- Dataplafond had van toepassing moeten zijn, door jullie technische tekortkomingen is dit niet door jullie in acht genomen (ondanks mijn aanmelding, wel 3x via de app!! Heb het zelfs per video opgenomen hoe ik het heb aangezet en er verder NIKS MEE WORDT GEDAAN DOOR JULLIE)
Het dataplafond is een nieuwe feature. Deze is 14 mei 2024 geintroduceerd en zal ingaan op de eerste van de daaropvolgende maand. Dat betekent dat niemand al een dataplafond deze maand KAN hebben. Pas volgende maand zullen klanten die deze tussen 14 mei en 31 mei deze hebben geactiveerd daadwerkelijk gebruik kunnen maken van deze functie.
Simyo zou overigens wel 80% en 100% SMSjes gestuurd moeten hebben. Als dat daadwerkelijk niet is gebeurd, dan is dat fout.
Hoe dan ook wel een moderator daar woensdag naar gaan kijken. Waarschijnlijk vraagt hij/zij of je hem/haar een privébericht kunt sturen.
Bedankt voor uw snelle reactie. Bij het inschakelen van dataplafond staat dat dit wordt bevestigd via de e-mail. Dat is niet zo.
Ik heb nog steeds geen contact gehad en hoop oprecht dat ik een reactie vandaag zal ontvangen die mij uitsluitsel geeft over de kwestie. En niet opnieuw mij het aanbod wordt gedaan om een schuld aan te gaan in ruil voor (verkapte) “zogenaamde” kwijtschelding van de kosten.
De tijd die we hier nu al kwijt zijn geweest overstijgt al de €138, voor mij is dit een zeer principiële kwestie.
op basis van mijn klantnummer kunt u vast nagaan wat mijn gegevens zijn
zie X, trustpilot, whatsapp, dit forum… alle inspanningen zijn er geweest vanuit mijn kant om uitsluitsel te krijgen. Het geblokkeerd houden van mijn gsm nummer: al bijna een week lang, is dat juridisch houdbaar?
Hoi @Justiceforall,
Bedankt voor je bericht. Jammer om te zien dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad. Onze oprechte excuses voor het ongemak.
Wat @Groentjuh zegt klopt. Als je het dataplafond deze maand inschakelt dan gaat deze in per de 1e van de volgende maand, in dit geval op 1 juni. Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting maar ik zie dat je het dataplafond nog niet hebt ingeschakeld, vermoedelijk omdat je ook geen gebruik maakt van een internetbundel. Mocht je dit willen dan kan je dit kan je regelen via jouw Mijn Simyo (app) account. Alle informatie over het dataplafond kan je hier terugvinden.
Wat vreemd dat je geen reactie hebt gekregen via het Twitter (X) kanaal. Ik heb dit even uitgezocht maar voor zover zien wij geen Twitter DM van jou terug. Heb je hier wellicht een screenshot van? Dan kan ik even meekijken.
Ik zie inderdaad dat je geen internetbundel hebt maar zolang de internetoptie op de simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet verbruik wordt geregistreerd. Dit kan ook te maken hebben met Wifi-assistentie. Als deze optie aanstaat in de telefoon heeft de telefoon toestemming om automatisch over te schakelen naar het sterkst gemeten netwerk als de Wifi bijvoorbeeld te zwak is of tussendoor even wegvalt. Wij hebben op 24 mei om 08:48 een waarschuwing sms verstuurd vanuit het 1200 nummer die luidt: '’Let op! Je internet nu voor € 0,15 per MB. Je verbruikt namelijk data zonder bundel. Tip: activeer een internetbundel om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo'’.
Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten.
Groetjes,
Amy
Ach ja een hele hoop bla bla en je er totaal niet in verdiept te hebben.
conclusie allemaal je eigen schuld.
sorry hoor maar moest dit even kwijt
@Ron H jij bent in ieder geval niet juridisch onderlegd kan ik uit jouw reactie opmaken.
@Ron H overigens: ook een klacht waard hoe zogenaamde “expert klanten” ten dienste staan van simyo. Maak graag je identiteit bekend. Werknemer van simyo? Ontvang je een vergoeding hiervoor? Ben ook wel benieuwd of je informeel namens simyo reageert?
@Katana het is duidelijk dat jullie een groepje expert klanten zijn samen met @Groentjuh en @Ron H, als ik snel alle posts raadpleeg op dit forum.
Ik zou zelf nooit @Ron H willen voor een antwoord op een vraag, die zorgt niet echt voor een positieve klantbeleving. Misschien kunnen jullie tips krijgen van @Groentjuh
Ik ben geen 'expert-klant' maar gewoon klant van Simyo. Niets meer of minder.
@Ron H overigens: ook een klacht waard hoe zogenaamde “expert klanten” ten dienste staan van simyo. Maak graag je identiteit bekend. Werknemer van simyo? Ontvang je een vergoeding hiervoor? Ben ook wel benieuwd of je informeel namens simyo reageert?
Ron H is net als Katana echt alleen maar klant. Klanten die behulpzaam zonder vergoeding elkaar een betere service wensen is een mooi concept als het lukt in een community als deze!
Buiten normale klanten zijn er op het Forum “Forum Experts”, zoals ik. Ook ik ben geen medewerker. Ook ik ben alleen klant, maar heb met de "Forum expert” net iets meer rechten binnen het forum en kan bijvoorbeeld moderatoren actief benaderen om privégegevens uit berichten te laten halen. Forum experts hebben soms net kortere lijntjes met de moderatoren. Ik ben en blijf echter gewoon klant en als u mijn recente posts zou bekijken, dan zou is snel zien dat ik bijvoorbeeld iemand rustig naar een andere concurrent verwees. Dat zal een medewerker niet zo snel (mogen) doen.
