.

Slimme batterijbespaarder

  • 11 February 2014
  • 48 reacties
  • 6865 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo allen,

een handige app om alleen batterij te gebruiken indien noodzakelijk, een slimme app die zichzelf aanleert informatie op te halen wanneer nodig. Wel alleen beschikbaar voor telefoons die Qualcomm chips gebruiken, dit zijn vrijwel alle smartphones behalve de Iphone

Snapdragon BatteryGuru
Snapdragon BatteryGuru is van chipsetfabrikant Qualcomm. Hiermee is het mogelijk voor toestellen die op deze chipset draaien, bijvoorbeeld alle Snapdragon-versies, accu te besparen. Na het installeren van de applicatie, heeft deze een aantal dagen nodig om te leren, jouw gedrag te leren kennen op het toestel. Zo wordt er gekeken welke applicatie veel accu verbruiken, hoe vaak ze daadwerkelijk gebruikt worden en wat de frequentie zou moeten zijn om ze bijvoorbeeld te laten checken op nieuwe berichten. In deze leerperiode wordt dit automatisch bepaald. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de mail niet direct, maar één keer per 10 minuten wordt opgehaald, of dat er elke 5 minuten voor nieuwe WhatsApp-berichten gekeken wordt. Uiteraard is dit ook achteraf aan te passen, zodat je alle applicaties naar wens kunt instellen. Zoals aangegeven, Snapdragon BatteryGuru werkt alleen met Qualcomm-chipsets.

48 reacties

Ik weet wat een Nokia 3310 is, was mijn allereerste telefoon.
Waarschijnlijk de beste die ik ooit heb gehad.
Degelijke kwaliteit uit Finland van wat volgens mij ooit een papierfabriek was.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Friesian & Raytje

Weten jullie dan ook antwoord op deze vraag...?
Hoi Friesian & Raytje

Weten jullie dan ook antwoord op deze vraag...?


Hoi Dries,

Dat is C de Nokia 1110.

Groetjes,
Friesian
Hoi Friesian & Raytje

Weten jullie dan ook antwoord op deze vraag...?


Hoi Dries,

Dat is C de Nokia 1100

Groetjes,
Friesian


Kleine correctie.....
Badge
Gezien de vraagstelling op facebook zeg ik A.
Badge
Ik zou nog even een update geven op de app waarover het eigenlijk ging. Ik doe nu een halve dag langer met de batterij maar app ook wat minder dan voorheen.
Reputatie 5
Badge +11
Gezien de vraagstelling op facebook zeg ik A.

Het was dus antwoord C
Indiërs be like; allemaal de Nokia 1100 kopen! 😉
Reputatie 5
Badge +11
Ik zou nog even een update geven op de app waarover het eigenlijk ging. Ik doe nu een halve dag langer met de batterij maar app ook wat minder dan voorheen.

Een halve dag? Wauw, dat was voor mij bijna een verdubbeling geweest 😉
Reputatie 7
Badge +9
Uhm.....de grootste batterijvreturd, op de iPhone althans, is 3G. Zet dat uit -indien niet nodig- en je batterij gaat echt een stuk langer mee, wat betreft gebruiksduur.

Batterij opladen? Zet je telefoon in vliegtuigmodus. Het opladen gaat zo een stukje sneller, althans met de iPhone.
Reputatie 6
Badge +10
Vliegtuigmodus is op elk elektrisch apparaat met zend mogelijkheden (anders hebben ze volgens mij die optie ook niet :D) echt een goede tip om je telefoon sneller op te laten en uiteraard ook besparen wanneer je hem niet nodig hebt 😃.

Met de meeste Android toestellen (vanaf Android 4.3 in ieder geval) heb je al een ingebouwde spaarstand. Je scherm dimt en je telefoon gebruikt minder "core's". Dit is altijd heel effectief geweest op mijn HTC One X.

Mocht je vaak lange weekenden op stap zijn, batterypacks!
Er bestaat ook zoiets als bijvoorbeeld een 5 uurs mobiele oplader, compact van vorm dus handig voor onderweg. :rolleyes:
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Wat bedoel je daar precies mee? Zijn dat van die externe accu's? 🙂
Een voorbeeld is duracell. :)
Reputatie 6
Badge +10
Ja precies 🙂 Die zijn super handig! Als ik naar een festival ga, zit die standaard in mijn rugzak! Op veel websites heb je voor enkele tientjes een 10.000 mAh externe accupacks 🙂 Die van Duracell zijn ook goed, maar er zijn grotere en goedkopere!
Er zijn een aantal handigheidjes waardoor de batterij van de telefoon langer meegaat.
  • WIFI uit
  • GPS uit
  • Bluetooth uit
  • Helderheid scherm 15%
  • Schermrotatie uit
  • Synchronisatie uit
Dat kan zomaar een (extra) bijna verdubbeling geven van de werkingsduur van de batterij.
Reputatie 5
Badge +11
Handige tips, Friesian!

Ik hoop dat veel mensen er wat aan hebben 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Vliegtuigmodus is op elk elektrisch apparaat met zend mogelijkheden (anders hebben ze volgens mij die optie ook niet :D) echt een goede tip om je telefoon sneller op te laten en uiteraard ook besparen wanneer je hem niet nodig hebt .


Yep, zet je telefoon des nachts rustig in de vliegtuigmodus. Vaak is dat een heel eenvoudige handeling. Je batterij gaat een stuk langer mee en van 'raar' enorm nachtelijk dataverbruik (zoals hier op het forum nog wel eens te lezen is;)) heb je dan ook zéker geen last. Tenzij je je telefoon óók de hele nacht aan wilt hebben om bereikbaar te zijn, nee dan moet je dit vooral niet doen. 😉
Reputatie 5
Badge +11
Tenzij je je telefoon óók de hele nacht aan wilt hebben om bereikbaar te zijn

Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die thuis een telefoon met knoppen en aan een draadje hebben 😕
Lastig hoor, als je 'm mee de deur uit wilt nemen...
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelt een telefoon op het vaste net -Ernst? :)

Mijn vaste net telefoon heeft handsets, het is een VoIP (via mijn internetprovider) en zelfs bij de achterburen binnen heb ik nog goed bereik !
Reputatie 5
Badge +11
Oooja, het vaste net...
Bijna vergeten dat het nog bestond ;)
Zelf bel ik thuis met WiFi. Stiekem ook een beetje vast net, maar verder dan mijn modem komt het niet. Heeft de gratis monteur van onze overburen XS4all gemaakt 😃
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig is er wel mobiel voor de fietsers 🙂 Met zo'n kabel achter je fiets WhatsAppen lijkt me niet echt handig 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Oooja, het vaste net...
Bijna vergeten dat het nog bestond


😃 Yep, nooit last van een lege batterij. Hooguit piepende trommelvliezen. :p

Ik krijg overigens geinige associaties bij het zien van dit plaatje. ;)

http://www.antiquemystique.com/images/14234a.jpg
Reputatie 5
Badge +11
Jij ziet ook alleen maar wat je wilt zien, he
http://i60.tinypic.com/34ipnb8.jpg

Reageer