligen. 

De simkaart is zodanig beschermd dat een hack niet zomaar mogelijk is, laat ik dat vooropstellen.

Zet, als ik je dat mag aanbevelen, op mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen internet uit. Dan is geen datagebruik meer mogelijk via de simkaart. Dan heb je al een goed begin gemaakt om mee te starten. De simkaart is op netwerkniveau geblokkeerd voor data.

Bij gebruik WiFi of wanneer data niet nodig is, mobiel data voortaan als dat nog niet gebeurt consequent uit. 

Sluit apps goed af, zorg dat updates gebeuren via WiFi bijvoorbeeld Google play.

Kijk de instellingen goed na zoals bijvoorbeeld een WiFi assistent dat die uit staat. 

Meer advies lees je hier. 

https://staging.simyo-blog.rocketmonkey.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Wat betreft kosten zal een medewerker / moderator zich bij je melden. Simyo mag vanwege privacy niet zien waar de data aan besteedt is dat zul je dus in je telefoon moeten doen.

Wat voor telefoon heb je?

Android kun je heel goed instellen, een datamonitor raadt ik je zeker aan, bijvoorbeeld datausage (externe app, ook weer zoiets).

Houdt mijn Simyo goed in de gaten ook al is er sprake van een vertraging van ontvangen en verwerken van gegevens. De sms van 80 en 100% is real time.

Heb ik je hiermee geholpen en gerustgesteld?

Fijne zondag nog en..…#staysafe. 

Friesian 

 


Hoi Ams duke,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je het even navraagt! 

 

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten wat er is gebeurd, je kan hier lezen hoe je het verbruik in je toestel terug kan vinden. Aan je bericht te lezen denk ik dat de wifi assistentie aan staat in je toestel, dit is een instelling die mobiel data vebruikt wanneer je WiFi verbinding niet helemaal 100% is. Ik raad je aan in ieder geval deze te checken en de link die ik in dit bericht verwerkt heb. Zoals Friesian ook al aan gaf kunnen wij niet zien waar de MB's aan zijn verbruikt ivm de privacywetgeving. Omdat vandaag de nieuwe maand is ingegaan is jouw simkaart gedeblokkeerd en heb je weer de volle bundels. Ik kijk graag even mee wat ik kan betekenen in de kosten, kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? Dan kijk ik met je mee. :blush:

 

Thanks Friesian voor je uitgebreide reactie!

 

Groetjes,

Daisy


Hallo,

Ik had bij mij Simyo de internet optie uitstaan maar toch kreeg ik  bij het verwisselen van de simkaart naar een andere telefoon binnen een paar minuten een SMS met het bericht dat ik 2 GB had verbruikt a raison van 300 euro terwijl ze een databundel aanbieden van 10 GB voor 2 euro. Dit is gewoon pure oplichting en woekerwinsten. Zonder mijn goedkeuring en medeweten zijn de internetopties aangezet in mijn simyo.

Op mijn 2 e-mails wordt niet gereageerd en Mijn simkaart is geblokkeerd. 

Dit zijn praktijken waar de honden geen brood van lusten.


Hallo @RoyalAlberthall het is beter een eigen topic voor je vraag te maken, je breekt nu 2x in iemand anders zijn topic, dit werkt verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.


Hoi @RoyalAlberthall,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je zelf inmiddels een topic hebt aangemaakt en dat mijn collega deze heeft beantwoord. Bedankt voor je reactie @J.D.L.!

Hierbij sluit ik deze topic.

Groetjes,
Seren