.

Beantwoord

Na het opladen laat ik vaak de lader in het stopcontact. Kan dit kwaad?


  • Beginner
  • 4 reacties
Ook na het opladen van de gsm laat ik de lader in het stopcontact.
Nu hoor ik dat dit brandgevaar kan opleveren.
Is dat zo?
icon

Beste antwoord door Samantha 29 May 2017, 17:25

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey HKD,

ik denk dat er wel meer mensen zijn die deze vraag hebben.
In het engels zijn hier dan ook al meerdere keren grote artikelen over geschreven.
Als je de info met het antwoord wil kijk hier: http://www.androidauthority.com/leave-phone-plugged-overnight-703078/.

Het komt hierop neer:
ANDROIDAUTHORITY

Thus, we get to the answer of our main question: Should we leave our smartphones plugged in overnight? The answer to this question is a resounding sure, why not?


Our mobile devices have gotten much smarter over the years
As we discussed above, the main danger in leaving your smartphone plugged in overnight was allowing the battery of your device to get hot and remain hot through the rest of the night. However, our mobile devices have gotten much smarter. They can stop charging when the battery has reached its full capacity and begin using the connected charger as its primary power source, allowing you to wake up to a fully-charged battery while your phone remains powered on through the night. It’s a pretty sweet deal.

/ANDROIDAUTHORITY

om het kort te zeggen in het Nederlands.
Nee het is niet erg. Vanwege het feit dat de software zo is gemaakt dat de batterij niet meer oplaadt als hij vol is. Dan wordt hij direct gebruikt voor de energie die de telefoon nodig heeft. Hierdoor blijft de batterij gespaart en wordt hij dus ook niet onnodig warm.
Dit is wel aangenomen dat je een Telefoon hebt die minder oud is als 2014.
Bij alle smartphones is het eigenlijk ook ingebouwd.

Groet Paul.
P.S. Sorry voor de lange post. Maar het is nou eenmaal een onderwerp waar je veel voorinformatie voor nodig hebt om het te snappen.
Alleen vraagt hij of het een probleem geeft als je de lader in het stopcontact laat zitten na het laden. Na het laden de telefoon losgekoppeld van de lader die dat in de muur blijft zitten.

Beste HKD,

Voorkomen is beter als genezen zeg ik maar. 🙂 Trek hem er gewoon uit 🙂
Duidelijke antwoorden.
Bedankt daarvoor.
Maar nu iets anders.
Als de gsm is opgeladen en ik haal hem er af, maar laat de lader in het stopcontact zitten.
Ook daar ben ik wel voor gewaarschuwd.
Terecht?
Sorry ik had het antwoord van Roy niet goed gelezen
Badge +7
Hoi HKD,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat je bang bent voor brandgevaar als je je oplader te lang in het stopcontact stopt. Dit komt helaas wel eens voor, al is de kans dat dit gebeurt wel erg klein.

Dit is ook een beetje afhankelijk van de oplader. Gebruik je de originele oplader die bij je telefoon hoort, dan is de kans hierop alweer een stuk kleiner dan wanneer je een oplader gebruikt die een stuk goedkoper is. De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteiten verbiedt trouwens ook opladers die slecht uit tests komen over brandgevaar.

Zoals PaulH al aangeeft, kan het met de meeste nieuwe opladers en telefoons geen kwaad, gelukkig. Toch is dit denk ik nog geen zekerheid dat dit nooit kan gebeuren.

Kortom, het kan gebeuren. Net als dat je huis in brand kan vliegen als je iets verkeerd doet in de keuken. Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid de lader uit het stopcontact halen zodra je je telefoon hebt opgeladen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@PaulH en Ray, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Ik ben er nu wel uit.
Alle drie bedankt voor het antwoord.
Namens Roy graag gedaan :8
Ik voel hem, RAY!
Ik voel hem, RAY!
Zelfs Roy voelt hem. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Een collega van me had voor zijn digitale camera batterijen op ebay o.i.d. gekocht. Hij ontdekte net op tijd dat die tijdens het opladen in de fik vlogen.
Reputatie 7
Badge +10
@Iedereen (ook Roy :P), bedankt voor het helpen :D

Persoonlijk laat ik de lader ook altijd in het stopcontact zitten. Dit komt vooral door luiheid 😉 Anders moet ik hem er 's avonds weer helemaal in stoppen.. MOEITE! 😉

Reageer