.

Telefoonhouder / Ophangsysteem voor in de auto

  • 10 January 2017
  • 50 reacties
  • 1841 Bekeken

Reputatie 7
Nee, ik heb hier geen belang in/bij, maar ik ben zeer positief verrast door de "HangUp" (https://www.mobilehangup.nl/nl/), het 'ophangsysteem' voor in de auto voor een mobiele telefoon, iPad en/of navigatiesysteem.

Omdat ik mijn telefoon niet lekker kwijt kan in de auto en mijn display van de autoradio helaas niet de info laat zien van de Spotify playlist en ik dus regelmatig mijn telefoon oppak om te zien wie en wat er nu speelt, wat dus eigenlijk niet wenselijk is, ben ik door een collega op de HangUp gewezen. Omdat dit ding nog geen 9 euro kost inclusief verzendkosten heb ik de gok genomen en deze besteld en inmiddels ontvangen.

Bij het uitpakken van de envelop, het is brievenbuspost, kwam er een stukje ijzerdraad uit voorzien van een coating ter voorkoming van krassen op en aan de telefoon en het dashboard van de auto. Omdat het erg fragiel oogt, dacht ik met een miskoop te maken te hebben, maar daar kwam ik na montage en het gebruik ervan op terug. Mijn iPhone 6S past er stevig in en deze hangt stevig en vast in de auto. Misschien dat deze bij mij nog wat steviger hangt, omdat de iPhone ook vast zit aan het laadsnoer vanuit het dashboardkastje waarmee ik naar Spotify luister.

In de bochten, zelfs de snelle en scherpe en op hobbelige wegen blijft het zaakje verbazingwekkend stevig hangen.

Ik ben zeer tevreden en kan deze eigenlijk iedereen wel aanraden.

Nu toch maar eens zien of ik mijn aankoopbedrag kan terugkrijgen na alle reclame die ik nu heb gemaakt...:P

50 reacties

Reputatie 7
Ziet er leuk uit!
Ziet er idd leuk uit, maar wanneer je het alleen maar leest is het niet optimaal beschreven. Voor een tablet wordt een andere formaat bestelt.
De prijs is dan ook hoger.
Vanmorgen ook één besteld.
Reputatie 7
@Ray 😃.
Reputatie 7
😞 Helaas, helaas, helaas, vanmiddag ontdekt dat de coating van de hangup aan het los laten is en dat het blanke staal inmiddels krassen op de beide zijkanten van mijn iPhone 6S heeft gemaakt.

Dit had ik niet verwacht. Ik heb er een aantal foto's van gemaakt die ik als onderbouwing van mijn klacht van het weekend bij de verkoper ga indienen.

To be continued......
Dat is best Kilo Utrecht Tango RicoK..

Ik heb die van mij nu een aantal dagen gebruikt. Ik moest even zoeken waar ik hem het beste kon hangen i.v.m. de plaatsing van m'n autoradio waar die voor zat.

Heb hem iets hoger gehangen en dat lijkt wel goed. Ik heb zo'n siliconen hoesje om m'n telefoon, dus hoop die krassen daarmee te voorkomen.
Reputatie 7
Ik hou niet van hoesjes, maar daar zul je geen krassen mee krijgen. Ook zal de coating niet loslaten.
Reputatie 7
Zojuist bij de Action voor 80 cent een ventilatierooster houder aangeschaft. Is voor the time being, maar voor hetzelfde geld gaat mij deze erg goed bevallen....
Badge +7
Hoi RicoK,

Ohneee! Dat is helemaal geen goed nieuws. Ontzettend jammer dat je iPhone nu beschadigd is :S

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Update:

Inmiddels met de leverancier aan het emailen. De leverancier wijt de beschadigingen aan mijn iPhone, doordat de houder te strak zou hebben gezeten. Er werd wel eens gezien dat de coating aan de haakjes/oogjes waarmee je de HangUp aan de ventilatieroosters hangt wat minder wordt door het gebruik, maar dat de coating over/op zo'n groot stuk verdwenen is, is nieuw. En omdat dit nog nooit is gezien zou dit te wijten zijn aan een te strakke montage.........

Ik heb de leverancier duidelijk gemaakt, dat deze er zich wel wat makkelijk vanaf maakt. Nu heeft de leverancier mij voor de tweede keer een nieuwe HangUp aangeboden, maar ook gevraagd naar een voor mij redelijke vergoeding van de geleden schade. Ik heb een nieuwe HangUp wederom afgeslagen, omdat ik geen vertrouwen meer heb in het product. Hierbij heb ik tevens een redelijke tegemoetkoming laten weten.

De leverancier is nu aan zet. To be continued.....
Hoi Rico.

