.

Beantwoord

Geen data bij nieuwe Oukitel 4000, wat nu?

  • 2 February 2016
  • 24 reacties
  • 602 Bekeken

Heb nu een nieuwe Oukitel K4000, maar nu geen data, nadat ik mijn sim over heb gezet.
De telefoon geeft gewoon aan dat ik op Simyo 4G zit, maar helaas.
Bellen gaat goed, ook WIfi geen probleem.
APN toegangspunt : KPN portalmmm.nl

Kun je me helpen?
icon

Beste antwoord door Bartstr 18 February 2016, 20:31

Bekijk originele reactie

24 reacties

Volg de stappen van de link even, zorg ervoor dat internet op je mobiel aan staat bij je Mijn Simyo pagina en uiteraard op je telefoon zelf :)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/handmatig-internetinstellingen-invoeren-148?c=54
Instellingen zijn niet helemaal dezelfde..
Bij Gegevensdrager: kies GPRS : ik kan geen GPRS kiezen, alleen LTE en eHRPD
Ook startpagina niet in te stellen.
Maar e.e.a. aangepast, maar nope.
Ook met de instelhulp van Simyo weinig succes.
Het is ook lastig, ik ben niet bekend met het structuur van het menu.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Bartstr,

Welkom op het forum van Simyo.

Jammer om te lezen dat de toestelhulp niet geholpen heeft. Ik heb één en ander opgezocht en zie via deze link dat de optie GPRS er wel opzit. Ik kan sowieso even een reset uitvoeren op je simkaart. Dit houdt in dat deze even van het netwerk wordt gehaald. Als je je telefoon voor tien minuten uitzet, kan de reset doorgevoerd worden. Je telefoon geeft wel aan dat je 4G hebt dus de kans dat het aan de instellingen van je telefoon ligt, zit er in. Om hier zeker van te zijn, kan je nog een kruistest uitvoeren. Dit houdt in dat je je simkaart in een andere telefoon steekt. Zo kunnen we kijken of je wel kan internetten op een andere telefoon.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes, Angelica
Nogmaals, in de instellingen:
======
Bij Gegevensdrager: kies GPRS : ik kan geen GPRS kiezen, alleen LTE en eHRPD..
======
Ik heb het toestel uitgezet, graag hoor ik wanneer ik het weer aan kan zetten.
Voor wat betreft de kruistest: ik heb de sim jaren in een ander toestel gebruikt, zonder problemen.
Dit zou je dan ook moeten kunnen zien.
Met de klantenservice overlegd:
Het blijkt dat Simyo al een melding bij de KPN heeft uitstaan, zo is me verteld, er zijn meer mensen met dit toestel met het probleem.
Ik krijg iig eerst een nieuwe SIM, een NFC-sim, misschien werkt die wel.
iig bedankt, allen.
Angelica
wanneer kun je 'm resetten?
bvd,
m vr gr
Heb nu mijn nieuwe SIM in gebruik, ook nu geen data.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Bartstr,

Wat vervelend dat je met je nieuwe telefoon geen gebruik kunt maken van internet.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice, is het probleem nu naar tevredenheid opgelost?

Groetjes,
Sean
Sean,

helaas werkt het nog niet, ik hoop dat mijn geduld straks resultaat zal opleveren.
De KPN is aan zet, blijkbaar.
Kun je nog iets voor me doen?

m vr gr
Bart
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bart,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt.

Helaas kan ik op dit moment niet veel voor je betekenen, hoe graag ik dat ook zou willen. Het probleem ligt nu bij onze knappe koppen van de IT-afdeling. Zodra zij wat meer weten, zal er contact met je opgenomen worden.

Helaas kunnen we op dit moment niets anders dan dit afwachten. Sorry! Als je in de tussentijd vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Angela,

Enig idee hoe lang dit soort zaken gaan duren?
Ik begrijp dat de KPN aan zet is.

Enneh, zit er voor mij nog een tegemoetkoming aan?
Ik heb nu feitelijk niets aan mijn data-abonnement.

iig bedankt voor je info,

Groetjes, Bart.
Angela, Sean,

zonder dat ik onbeleefd wil zijn of lijken, en ik vind het gezellig enzo, maar waarom mengen jullie als moderator in dit topic
En wie kan ik allemaal nog meer verwachten
Begrijp me goed, ik snap jullie goede bedoelingen, maar dit voegt niets toe.
Voel je niet beledigd, maar als klant heb ik hier verder niets aan.

m vr gr
Bart.
Moderators zijn medewerkers van Simyo. Wie anders kan je helpen door je probleem van de IT afdeling van Simyo / KPN te leggen?
Raytje,
mooi dat jij, nb niet-medewerker, óók nog je erin mengt.
Dankje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bartstr,

Ook ik meng me er even in dit topic.

Wij zijn inderdaad medewerkers van Simyo. Het probleem ligt bij onze IT-afdeling en we zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Groetjes, Caspar
All,
ik heb m aan de praat.
Niet dankzij Simyo.
Het was een instelling.

Verder, ik vernam dat mijn probleem helemaal niet naar de KPN is doorgezet, zo vertelde de helpdesk.

Iedereen bedankt voor de enthousiaste bijdragen.

GrBrt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bartstr,

Wat goed dat het gelukt is! Kun je ons vertellen welke instelling er niet helemaal juist stond? Wie weet hebben andere forumleden hier in de toekomst nog iets aan. Daarnaast kunnen wij er ook nog wat van leren :)

Het is vreemd dat het niet uit stond bij mijn collega's. Dit is namelijk neergelegd bij onze IT-afdeling. Als zij niets kunnen vinden op het netwerk of op de simkaart, is het vaak een toestel probleem. Natuurlijk hoort dit wel aan jou teruggekoppeld te worden.

Fijn dat het nu in ieder geval opgelost is!

Groetjes,
Angela
Hoi, Angela,

Nou vooruit..
Gegoogled op: no data mt6735

op Oukitel natuurlijk nooit wat gevonden.

Gevonden een leuk filmpje over *#*#4636#*#*
https://www.youtube.com/watch?v=jID9aLa7N2w&ab_channel=ITXtutor

De data-connection stond blijkbaar uit.
Hebben die chinezen mooi vergeten aan te zetten.

Well, doe er je voordeel mee :-)

GrBrt
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Bartstr,

Wat goed dat je dit hebt gevonden en heel fijn dat je het ook op het forum hebt geplaatst. Super!

Groetjes,
Sean
Raytje,
mooi dat jij, nb niet-medewerker, óók nog je erin mengt.
Dankje.


Dat meerdere zich mengen is omdat het een forum betreft. Daarbij was ik de eerste die je wilde helpen maar dus niet had kunnen weten dat je een aantal settings moet veranderen om gebruik te kunnen maken van je telefoon. Misschien is dat wel een nadeel van een telefoon die niet op de Nederlandse markt te koop is.

Ben blij voor je dat het werkt. Iets dankbaarder had in mijn ogen wel gemogen gezien alle pogingen tot oplossingen die je hebt gehad.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Raytje,

Niet iedereen is even bekend met het Simyo forum en haar experts. Wij zijn in ieder geval erg blij met de manier waarop jij meedenkt en klanten helpt!

Groetjes,
Sean
Iedereen bedankt voor de enthousiaste bijdragen.

GrBrt[/quote]
Reputatie 7
Badge +10
We hebben het allemaal heel graag gedaan Bartstr :)

Als je in de toekomst nog hulp nodig hebt, ben je altijd welkom om hier je vragen te stellen.

Groetjes,
Angela

Reageer