Als je contract vrij bent kun je met 1 maand opzegtermijn je abo opzeggen in Mijn Simyo via de app of via de website @Pedro-41 .
Je kunt er ook voor kiezen het data plafond te activeren voor slechts 50 cent per mobiel per maand, dan ga je nooit meer buiten je bundel.
Op app-niveau kun je precies zien waar de data aan verbruikt is.
Bij de Samsung a15 van mijn dochter hebben we opeens heel veel verbruik buiten de bundel. Dit is allemaal verbruik terwijl de telefoon via family link op slot was gezet. Achtergrond updates enz waren zoveel mogelijk uitgezet maar toch komt daar iets doorheen.
Mogelijk dat je met tips uit dit blog kunt achterhalen waar dat verbruik vandaan komt.
om de 4 minuten 59mb verbruik voor €8,79. Echt belachelijk veel die kosten, terwijl je zelf 500 mb voor €5 kan kopen.
Baal ervan dat er zo uit verhouding gerekend wordt. Hoe kan ik het abonnement opzeggen? Via de mijn Simyo app krijg ik een storing ‘er ging iets mis’
Het zou ook via deze pagina moeten kunnen, maar ik zou in dit geval een dataplafond aanraden.
Hoi @Pedro-41,
Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn geschrokken van deze hoge kosten. Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?
Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Het is misschien een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.
Thanks voor jullie reacties @J.D.L. en @Groentjuh.
Groetjes,
Seren
Beste seren
bedankt voor je bericht. We waren inderdaad in de veronderstelling dat er een plafond ingesteld was. We hebben nu iig de optie aangezet om het verbruik te begrenzen.
Het is m’n dat er een groot verschil in kosten is tussen over de bundel en extra kopen
Beste seren
bedankt voor je bericht. We waren inderdaad in de veronderstelling dat er een plafond ingesteld was. We hebben nu iig de optie aangezet om het verbruik te begrenzen.
Het is m’n dat er een groot verschil in kosten is tussen over de bundel en extra kopen
Goed om te horen dat jullie het dataplafond nu hebben ingeschakeld, dan kunnen jullie er nu in ieder geval zeker van zijn dat de kosten nu niet meer onbewust kunnen oplopen. Ik zie dat je ook een privébericht hebt gestuurd, die pak ik vandaag verder op.
Ik zal de topic nu sluiten aangezien het is opgelost!