.

Zet jij de blauwe vinkjes aan of uit?

  • 22 April 2015
  • 9 reacties
  • 22427 Bekeken

Reputatie 6
Badge +10
  • Oud-moderator
  • 5265 reacties
Halverwege november introduceerde WhatsApp een nieuwe service voor hun gebruikers. Deze functie maakt het mogelijk om te zien of de ontvanger een berichtje daadwerkelijk gelezen heeft of niet. Het gaat hier over de blauwe vinkjes.

Blauwe vinkjes achter het bericht geven aan of de ontvanger het bericht gezien heeft. De nieuwe service leverde een hoop kritiek op. Veel gebruikers vonden het een schending van hun privacy. Ze wilde niet dat andere gebruikers konden zien of ze iets gelezen hadden of niet. Ze waren bang dat er ruzies zouden ontstaan doordat mensen niet reageerden op een bericht dat ze wel gezien hadden.

Vanaf nu kunnen deze gebruikers opgelucht adem halen! WhatsApp maakt het namelijk via hun nieuwe update mogelijk om de blauwe vinkjes (leesbevestiging) uit te schakelen. Voor Android gebruikers was deze functie al eerder mogelijk. Het uitzetten gaat eenvoudig via de onderstaande stappen.

1. Open WhatsApp.
2. Ga naar Instellingen.
3. Klik op Account en ga naar Privacy.
4. Schakel Leesbewijzen uit.

Let op! Er zit wel een klein nadeel aan het uitschakelen van Leesbewijzen. Nadat je de leesbewijzen hebt uitgezet is het ook niet meer mogelijk om de leesbewijzen van andere te zien.

Zet jij de blauwe vinkjes aan of uit?

9 reacties

Ik zet ze direct uit!

Dat niet zozeer omdat ik het zo belangrijk vind dat anderen niet weten wanneer ik wat lees of niet. Wel vind ik het zelf storend om door te hebben wat iemand heeft gelezen of niet. Onbewust ga je daar toch rekening mee houden terwijl het eigenlijk nergens over gaat.

Laat iedereen lekker in zijn eigen tijd antwoorden (of niet). Hoeft echt niet gelijk na het lezen van een bericht!
Voor mij geen probleem met die vinkjes, bij het antwoorden op een zeer belangrijke vraag zelfs handig als ontvangst en leesbevestiging.


Van mij mogen er die vinkjes best zijn, hetzelfde geldt voor roodborstjes. :D:P:D
Bij Windows Phone is dit (nog) niet mogelijk, moet eerst een nieuwe update komen.
Bij mij is dat op mijn WP wel zichtbaar, maar omdat het tekstvak blauw is zie je dat blauwe minder
Bij chats zie je het goed. 2 blauwe vinkjes.....ontvangst en gelezen.
Bij mij is dat op mijn WP wel zichtbaar, maar omdat het tekstvak blauw is zie je dat blauwe minder
Bij chats zie je het goed. 2 blauwe vinkjes.....ontvangst en gelezen.


Ik doelde op het uitzetten 😉 de blauwe vinkjes werken wel..
Reputatie 3
Badge +7
Ik doelde op het uitzetten 😉 de blauwe vinkjes werken wel..
Aaach soo;)
Reputatie 7
Badge +9
Uhm.....is er dan niet een 'probleem' bij? Jij weet nu niet meer of iemand dat nou wel uitgezet heeft of niet. Dus....iemand kan het gewoon aan hebben staan en jij ziet geen blauwe vinkjes omdat diegene jouw bericht pas veel en veel later leest. Misschien wel de volgende dag. En jij denkt dan dat het niet gelezen is omdat je het per direct wilt controleren, bent in eerste instantie teleurgesteld maar de volgende dag weer onmetelijk blij als je de blauwe vinkjes plots toch wel ziet. Maar wil je vervolgens dan bijna verhangen aan de hoogste boom als diegene op een dag de blauwe vinkjes wel uit heeft gezet, jij dat niet weet maar er wel op zit te wachten. Dus zet jij óók maar je blauwe vinkjes uit en vervolgens blijf je tot aan het graf in het ongewisse of iets (onbenulligs) nou wel of niet of ooit gelezen is. Ik vind het een moeilijke kwestie. :8
Reputatie 5
Badge +10
Ik laat gewoon vinkjes aanstaan.
Belachelijk om ruzie te maken daarover.
Maar ook over "Laats gezien om" ruzie maken van dat had je wel even kunnen lezen.
Reputatie 6
Badge +10
Daar ben ik het helemaal mee eens maikel.twinnie!

Er zit sowieso een groot verschil tussen gezien en daadwerkelijk gelezen 🙂. Mochten er vrienden zijn die hier problemen mee hebben, dan leg ik ze het verschil wel uit.

Reageer