Ik heb al een tijd een abonnement bij Simyo: een Sim Only en een eSIM.
De eSIM gebruik ik wanneer ik een telefoonnummer moet achterlaten en niet mijn Sim Only-nummer wil gebruiken.
Op mijn Sim Only heb ik 6000 GB internet, wat ik nooit volledig gebruik. Vorige week zette ik mijn telefoon even uit en weer aan. Mijn iPhone heeft de Sim Only als primaire data-instelling. Na het opnieuw aanzetten kon mijn telefoon de Sim Only niet meer vinden (wat raar is) en gebruikte hij de eSIM-data. Helaas stond deze aan en heeft hij even 16 euro verbruikt. Ik heb contact opgenomen met Simyo en zij gaven aan dat ze dit zouden bekijken en mij een reactie zouden geven of ik mijn geld terug zou krijgen. Ik hoorde echter niets, dus heb ik weer gebeld.
Wat denk je? Helaas krijg ik niets terug. Wat een waardeloze service als je op deze manier geld van klanten verdient. Het is tijd dat ik overstap naar een andere KPN-provider, zoals Youfone. De aanbeveling van de Consumentenbond stelt ook niets meer voor.