.

Beantwoord

Pokémon Go verbruikt meer data dan zou moeten?

  • 29 July 2021
  • 8 reacties
  • 792 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een prepaid tegoed (telefoon wordt gebruikt door mijn zoon). Gisteren heb ik voor hem een databundel van 500 Mb gekocht om Pokémon Go te spelen. Voor de telefoon van zijn zus heb ik hetzelfde gedaan, ook via Simyo.

Hun instellingen zijn overal hetzelfde en ze zijn samen op pad geweest.

Maar: mijn dochter heeft nog geen 50 MB verbruikt, mijn zoon echter 246 (!), terug te herleiden tot enkel Pokémon Go, ongeveer 75 minuten lang. (Uiteraard dataverbruik per app nagetrokken. Bij de andere apps is ook de toegang tot mobiele data actief uitgeschakeld.)

Hij is erg verdrietig, omdat ze maar één bundeltje krijgen. Hij heeft nu na nog geen anderhalf uur nog maar 231 Mb over...

Wat is hier aan de hand? 

 

Vriendelijke groet,

Em

icon

Beste antwoord door Bas 30 July 2021, 13:33

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Em,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat de internetbundel van je zoon zo snel op gaat. Weet je zeker dat alle data wordt verbruikt tot Pokémon Go? 

Het is voor ons erg lastig om hiervoor een specifieke verklaring te geven. De simkaart werkt in opdracht van het toestel en wij registreren alleen hoeveel data er verbruikt wordt. 

Om het dataverbruik in de toekomst beter onder controle te krijgen is het handig om even dit blog van ons door te nemen. Dat staat boordevol tips en tricks!

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes,
Bas

Dank je, Bas, maar deze tips kennen we en hebben we ook allemaal doorgevoerd. En ja, het is echt alleen Pokémon Go, dat veel minder data zou moeten verbruiken. Dat tracken we ook actief. Juist daarom is het zo vreemd. Ik hoopte dat jullie misschien meer van dit soort verhalen kenden en wisten waar het aan kon liggen.

Enfin. Dank voor je vlotte reactie. 

Ik heb dat eens gehad met de app Waze. Die verbruikte ineens meer dan gebruikelijk. Voor mij was de oplossing de app verwijderen om deze vervolgens opnieuw te installeren. Wellicht werkt dat ook bij de Pokémon Go app. 

Hai Ray,

Mijn conclusie is inderdaad dat het wel eens aan de laatste update kan liggen, de app is gisteren ook bijgewerkt. Ik ga het proberen, op deze manier is er ook niet zo veel aan. ;) 

Dank voor het meedenken! 

Ik had het inderdaad nadat ik een update had ontvangen. Ben benieuwd :)

Reputatie 7
Badge +6

Hi Em81,

 

Balen dat het door de update komt, hopelijk neemt het verbruik weer af! 

 

Bedankt Ray! :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Ik reageer een beetje laat.

Zorg ervoor dat binnen Google maps (als je android toestel hebt) de functie offline maps is ingeschakeld voor jouw speelgebied en volledig up-to-date is via WiFi dan zal Pokemon go fors minder data gaan gebruiken.

 

Eens in de 30 dagen volgensmij moet je de offline maps een refresh geven door dit te downloaden via WiFi.

 

Pokemon go maakt gebruik van Google maps, wanneer offline maps niet ingeschakeld staat moet de applicatie iederkeer de map downloaden via mobiel netwerk en dat verklaart dus waarom telefoon A weinig data gebruikt en telefoon B veel.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sanderrr,

Bedankt voor je bericht! Laat of niet, de informatie die je deelt is erg waardevol voor klanten die dit topic lezen!

Heel erg bedankt 😊. 

Groetjes,
Seren

Reageer