.

Handige applicaties

  • 25 March 2014
  • 26 reacties
  • 5395 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
Sommige applicaties vinden wij bij Simyo erg handig. Hieronder staan er twee. Hebben jullie zelf meer van dit soort handige apps, laat dan een reactie achter in dit topic! :)

Tweakker

Deze app vindt automatisch de juiste APN instellingen voor jouw telefoon en provider. Hoe werkt het? Je hebt een wifi verbinding nodig, anders werkt app niet. Kies je provider en vervolgens geeft de app aan wat de juiste instellingen voor jouw telefoon zijn. Daarna vertelt de app, waar je in je telefoon deze instellingen kunt veranderen. Check onderstaande link voor meer info!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tweakker&hl=nl

Deze app is voor Android. Op internet staat dat de app ook voor iOS beschikbaar is, maar wij kunnen de app niet vinden in de App Store. Is er een Apple gebruiker die een soortgelijke applicatie weet/gebruikt?

Blacklist

Deze app blokkeert ongewenste, inkomende gesprekken en smsÂ’jes. Je kunt een eigen Â’BlacklistÂ’ maken waarin je telefoonnummers plaatst. Wat je ook doet, je zult niet langer lastig worden gevallen door telefoontjes en/of smsÂ’jes van contactpersonen die je in deze app plaatst.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een leuke app voor mensen die een Dreambox satellietontvanger hebben is Dreamdroid, hier kan je op afstand je ontvanger besturen, meekijken en boodschappen op het scherm van de TV zetten als deze op de satelliet staat afgesteld 🙂 Meekijken kost wel veel MB's dus doe dat via Wi-Fi.
Wat ik persoonlijk een fijne app vind?
Dat zijn er al meer dan 1.
En wel 360 security. Zit ook schakelaar voor zaklamp.
Open document reader voor libre office.*pc
3G watchdog om je te beschermen tegen te hoog dataverbruik per maand.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 7
Ik kan niet herleiden of dit topic nu bedoeld is voor apps die gerelateerd zijn aan (het gebruik van) de telefoon, want die gebruik ik niet, maar welke app ik wel héél veel gebruik is de Parkmobile-app. Ideaal. Iedere gemeente zou de mogelijkheid moeten gaan bieden voor het bel- en sms-parkeren en dan dus ook het app-parkeren.
Toch nog ff een reactie. 
Om inzicht in je datagebruik te hebben werkt 3Gwatchdog goed.

Een andere handige app is Call Meter 3G.
Voor inzicht in data-, bel- en smsgebruik.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
DirectLease Tankservice is een handige app, die laat je de benzinepompen in de omgeving zien, met classificatie duur, normaal, goedkoop. Klikken op het symbool van de pomp geeft je recente prijsinfo, het adres, openingstijden etc.

PS: Wat is de 95 Super hier toch duur, zaterdag in België getankt voor € 1,453/liter.
Reputatie 5
Badge +10
Ik kan niet herleiden of dit topic nu bedoeld is voor apps die gerelateerd zijn aan (het gebruik van) de telefoon, want die gebruik ik niet, maar welke app ik wel héél veel gebruik is de Parkmobile-app. Ideaal. Iedere gemeente zou de mogelijkheid moeten gaan bieden voor het bel- en sms-parkeren en dan dus ook het app-parkeren.

Hey RicoK,

In dit topic mag je in principe alles over handige applicaties kwijt. Al is het wel meer bedoeld om je telefoon handig in te stellen. We krijgen bijvoorbeeld vaak vragen over het instellen van de juiste internet instellingen.

Groetjes,

Alex
Wat dacht je dan hiervan?
In NL geen rode diesel meer.
Meteen 0.20/ liter duurder....
En dat zonder app
Reputatie 7
Badge +9
Friesian, de dieselprijzen staan ook in de app hoor :)
Je weet het toch, men ontdekte in Den Haag dat de diesel in België duurder was dan in NL, dus vlug hier de prijzen maar verhoogd 😞
Hoi Frans.

Je maakt een kleine denkfout, is niet erg hoor, kan ons allemaal gebeuren.. :rolleyes:
Met "rode" diesel bedoel ik landbouwdiesel.
Vraag een willekeurige boer in de Nederlandse grensstreek maar eens naar de kosten van loonwerk.
Rode diesel staat echt niet in een app. 🆒

Groetjes,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Rode diesel niet, is/was ook niet aan de gewone pomp verkrijgbaar neem ik aan?
Om terug te keren naar het hoofdstuk waar het over gaat.
Hoe vaak gebeurt het niet dat de krant weer niet in de brievenbus is te vinden.
Daarom vindt ik het handig dat er ook een app is met je dagblad.
Reputatie 7
Badge +9
Klopt Friesian, ik gebruik de apps Nederland Kranten en België Kranten en AD.nl.
Rode diesel niet, is/was ook niet aan de gewone pomp verkrijgbaar neem ik aan?


Landbouwdiesel is/was niet aan de pomp te tanken.
Die bestel je als boer/loonwerker en wordt dan met een vrachtwagen geleverd.
Badge +6
Haha en om nog maar weer 'n keer terug te komen op het topic i.p.v. op diesel ;)

Ik vind de app OVinfo ß erg handig, omdat ik veel met het OV reis, altijd de actuele tijden van bus en trein!
Wat ik persoonlijk ook handig, fijn vindt zijn 2 apps.
CM security een snelle goede scanner geeft mij een gevoel van, beter iets dan niets....
Clean master zorgt ervoor dat mijn telefoon supersnel.. Beep beep (roadrunner 🆒) werkt.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Daar gaat ie, Friesian!
DirectLease Tankservice is een handige app, die laat je de benzinepompen in de omgeving zien, met classificatie duur, normaal, goedkoop. Klikken op het symbool van de pomp geeft je recente prijsinfo, het adres, openingstijden etc.

PS: Wat is de 95 Super hier toch duur, zaterdag in België getankt voor € 1,453/liter.


Is dit een app welke alleen geldt voor Nederland?

Is dit een app welke alleen geldt voor Nederland?

Het antwoord is, ja lees maar dit item.

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Voor België is er https://play.google.com/store/apps/details?id=brandstof.fuelmediaservice.com voor Android, zoeken op brandstofprijzen in de Play Store zal nog meer opleveren (denk ik).
Reputatie 5
Badge +11
Hoi hansdebas, welkom op het Simyo forum!

Heb je iets aan de tip van franswon?
Badge +2
OVinfo gebruik ik ook, deze geeft exact aan hoelaat mijn trein of bus aankomt, en zelfs bij de treinen wat voor materieel er rijdt. Zo kan ik sommige treinen gewoon mijden als ik zin en tijd heb. Ik reis namelijk graag comfortabel en niet elke trein is dat in mijn belevenis. 🙂.
Reputatie 7
Badge +9
Maps van Google werkt ook fantastisch, zelfs in Praag met vertrektijden van het OV compleet met lijnnummers etc.
Reputatie 5
Badge +10
OVinfo gebruik ik ook, deze geeft exact aan hoelaat mijn trein of bus aankomt, en zelfs bij de treinen wat voor materieel er rijdt. Zo kan ik sommige treinen gewoon mijden als ik zin en tijd heb. Ik reis namelijk graag comfortabel en niet elke trein is dat in mijn belevenis. 🙂.

Helemaal mee eens.
Zal de app is gaan zoeken.
Bedankt voor de tip!

@Frans,
Werkt dat ook hier in Nederland?
Reputatie 7
Badge +9
Zeker, zelfs met actuele vertrektijden, mits je on-line bent.

Reageer