.

Even een leuk berichtje

  • 20 September 2021
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 7.00 uur vanaf Amsterdam Centraal op de trein gestapt richting Leipzig in Duitsland. Om 9.16 uur waren wij in Bad Bentheim, het eerste station in Duitsland. Vrijwel direct was ik verbonden met O2 en kreeg ik een Willkommen bericht van Simyo. Ik wordt nu alleen gespamd door de Duitse overheid met gezondheids berichten over quarantaine 😁

 

Kortom: alles werkt perfect en dat wilde ik even zeggen. 👍


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 7.00 uur vanaf Amsterdam Centraal op de trein gestapt richting Leipzig in Duitsland. Om 9.16 uur waren wij in Bad Bentheim, het eerste station in Duitsland. Vrijwel direct was ik verbonden met O2 en kreeg ik een Willkommen bericht van Simyo. Ik wordt nu alleen gespamd door de Duitse overheid met gezondheids berichten over quarantaine 😁

 

Kortom: alles werkt perfect en dat wilde ik even zeggen. 👍

Laatst tijdens mijn vakantie op zo’n 500 meter van de Duitse grens werd ik ook vele malen welkom geheten in Duitsland. Natuurlijk wel pas zodra ik daadwerkelijk in Duitsland was, maar als dat slechts 500 meter verderop ligt, dan is dat wel iets dat voorkomt.

Reputatie 7
Badge +9

Zelfde ervaring hier als @Ray . Zodra de veerboot binnen het bereik komt van een mast in de regio Newcastle (Northumberland) wordt er verbinding gemaakt en word ik welkom geheten, met de gebruikelijk info over tarieven. Verder wordt er in de UK af en toe van provider gewisseld wat normaal is, en er is altijd wel een goed signaal van een roaming netwerk (vaak 4G). Kortom, om een slogan van Apple te lenen, “it just works”.

Reputatie 7

Ja hoor doet het (bij miij ook) goed. Ik was laatste een weekje in Vaals, Zuid-Limburg en stak, niet dagelijks, maar wel regelmatig, net wel en net niet, even de grens over naar België. Ik heb die week meerdere malen de ‘welkom in België-boodschap’ op mijn telefoon gehad.

Berichten over Corona had ik volgens mij niet gehad. Of gewoon geblocked, lees: ongelezen weggegooid.

Je zal maar in de grensstreek woonachtig zijn in de periode voordat het data roamen vanuit de bundel ging…..

Reputatie 6
Badge +6

Fijn om te horen dat alles werkte zoals het hoort Ray! Had een paar weken geleden hetzelfde moeten ondervinden, maar helaas moesten we de trein naar Berlijn inruilen voor een vlucht omdat Deutsche Bahn precies ging staken in het weekend dat wij naar Berlijn zouden gaan 😅 Wel een leuk welkomstberichtje bij aankomst in ieder geval!

Ik kom nooit in Verweggistan maar wat ik wel wil zeggen is…... @Ray have fun !!

Reputatie 3
Badge

Tja. Ik test die functie dagelijks als ik een avondwandeling maak. Tijdens het rondje switcht mijn telefoon blijkbaar altijd even tussen een Nederlandse en Duitse zendmast.

Fijn om te horen dat alles werkte zoals het hoort Ray! Had een paar weken geleden hetzelfde moeten ondervinden, maar helaas moesten we de trein naar Berlijn inruilen voor een vlucht omdat Deutsche Bahn precies ging staken in het weekend dat wij naar Berlijn zouden gaan 😅 Wel een leuk welkomstberichtje bij aankomst in ieder geval!

Gave stad Berlijn. Al 4x geweest en ik de dat de 5e, 6e keer ook nog gaat komen. 

Reputatie 6
Badge +6

Tja. Ik test die functie dagelijks als ik een avondwandeling maak. Tijdens het rondje switcht mijn telefoon blijkbaar altijd even tussen een Nederlandse en Duitse zendmast.

In dat geval kun je misschien beter handmatig het KPN-netwerk selecteren. Op die manier schakelt je toestel niet automatisch over naar een Duits netwerk 😇

Fijn om te horen dat alles werkte zoals het hoort Ray! Had een paar weken geleden hetzelfde moeten ondervinden, maar helaas moesten we de trein naar Berlijn inruilen voor een vlucht omdat Deutsche Bahn precies ging staken in het weekend dat wij naar Berlijn zouden gaan 😅 Wel een leuk welkomstberichtje bij aankomst in ieder geval!

Gave stad Berlijn. Al 4x geweest en ik de dat de 5e, 6e keer ook nog gaat komen. 

Berlijn is heel tof inderdaad! Hoop er over een paar maanden weer naartoe te gaan 😁

Reageer