Wanneer je de hangup gebruikt ga ik er vanuit dat je met je vingers eerst de houder uit elkaar doet om de telefoon te plaatsen. Gaat dat niet gemakkelijk verdwijnt coating. Haal je hem uit de houder verdwijnt coating op den duur.

Even een ander maar wel praktijkvoorbeeld om èèn beeld te geven.
Kalveren op stal....je geeft ze maïs, brok, hooi.
Ze staan te eten van een harde betonnen vloer, je zou denken geen probleem...maar de vloer gaat kapot daardoor ! Leg je waar ze eten tegels geen problemen.

Coatings
Varkens eten uit een trog..brijbak staan op een harde betonnen vloer, geen probleem denk je, fout !
Zonder coating verslijt de vloer waar ze eten. Om je een indruk te geven hoe en wat.

Betonvloer zandstralen, lijmlaag aanbrengen, fijne korrels op strooien. Even laten uitharden, dan coating aanbrengen. Je zou denken dan ben je er af, klopt maar toch op sommige plaatsen slijtage..hogedruk reinigen spuiten het los... en dat is nog stevigere coating dan op die houder.

De gewone, toch eerder mijn voorkeur, hebben bijvoorbeeld een lederen bekleding om de telefoon te beschermen in de houder.
Spijtig om te lezen Riko. Ze dekken zich wel erg goed in als ik ook de voorwaarden nog eens goed bestudeer.
Reputatie 7
Ik ben nog in afwachting van de reactie van de leverancier op mijn voorgestelde tegemoetkoming.
Reputatie 6
Badge +7
Oh, dat is niet fijn RicoK.. :(

Hopelijk komen jullie samen toch nog tot een goede oplossing!
Reputatie 7
Update:

Zojuist van de leverancier/verkoper van de HangUp bericht ontvangen dat de door mij verwachte waardevermindering van de iPhone 6S bij de toekomstige verkoop is gehonoreerd en dat de uitbetaling hiervan vandaag nog gaat plaats vinden.

Omtrent deze afhandeling ben ik erg tevreden.
Reputatie 7
Badge +10
Wat balen zeg, Rico! Wel fijn dat je er ondertussen uitgekomen bent met ze. Zo hoort het 🙂 Of nou ja, het product hoort eigenlijk gewoon goed te zijn, maar dat heb je soms. Ga je opzoek naar iets anders?
Reputatie 7
Inmiddels maak ik al weer eventjes gebruik van een ventilatierooster houder van de Action (kosten EUR 0,89) en die bevalt tot nu toe uitermate goed. Telefoon zit goed vast, is makkelijk (de-)monteren en is van een soort rubber, waardoor de kans op verdere beschadigingen nihil is. De constructie in mijn huidige auto is dermate dat deze echt perfect is. En door de kleurstelling en het formaat valt deze ook nog eens nauwelijks op als de telefoon er niet in zit.
Reputatie 7
Badge +10
Ah, goed dat deze bevalt! Het is in ieder geval beter dan zo'n anti-slip matje 😉
Reputatie 7
Badge +7
Ik zweer bij Brodit houders. Niet goedkoop, maar heel goed.
Voor degenen die het systeem niet kennen:
Je koopt twee items:
De eerste is specifiek voor een model auto. Dit wordt, zonder boren oid in de auto bevestigd.
De tweede is specifiek voor een model telefoon, of generiek als hij niet beschikbaar is voor je telefoon.
Dit item schroef je op het eerste ding. Als je een andere telefoon koopt vervang je alleen dit ding.

Zoals ik zei, niet goedkoop. Reken op ergens tussen de 40 en 80 euro of zo (afhankelijk van de keuze met of zonder voeding etc.). Maar wel heel goed.

http://www.brodit.com/brodit.html?pn=home
Reputatie 7
Heb ook in verschillende auto's gebruik gemaakt van verschillende brodit systemen.
Inderdaad erg goed, maar ik vind deze zo ontsierend.
Reputatie 7
Badge +10
En vooral erg prijzig! Ik ben dan best wel cheap in dit soort dingen en probeer eerst goedkopere varianten.
Badge
Kan toch, volgens het bordje tenminste ;)

Ik heb het inmiddels doorgestuurd naar de baas. Dan kan hij eens kijken of hij het wat vindt.

Oh, nu snappen we um.... je wil ut ding voor niks... 😉
@jannuh
Even voor jou ter info hoe zoiets gaat bij dames.

Angela stuurt het door naar de baas. Angela ontvangt en beslist. Wie zou de baas zijn volgens jou?
Hij, hij of zij.?😁
Badge
Zij is/zijn altijd de baas 😉
Bijna goed...😁😂

Reageer