.

Zet per app je locatievoorziening uit (iOS)


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Deel vanaf nu alleen nog maar je locatie wanneer je daadwerkelijk gebruik maakt van de app. In de versies voor iOS 8 bestonden er twee opties bij locatievoorzieningen. Ze stonden aan of uit. Als de optie locatievoorziening aan staat betekent dit ook dat je locatie gedeeld wordt wanneer de app aan staat in de achtergrond. Hierdoor gaat je batterijduur sneller achteruit!

Met iOS 8 is er een derde mogelijkheid toegevoegd aan locatievoorziening. Vanaf nu is het mogelijk om je locatie alleen maar te delen wanneer je actief gebruik maakt van de app en niet wanneer de app aanstaat in de achtergrond. Je kan vanaf nu, per app, kiezen wanneer je jouw locatie deelt. Dit scheelt dus ook op je batterijduur!

Lees hier hoe je in iOS 8 instelt om alleen je locatievoorzieningen te activeren wanneer je daadwerkelijk gebruik maakt van de app:

1. Ga naar Instellingen.
2. Scroll door naar Privacy.
3. Ga naar Locatievoorzieningen.
4. Per app kan je nu waar en wanneer de app toegang krijgt tot je locatie.

Bij de meeste apps kan je kiezen uit drie opties: nooit, altijd of bij gebruik van app. Let op! Nog niet elke app biedt de mogelijkheid om te kiezen uit de 3 opties. Bij sommige apps kan alleen maar gekozen worden uit altijd of nooit. Dit komt doordat de ontwikkelaars van de app de optie ‘alleen bij gebruik van app’ nog niet hebben toegevoegd aan de app.

Maak je hier weleens gebruik van?

10 reacties

Bedankt voor de tip, heb alle relevante geactiveerd en de rest lekker uitgeschakeld. Is geheel onnodig om dit in werking te laten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi janlis,

Wat cool dat je iets aan de tip van Alex hebt gehad 🙂. Dit scheelt een hoop batterij en levert ook weer een hoop privacy op 😉.

Groetjes, Tiury
Badge
Kan dit ook in Android? Ik kan het niet vinden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Saskya,

Dit is uiteraard ook mogelijk bij Android telefoons. Om je hier instructies voor te kunnen geven, heb ik wel de typenaam van je telefoon nodig 🙂. Kun je die sturen?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury, ik heb een Samsung S4 (mini).
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Saskya,

Persoonlijk ben ik geen Samsung kenner, dus ben ik even aan het zoeken geslagen, en ik het het voor je gevonden!
Hier staat uitgebreid uitgelegd hoe je de locatievoorzieningen per app aan of uit kunt zetten :$
Laat je nog even weten of het gelukt is?
Badge
Dank je voor je moeite Ernst. Ik kan daar zien welke apps onlangs mijn locatie hebben opgevraagd, dat helpt al een eind.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Saskya,

Fijn dat je dit inzicht hebt gekregen door het bericht van Ernst 🙂. Mocht je nog verdere vragen hebben, zien we je graag terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +1
Ik gebruik deze instelling sinds iOS7. Heel veel apps hebben wat mij betreft geen locatie voorziening nodig. Alleen bij apps als navigatie en weer apps staat het bij mij aan en waar mogelijk dus op 'Bij gebruik'. Het bespaart ook nog een s een hoop accu gebruik.

Een andere instelling die ik gebruik om accu te besparen is 'Ververs' apps op achtergrond welke je vind onder>
Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond. Deze staat bij mij geheel uit en het iets langer laden/verversen van apps bij gebruik van apps vind ik prima.

Ook erg goed om naar te kijken welke apps berichtgevingen mogen tonen. Dit heb ik ook beperkt tot een select aantal apps (WhatsApp, Berichten, FaceTime, Spark Email, Telefoon, FaceTime).
Instellingen > Berichtgeving
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pacorob,

Dat zijn handige tips! Fijn dat je deze deelt op ons forum. Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Er zijn genoeg apps die toegang vragen tot de locatievoorziening terwijl dit vaak niet nodig is. Lekker uitzetten die handel :)

Mocht je meer tips hebben, deel ze gerust. Hier leer ik ook nog wat van ;)

Groetjes,
Angela

Reageer