Skip to main content

.

Ik heb al een tijd een abonnement bij Simyo: een Sim Only en een eSIM.

De eSIM gebruik ik wanneer ik een telefoonnummer moet achterlaten en niet mijn Sim Only-nummer wil gebruiken.

Op mijn Sim Only heb ik 6000 GB internet, wat ik nooit volledig gebruik. Vorige week zette ik mijn telefoon even uit en weer aan. Mijn iPhone heeft de Sim Only als primaire data-instelling. Na het opnieuw aanzetten kon mijn telefoon de Sim Only niet meer vinden (wat raar is) en gebruikte hij de eSIM-data. Helaas stond deze aan en heeft hij even 16 euro verbruikt. Ik heb contact opgenomen met Simyo en zij gaven aan dat ze dit zouden bekijken en mij een reactie zouden geven of ik mijn geld terug zou krijgen. Ik hoorde echter niets, dus heb ik weer gebeld.

Wat denk je? Helaas krijg ik niets terug. Wat een waardeloze service als je op deze manier geld van klanten verdient. Het is tijd dat ik overstap naar een andere KPN-provider, zoals Youfone. De aanbeveling van de Consumentenbond stelt ook niets meer voor.

Hoi @Martin_dh,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen je een negatieve ervaring met ons hebt gehad. Wij kunnen ons voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Mijn excuses voor dit ongemak.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. In jouw geval kun je het beste '’data'’ uitschakelen voor je eSIM als je dit niet gebruikt.

Wellicht is het ook een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Hoe dit precies werkt kun je hier teruglezen: Aankondigingstopic dataplafond

Helaas mogen wij, vanwege de privacywetgeving, niet registreren waaraan deze MB's precies verbruikt worden. Wel kun je in je telefoon kijken om na te gaan welke apps internet hebben verbruikt. In deze blog kun je lezen hoe je dit kunt achterhalen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel

Ik kan mij voorstellen dat je deze kosten niet bewust gemaakt hebt. Daarom kijk ik graag met je mee naar een oplossing. Zou je mij een privébericht  kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren

Reageer