Skip to main content

.

Ik werd vanochtend wakker met het bericht dat mijn simkaart is geblokkeerd en dat ik meer dan 250 euro kosten heb gemaakt. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ik baal hier ontzettend van. Ik luister vaak naar een stream of een video om in slaap te vallen en zo ook afgelopen nacht. Ik had alleen kennelijk mijn wifi niet aanstaan en daarom is het automatisch van mijn bundel afgegaan.

Ten eerste, ik snap dat het mijn schuld is. Ten tweede, ik zag dat ik kennelijk datalimieten kan instellen en dat ga ik zeker doen. Ten derde, ik ben blij dat jullie mijn Simkaart hebben geblokkeerd om nog hogere kosten te voorkomen. Dank daarvoor.

Ik hoop wel dat er misschien nog iets gedaan kan worden aan de hoge kosten. Het was een ongelukje en deze hoge kosten als trouwe klant zijn wel heel pijnlijk voor mij.

Nu probeer ik te betalen zodat de blokkade ongedaan gemaakt kan worden ( X bedrag moest voldaan worden maar als ik naar ING ga dan moet ik direct het volledige bedrag betalen)

Alvast bedankt voor uw reactie en uw begrip.

 

Ik denk dat er vandaag een moderator (= Simyo medewerker) hier langs komt. Hij of zij zal jou vragen om een privébericht aan hem/haar te sturen.

Je hebt alle stappen verder al doorlopen. Je weet waardoor het dataverbruik is opgetreden, je begrijpt de kosten/tarieven en hebt waarschijnlijk ook stappen genomen om het in de toekomst te voorkomen door een dataplafond te nemen.

Ik weet dat er bij Simyo coulance regelingen zijn, die hier waarschijnlijk wel van toepassing zijn. Ik denk dat een moderator en jij ongetwijfeld tot een passende oplossing kunnen komen.


Inmiddels is het opgelost via WhatsApp en heb ik een hele nette oplossing aangeboden gekregen! 

Bedankt Simyo!


En stel een dataplafond in. Dat kan op een Android toestel, maar sinds kort ook direct bij Simyo.

Via Simyo gaat het de volgende maand in, dus als je snel bent heb je per 1 juni een dataplafond.

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

 


Hoi @AvdL,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik lees dat je inmiddels bent geholpen door één van onze collega's via Whatsapp en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Wat fijn! 🙂

Super bedankt voor jullie hulp! @Groentjuh & @wimj12 😀

Groetjes,
Roeqajja


Reageer