.

Beantwoord

De juiste SMTP instellingen mobiel?

  • 23 March 2014
  • 7 reacties
  • 2625 Bekeken

Hallo,

Ik kan geen email versturen vanaf mijn telefoon (samsung mini S3)
Wat zijn de juiste smtp instellingen die ik moet doen voor Symio?
icon

Beste antwoord door Dries 25 March 2014, 12:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Die instellingen zou je bij je mail provider moeten kunnen opvragen. Hou er rekening mee dat niet alle SMTP servers logins accepteren vanaf elk willekeurig netwerk, zoals recentelijk hier en hier besproken. In dat geval is het niet mogelijk om vanaf het Simyo netwerk email te versturen. Maar er zijn mailproviders waar dat wel kan (Apple's iCloud mailservice is daar een voorbeeld van). Simyo heeft zelf geen SMTP server.
Ik had die topics al gelezen, jammerlijk genoeg lijkt het er op dat ik dus een probleem heb.
Dezelfde vraag heb ik ook bij mijn emailprovider neergelegd en die komt met hetzelfde antwoord:

Dank voor uw e-mail.

Het verzenden van e-mail gaat exclusief via uw mobiele provider. Vrijwel alle mobiele providers hebben verkeer voor uitgaande e-mail geblokkeerd. U kunt alleen mailen als u de SMTP servers van uw mobiele operator gebruikt.

Neem hiervoor contact op met uw mobiele provider.
Ik denk dat ik maar kies voor het forwarden naar een gmail of hotmail adres, als iemand nog tips & trucks heeft om het verzenden daarvan via of namens mijn eigen domein te laten gaan dan zijn die welkom 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dat antwoord van de emailprovider klopt dus niet helemaal, want Apple's iCloud emailservice werkt prima vanaf een iPhone wat het versturen van emails betreft. Zojuist nog even getest (voor de zekerheid WiFi even uitgezet zodat ik gegarandeerd op het mobiele netwerk zit te internetten). Ook als ik vanaf het email account van mijn huis ISP (Virgin Media) met de iPhone een bericht verstuur, is er geen enkel probleem.

Ik denk dat Simyo hier verder niets aan kan doen, want zij doen niet aan email en hebben om die reden dus ook geen Simyo SMTP server in de lucht.
Bedankt voor je antwoorden scotsman!

Ik heb geen iphone, dus ik zal even op zoek moeten naar een alternatief zonder de meerwaarde van mijn domein te verliezen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik begrijp dat volkomen, ik heb ook een eigen domein (zoiets als huppeldepup.eu) en het is fijn om met mijn mobiel emails te kunnen versturen vanaf [email]blabla@huppeldepup.eu[/email] net als op mijn computer thuis.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi MvKersteren,

Welkom op het forum! :)

Wat Scotsman al aangeeft klopt helemaal. Simyo heeft geen eigen SMTP server. Als jouw e-mailprovider een SMTP server heeft, zou je die kunnen invoeren, denk ik? Als je e-mailprovider dat niet heeft, dan houdt het verhaal dus eigenlijk op...

@Scotsman, heel erg bedankt voor je antwoorden 🙂

Reageer