.

Bundeloverschreiding in luttele minuten, wat nu?

  • 22 July 2021
  • 6 reacties
  • 38 Bekeken

Badge
  Duur / Aantal Bedrag
22 juli 2021, 14:30:04 Zone 1, Duitsland, 22-07-2021, Internet gebruik - Duitsland  39,17 MB € 5,88
22 juli 2021, 14:25:20 Zone 1, Duitsland, 22-07-2021, Internet gebruik - Duitsland  58,59 MB € 8,79
22 juli 2021, 14:24:11 Zone 1, Duitsland, 22-07-2021, Internet gebruik - Duitsland  58,59 MB € 8,79
22 juli 2021, 14:20:41 Zone 1, Duitsland, 22-07-2021, Internet gebruik - Duitsland  58,59 MB € 8,79
22 juli 2021, 14:19:13 Zone 1, Duitsland, 22-07-2021, Internet gebruik - Duitsland

Bas 2 jaar geleden

Hoi Wilbert, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. 

Volgens onze gegevens is er op 22 juli om 14:17 uur een SMS verzonden waarin stond dat je internetbundel op was. Daarna zijn er extra kosten in rekening gebracht voor verbruik tussen 14:19 en 15:05 uur. Heb je de SMS misschien over het hoofd gezien? 

Zoals hierboven al is aangegeven, is het wel belangrijk dat je maatregelen neemt om dit soort verrassingen in de toekomst te voorkomen. Je kunt daarvoor gebruikmaken van ons blog boordevol tips en tricks

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. We zullen je kosten voor internetverbruik wegstrepen tegen de kosten van een extra internetbundel die dit verbruik zou hebben gedekt. Deze correctie zie je uiterlijk volgende week terug op Mijn Simyo!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge

Graag hoor ik van simyo of zij coulance kuennen toepassen?

Reputatie 7

@wilbertvanderheijden Dat is een overzicht van je datagebruik in Duitsland. Je simkaart heeft dit verbruik geregistreerd. Waarom zou Simyo coulance moeten toepassen?

Badge

Omdat signalering bundeloverschreiding, signalering waarschuwing en boete in een paar seconden plaatsvond

 

Reputatie 7

@wilbertvanderheijden Ja dat is een gegeven.
Maar, omdat je toch zelf het gebruik hebt veroorzaakt, welke bijzondere omstandigheid zou dan coulance rechtvaardigen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat voor nu belangrijker is om te achterhalen waarom je toestel in luttele seconde je bundel op maakt en daartegen maatregelen te nemen. Beiden kun je doen met de tips in dit blog.

Het is niet Simyo's schuld, dat je je bundel snel opgebruikt. Daar is iets op jouw mobiel voor verantwoordelijk. Waarschuwingen kunnen elkaar heel kort opvolgen als je veel data in korte tijd verbruikt. Zodra je bundel op is, rekent Simyo €0,15/MB. Het is dan ook aan te raden om voordat je je hele bundel opgebruikt al maatregelen neemt (internet uit/Extra MB bundel kopen)

Ik weet de Simyo voor sommige gevallen coulanceregelingen heeft. Of je daar voor in aanmerking komt kan alleen een moderator of community manager zien. Zij zullen hier morgen naar gaan kijken en hier of per privébericht hierover uitsluitsel geven.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wilbert, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. 

Volgens onze gegevens is er op 22 juli om 14:17 uur een SMS verzonden waarin stond dat je internetbundel op was. Daarna zijn er extra kosten in rekening gebracht voor verbruik tussen 14:19 en 15:05 uur. Heb je de SMS misschien over het hoofd gezien? 

Zoals hierboven al is aangegeven, is het wel belangrijk dat je maatregelen neemt om dit soort verrassingen in de toekomst te voorkomen. Je kunt daarvoor gebruikmaken van ons blog boordevol tips en tricks

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. We zullen je kosten voor internetverbruik wegstrepen tegen de kosten van een extra internetbundel die dit verbruik zou hebben gedekt. Deze correctie zie je uiterlijk volgende week terug op Mijn Simyo!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes, 
Bas

Reageer