Skip to main content
De vraag spreekt voor zichzelf...

Meer info... Wat vindt je van deze oproep?



http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/04/telecomproviders-2-minuten-telefoonstilte-op-4-mei
Het initiatief vind ik heel erg goed, maar mijn telefoon zet ik niet uit. Mijn telefoon staat altijd op stil en heb ik zeker niet bij de hand op het moment dat ik 2 minuten stil ben. Ik zou hem eerder gewoon op vliegtuigmodus zetten 🙂 Dit doe ik vaker op gelegenheden waar het niet zo netjes is om een telefoon te horen.



Wat doe jij?
Ik zet hem wel uit, het is meer symbolisch, maar het zegt mij iets meer dan vliegtuigmodus of stil.



Een eerbetoon voor de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien.
Ik heb hem zojuist uitgezet. Niet perse vanwege 4 mei, maar het NIET altijd bereikbaar zijn is zo rustgevend. :)

Het initiatief sta ik wel achter niet alleen uit respect voor slachtoffers en al wat daarbij samenhangt dat franswon treffend verwoord. Maar ook een stukje fatsoen tijdens (een dergelijk samenzijn om te) herdenken.
Ik kan me goed vinden in de woorden van Franswon, maar het volledig uitzetten van mijn telefoon vind ik niet nodig. De Zolang er niets binnen kan komen, geluid kan geven of iets in die richting vind ik dat netjes. Eerlijk gezegd niet meer dan logisch!



Mijn telefoon heeft netjes op vliegtuigstand gestaan. Hierna vergeten eraf te halen 😉 Dus om 22 uur dacht ik, goh wat is het stil!
Angela, die vliegtuigstand is natuurlijk ook prima, het gaat om de 2 minuten stilte en niet hoe je dat realiseert met je mobiel.

Voor mij was het uitzetten symbolisch.



Hoe voelde het aan om 2 uur geen mobieltje te gebruiken? 😃
Simyo heeft diezelfde oproep natuurlijk ook uitgedragen, gelukkig 🙂. Ik heb 'm op vliegtuigstand gezet, zoals ik altijd al deed. Vreemd genoeg kreeg mijn nieuwe Samsung toch nog push berichten binnen, dus dat was maf.

Reageer