In alle eerlijkheid is uw houding niet bepaald voorbeeldig. Van wat ik lees, heeft er dus dataverbruik plaatsgevonden, terwijl u geeneens een databundel heeft. Dat kan bij Simyo en ook bij vele andere providers! In dat geval wordt dat per MB berekend, zoals netjes bij de tarieven wordt vermeld. Op de bestelpagina van Simyo sim-only staat dan ook:
Buitenbundeltarief
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.
In de reactie van de moderator kan ik lezen dat Simyo's systemen zelfs nog hiervoor hebben gewaarschuwd via een SMS-bericht. Blijkbaar is daar niet verder op geacteerd.
Door dat voortdurende verbruik is het gedrag buiten de bundel dusdanig opgelopen dat de hoogverbruik-regeling in werking trad, waardoor uw aansluiting werd geblokkeerd. Daardoor blijft de aansluiting tot de nieuwe maand of totdat een aanbetaling is gedaan geblokkeerd om juist nog meer kosten te voorkomen. Om zo snel mogelijk weer volledig gebruik te kunnen maken kunt u aanbetalen. U koos ervoor dat niet te doen, omdat het niet eens was met deze kosten buiten de bundel.
Tot zover zie ik niets waarmee u denkt ik naar de rechter kunt stappen. Dit alles is onderdeel van de overeenkomst, waarmee u akkoord bent gegaan toen u Simyo sim-only nam. Ook het AFM zal hier naar alle waarschijnlijkheid niets mee kunnen. Ook de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten (die u net niet noemt) zie ik bij uw casus weinig doen.
Nu begrijp ik best dat u niet blij bent met zulke ongewenste kosten en het is ook goed mogelijk dat u niet de bedoeling had om dat verbruik te maken, maar ik weet niet of de houding die u aanhoudt daar echt handig bij is. Het is typisch "Karen” gedrag! “Doe dit of anders!” “Ik sleep je voor de rechter!” “Ik wil jouw manager spreken!” "Ik wil de directeur spreken!”
Dat soort houding maakt het werk van de moderatoren niet prettiger. En hou er rekening mee dat zij simpelweg hun werk doen.
Als ik uw reactie lees op de reacties van Ron H en Katana denk ik dat u het niet prettig vind als mensen ook maar iets tegen uw richting in reageren. Het lijkt mij duidelijk dat u het dan ook niet prettig zou vinden als uw rol en de rol van Amy omgekeerd zouden zijn.
Ik begrijp de reacties van Ron H en Katana! Toen ik dit las dacht ik ook even van "Zo, die gaat er lekker hard in”. Tuurlijk dat niet iedereen zo reageert als bijvoorbeeld deze klant, maar uit ervaring kan ik u zeggen dat uw houding in mijn mening terecht reacties oplevert.
Ik hoop dat u samen met Amy een passende oplossing kunt vinden.
Ik wens Amy daar ook sterkte in.
@Ron H en @Katana: Ik denk dat hier alles wel is gezegd. Ik raad aan dat jullie niet verder te gaan betreffende de houding van Justiceforall. Mijn inziens gaat dat niet bijdragen aan het oplossen van het probleem en alleen maar verdere escalatie opleveren. Dit soort escalatie levert zelden iets positiefs op. Datzelfde zal ik ook doen.
Beste @Groentjuh,
Mijn excuses voor de houding. Ik zou graag mijn forumbericht willen verwijderen na het lezen van uw bericht en ik besef bij nader inzien door uw reactie dat ik dit anders had moeten doen en had willen doen.
En nog steeds mijn complimenten aan u: uw wijze van communiceren is zeer prettig, ondanks dat u mijn gedrag terecht wijs. Zo kan het dus ook (of is dit weer een Karen trekje van mij.. met een ondertoon naar de rest... grapje of toch niet...)
Hoe verwijder ik deze gehele post? Ik zou dat graag willen.
Beste @Groentjuh,
Mijn excuses voor de houding. Ik zou graag mijn forumbericht willen verwijderen na het lezen van jouw visie en besef bij nader inzien door uw reactie dat ik dit anders had moeten doen en had willen doen.
Hoe verwijder ik mijn post? Ik zou dat graag willen.
Amy of een andere moderator kan dat doen. U kunt zelf uw eigen berichten tot één uur na plaatsing aanpassen. U wilt echter naar alle waarschijnlijk berichten verwijderen of aanpassen, die u meer dan één uur geleden hebt geplaatst. Dat kan alleen een moderator.
Berichten raken hier echter al snel in de vergetelheid, dus zou ik je hierover niet teveel zorgen maken.
En nog steeds mijn complimenten aan u: uw wijze van communiceren is zeer prettig, ondanks dat u mijn gedrag terecht wijs. Zo kan het dus ook (of is dit weer een Karen trekje van mij.. met een ondertoon naar de rest... grapje of toch niet...)
Bedankt voor het compliment!
Hoi @Groentjuh,
Heel erg bedankt voor je fijne uitleg en support, ik waardeer dit enorm!
@Justiceforall Bedankt voor je excuses, ook dit waarderen we op het forum . Ik heb begrepen dat je contact hebt gehad via ons Whatsapp kanaal en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen, fijn dat het is opgelost! Ook heb ik begrepen dat je mijn collega Seren een privébericht hebt gestuurd over jou forum account, zij zal dit later vandaag oppakken.
Groetjes,
Amy
Zelden een topic gelezen waarin iemand zo te keer ging. Maar ik heb weer iets geleerd:
”Karen gedrag” kende ik nog niet.