Skip to main content
Vraag

hoogverbruik. telefoonkaart geblokkeerd

• July 5, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

ik werd donderdag verrast dat ik een hoogverbruik van bijna 13000 heb. Contract is 10000. De meerkosten zijn nu geschat op rond de € 415. Toch een behoorlijk bedrag voor een gepensioneerde. De oorzaak van het meerverbruik is mij totaal onduidelijk. Al die jaren dat ik bij simyo een contract had heb ik nooit zoveel gebruikt. Inmiddels heb ik al wel een dataplafond ingesteld. Maar nu is mijn mobiele nummer geblokkeerd en dien ik eerst € 127,92 te betalen om te deblokkeren. Toch ook een behoorlijk bedrag. Wat voor mogelijkheden zien jullie nog om de maand juli “normaal” door te komen? Mijn bundel was pas de 1e in gegaan en heb dus nog 29 dagen te gaan met 0,0 internet. De bijna 3000 mb is het gebruik van 1 dag. Op die dag heb ik mijn telefoon niet gebruikt voor internet via 4 of 5 g. Indien nodig gebruik ik zoveel mogelijk wifi zo ook die dag. Niet uit huis geweest en toch verbruik via 4 of 5g.

Wie kan mij helpen?

groet, Paul

1 reactie

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 5, 2026

Beste ​@Paul van Tongeren vandaag kun je tot 17u00 via WhatsApp contact opnemen met Simyo, zie link.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en -plafo0nd instellen.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt en daar maatregelen op nemen.

Verder kan ook een update van de telefoon de oorzaak zijn.

Stel binnen de telefoon, waar je de keuze hebt tussen wifi en mobiel, zoveel mogelijk wifi in, stel verder in dat bij slechte of geen wifi de telefoon NIET automatisch overschakelt naar mobiele data, stel verder databesparing in bij WhatsApp en mobiele data.

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.