.

SOS noodsignaal versturen via je telefoon

  • 18 October 2017
  • 3 reacties
  • 9460 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Het is voor Samsung en iPhone-gebruikers mogelijk om een SOS-functie in te stellen en zo een noodsignaal uit te zenden bij gevaarlijke situaties.

Zodra de SOS-functie is geactiveerd, stuurt jouw smartphone de GPS-locatie naar de contacten die jij zelf hebt ingesteld. Bij sommige providers zorgt het noodsignaal er ook voor dat er een audio opname en een foto mee wordt gestuurd. Dit wordt door Simyo helaas niet ondersteund. Zorg er wel voor dat je telefoon is opgeladen, want als de batterij leeg is, werkt de functie ook niet.

Instelling Samsung
Heb je een Samsung? Vanaf de Samsung S4 kun je de SOS-functie op de volgende manier inschakelen. Ga naar Instellingen en zoek in de zoekbalk naar ‘SOS’. Als je het hebt geactiveerd, dan doet de functie het door drie keer op de aan/uit-knop te drukken.

Instelling iPhone
Heb je een iPhone? Zorg dat je iOS11 hebt gedownload. Ga naar Instellingen en kies voor Emergency SOS. Hier kun je meerdere contactpersonen invoeren en aangeven of er een locatie verstuurd mag worden. Bij de iPhone moet je vijf keer op de aan/uit-knop drukken.

Nog een aantal handige tips
Wanneer je een toestel ouder dan de Samsung S4 hebt of een verouderd iOS besturingssysteem, dan kun je een In Case of Emergency contactpersoon instellen. Op deze manier kan een hulpverlener of voorbijganger je contactpersoon bellen terwijl je telefoon is vergrendeld. Wil je weten hoe je dit kunt instellen? Klik dan hier voor meer informatie.

Ga jij een noodsignaal instellen?


3 reacties

@Angela op mijn Samsung S3 Neo staat niet SOS maar Hulp in geval van nood.

Bij de hulp assistent moet je bij een 3 tal dingen o.a. Wi-Fi en GPS je akkoord geven.

En je moet een contact(en) selecteren.
Heb hem ingesteld en uit geprobeerd. Echter worden de beelden en het geluid als MMS verzonden. Dit werkt niet. Moet ik hem dan anders instellen?
@Rilana 1977 dat het gaat om o.a. MMS wordt tijdens de aanmelding al aangegeven. Kijk eens of je net als ik foto's uit kunt laten staan. (niet aangevinkt.)

En MMS is gestopt, daarom werkt dat niet

Reageer