.

Beantwoord

Ben ik gehackt?

  • 9 August 2014
  • 9 reacties
  • 772 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik krijg elke keer als ik mijn internet open een vreemde website. Dit heb ik vandaag voor het eerst gezien.
Ik had ook een paar uur geleden een vreemd smsje waarin stond dat ik iets kon winnen, ik heb dit bericht gelijk verwijderd.
Ook verschenen er veel foto's die ik nog nooit eerder had gezien in mijn galerij
Wat moet ik doen als mijn mobiel gehackt is? Ik heb het al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar ik blijf de vreemde website houden.
Dit is de site waar ik het over heb : http://www.fout.nl/portal?partner_nr=360&SQ=905E0EFA-DD9F-4B14-81A2-4DEBB35CECDD&XUID=EE2FCE52-6E4A-433A-A963-E1DE3C6087C8
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 August 2014, 09:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Izura.

Bij antwoord ga ik er vanuit dat de meeste phones hetzelfde werken.

klik op de internet app, ga naar de site die je wilt hebben als startpagina, dan op de linkertoets en scroll naar beneden naar Instellingen
Klik op instellingen,en dan Startpagina instellen, klik op Huidige pagina.
Dat je die sms hebt verwijderd is op zich al goed.
Ik zou eens als scanner CM security gebruiken of Ikarus.

Groet,
Friesian.

Alles duidelijk?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Izura, welkom op het forum van Simyo :)

Het gehackt raken van mobiele telefoons heb ik in de tijd dat ik bij Simyo werk nog niet meegemaakt. Kapotte telefoons door een virus wel eens, maar dan legt je hele telefoon direct het loodje.
Ik denk eerlijk gezegd dat je met Friesians tip een heel eind komt; de startpagina veranderen.
Nu lijkt het zo dat de betreffende website simpelweg niet bestaat, dus eerlijk gezegd denk ik dat er niets aan de hand is.
Hoi Izura, welkom op het forum van Simyo :)

Het gehackt raken van mobiele telefoons heb ik in de tijd dat ik bij Simyo werk nog niet meegemaakt. Kapotte telefoons door een virus wel eens, maar dan legt je hele telefoon direct het loodje.
Ik denk eerlijk gezegd dat je met Friesians tip een heel eind komt; de startpagina veranderen.
Nu lijkt het zo dat de betreffende website simpelweg niet bestaat, dus eerlijk gezegd denk ik dat er niets aan de hand is.


Het hacken komt meestal niet voor, maar het kan wel door bijvoorbeeld wat ik ooit ergens heb gelezen. het Ukash virus, dit is meer een script.
Het enige wat altijd geldt is geen geld betalen aan hackers o.i.d....

Wat dan nog goed helpt is, telefoon naar een repair & go center.
Alles verwijderen door hen, en de fabriekssoftware opnieuw plaatsen.
Dan werkt hij weer als nieuw.

In de situatie van TS lijkt me dat niet nodig.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Izura,

Ik hoop dat je iets hebt aan de tips van Friesian 🙂 De meest bekende beveiliging Apps zijn TrustGo, Avast of Malwarebytes. Dit zijn Apps die ik zelf vertrouw en altijd al gebruik!

Laat je weten of je iets hebt gehad aan de tips? 😃
@ Tiury, Izura.

Toch even ter info. CM security komt als beste uit de bus bij AV-test en haalde bij de scan nog een aantal punten eruit, die andere scanners niet zagen.
Je moet altijd denken een smartphone is wel ff wat anders dan een basic phone.

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hey Friesian,

Goede tip 🙂 Ik gebruik CM security ook en ben daar zeer tevreden over. Een echte aanrader!
Badge
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb nu geen last meer van de vreemde website.
Ik heb onderhand de CM security app gedownload en mijn mobiel gescand, dit bevalt prima.
Alleen verbruikt mijn mobiel zonder dat ik het weet veel mb's, ik heb mijn mobiel ingesteld op de wifi van mijn huis dus vind het vreemd dat ik mb's verbruik.
Ook word ik vaak doorgeschakeld naar vreemde lege websites en naar mijn play store om een app te kopen waar ik niet om gevraagd heb.
Hebben jullie hier ook tips voor?
Hallo Izura.

Je hebt al een begin gemaakt, zie ik.
Extra tips.....
Op Mijn Simyo, internet uitzetten bij simkaart en instellingen! Dan kan er geen dataverbruik zijn via Simyo
  1. Installeer ook CM Cleaner en
  2. CM browser die  biedt een extra bescherming.
  3. Eventueel een goede extra bescherming is Malwarebytes.
Verder heb ik de indruk, weet het niet zeker, dat er apps zijn die je gebruikt waar reclame opstaat voor andere apps.
  • Klik daar niet op,, en wil je eventueel een (vermelde) app bekijken, ga dan naar de playstore.
  • (kijk eerst even op internet wat je er over kunt vinden aan info).
Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Izura,

Kun je iets met de Tips van Friesian? Ik denk dat het in jouw geval ook de moeite waard is om eens je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen 🙂 Vergeet hierbij niet om een goede backup te maken!

Reageer