Skip to main content

.

Ik ben vannacht over mijn internet bundel gegaan. Ik was een live stream aan het kijken en ben in slaap gevallen. Er is bij ons stroomstoring geweest waardoor de wifi weg is gevallen. En is mijn telefoon automatisch over gegaan naar 4G. Dit heeft geresulteerd in kostenpost van 360 euro. Ik werd vanmorgen wakker en zag dat mijn simkaart geblokkeerd was. Bij verder onderzoek kwam ik erachter was er gebeurd was. Het bleek dat Simyo pas na 40 min van overschrijding  mijn simkaart heeft geblokkeerd. Hadden ze dat direct gedaan dan waren de kosten nog te overzien geweest. Helaas heb ik de Sms'jes gemist omdat ik sliep, die aangeven dat ik de limiet van mijn abonnement heb bereikt. Wat ik mij afvraag is waarom Simyo 40 min wacht met blokkeren van mijn simkaart. Het is toch niet een onderdeel van het verdien model van Simyo? Want KPN schakelt bij overschrijding de snelheid drastisch naar beneden zodat het niet zo uit de hand kan lopen. Mijn gemiddelde internet verbruik is 2 GB per maand van de 3GB bundel die ik heb. 

Simyo heeft een dataplafond als optie: https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

Want KPN schakelt bij overschrijding de snelheid drastisch naar beneden zodat het niet zo uit de hand kan lopen Klopt alleen bij KPN betaal je ook net wat meer dan bij Simyo.

Bij Simyo betaal je indien je geen dataplafond hebt 0,15 euro/MB zodra je geen MBs meer in een databundel hebt. Zodra Simyo's systemen detecteren dat je 100 euro/dag of 250 euro/week buiten de bundel gaat, dan blokkeert Simyo de aansluiting (Hoogverbruik). Helaas krijgen Simyo's systemen met vertraging verbruik binnen, dus kun je als je veel verbruikt in "korte tijd" daar overheen gaan.

Hi @Rienk2001,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Bedankt voor jullie hulp @RobbyTown & @Groentjuh.😊

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Zoals @RobbyTown ook aangaf hebben wij sinds kort de mogelijkheid een dataplafond voor €0,50 per maand aan te schaffen. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt en helaas de waarschuwingssms’jes hebt gemist. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Ashley

Reageer