.

Beantwoord

Beveiliging tegen stille reclame abonnementen

  • 11 October 2023
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Bij T-Mobile kon ik instellen dat ik geen abonnementen kon accepteren via reclame in spellen. Kan dit ook ingesteld worden bij Simyo.

Dit is ter beveiliging van het telefoongebruik van mijn schoonmoeder van 80 die geen idee heeft wat ze wel en niet mag aanklikken.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 11 October 2023, 15:03

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap niet precies wat je bedoeld met "instellen dat ik geen abonnementen kon accepteren via reclame in spellen”. Maar mogelijk dat het onderstaande helpt:

Bij Simyo kun je niet betalen in de AppStore/PlayStore via de telefoonrekening.

Ook is het bij Simyo niet mogelijk om naar 0906 en 0909-nummers te bellen. Dat is een dienst die Simyo niet aanbiedt.

Betaalde sms-diensten worden standaard voor prepaid en sim-only klanten geblokkeerd. Als prepaid klant kun je de blokkade laten verwijderen door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@simyo.nl. Je moet dan wel al minimaal €30,- hebben opgewaardeerd.

Bedankt voor jouw snelle antwoord.

 

Wat ik bedoel is dat je via spelletjes gemakkelijk op een link of button kunt klikken en daarna vastzit aan een abonnement van 10 euro per maand. Dit is mijn schoonmoeder gebeurd en je komt er niet zomaar vanaf.

Reputatie 7
Badge +9

Wat ik bedoel is dat je via spelletjes gemakkelijk op een link of button kunt klikken en daarna vastzit aan een abonnement van 10 euro per maand. Dit is mijn schoonmoeder gebeurd en je komt er niet zomaar vanaf.

En hoe werd die 10 euro/maand betaald? Via de telefoonrekening of via iets anders?

Deze 10 euro werd betaald via het telefoonabonnement van T-Mobile. In de instellingen van T-Mobile kon ik deze optie uitzetten.

Vandaar dat ik deze optie ook zoek bij Simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Deze 10 euro werd betaald via het telefoonabonnement van T-Mobile. In de instellingen van T-Mobile kon ik deze optie uitzetten.

Vandaar dat ik deze optie ook zoek bij Simyo.

Dat is precies waarom ik in mijn vorige antwoord het volgende aangaf:

Bij Simyo kun je niet betalen in de AppStore/PlayStore via de telefoonrekening.

Die optie bestaat bij Simyo dus niet, want de mogelijkheid om bij iOS (AppStore) en android (PlayStore) via de telefoonrekening te betalen wordt niet geboden. Efficient staat die optie altijd al uit.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @tbaggen,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Zoals @Groentjuh zegt is dit inderdaad niet een dienst die wij bieden bij Simyo. Super bedankt voor je hulp!! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer