Skip to main content
Beantwoord

Simyo zet zonder medeweten internetoptie aan bij Mijn Simyo

  • 21 July 2024
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Ik heb al jaren alleen een belbundel bij Simyo daarom heb ik in Mijn Simyo de internet optie uitgeschakeld. Nu heb ik net een nieuwe telefoon en heb ik de simkaart verwisseld van mijn oude naar mijn nieuwe. Een paar minuten later kreeg ik een SMS van Simyo dat ik 2GB had verbruikt. Aangezien ze voor 1GB data buiten bundel ( ik heb niet eens een data bundel) 150 euro rekenen  verwachten ze van mij dat ik 300 euro ga betalen. Om de pressie nog even op te voeren is mijn sinkaart geblokkeerd en wordt er niet gereageerd op mijn 2 emails.

Hoe het überhaupt toegestaan en mogelijk is om 300 euro te rekenen voor 2GB terwijl ze zelf een data bundel van 10GB aanbieden voor 2 euro is voor mij onverteerbaar. Dit zijn pure woekerwinsten en gewoonweg misdadig. Ik ga kijken of ik hier juridisch wat mee kan. Sws ga ik een officiële klacht indienen bij de juiste instanties aangezien ik nooit toestemming heb gegeven voor het veranderen van mijn opties binnen Mijn Simyo.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RoyalAlberthall,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten de bundel hebt gemaakt! Ik kijk graag even met je mee wat er is gebeurd.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad geen internetbundel hebt. Ik zie wel dat de internetoptie sinds februari 2020 aan heeft gestaan omdat je destijds een tijdelijke internetbundel hebt aangeschaft. In maart 2020 heb je toen je internetbundel gedeactiveerd, maar je hebt de internetoptie aan laten staan. De optie is pas sinds 18 juli 2024 uitgeschakeld. Wij hebben op 4 februari en 16 juli waarschuwingen per sms verstuurd met de tekst: “Let op! Je internet nu voor € 0,15 per MB. Je verbruikt namelijk data zonder bundel. Tip: activeer een internetbundel om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo”. Heb je deze sms’jes gezien?

Ik begrijp dat de kosten niet bewust gemaakt zijn en wil daarom graag met je meekijken wat wij hieraan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag samen met je naar een oplossing.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer