Hallo @Stovenaar , bij 80% en bij 100% verbruik van de databundel krijg je een SMS, daar kun je meteen maatregelen op nemen door bijvoorbeeld internet af te sluiten op je mobiel of een extra bundel te kopen die meteen ingaat.
Ik zou wel meteen het dataplafond instellen, dat gaat dan per de 1e van de volgende maand in en voorkom je verrassingen voor een volgende keer.
Als jij zeker weet dat jen géén SMS hebt ontvangen, wacht dan de reactie van een moderator af, die kan dat (laten) onderzoeken.
Hi @Stovenaar,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.
Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @JanD ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.
Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is ook uiteraard de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten per sms ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.
Groetjes,
Roeqajja