.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ook hele kleine spinnetjes hoor. Niet bang worden hoor, de meeste zal je nooit zien, die zitten in kruipruimtes etc.
Vergeet niet de eeuwenoude Simyo traditie om lieve Simyo dames door een soort goochelaar de stuipen op het lijf te jagen. 😃 Mocht je dit niet willen is het dus hoog tijd om ondeugend te worden. 😉😉
Wist je dat.......Simyo HQ niet zomaar in Amsterdam is gevestigd? De medewerkers verlenen bij een locatie hand en spandiensten om te zorgen dat reizigers naar hun gekozen bestemming kunnen worden gebracht. Iemand moet wel helpen bij het aanduwen.🤔 😀 😀
Kijk maar.....

Reputatie 7
Badge +9
Of ze zwaaiden Angela en Marc uit op hun vlucht naar Kaapverdië gisteren😃
Reputatie 5
Badge +5
Ha! Zeker, franswon! En als ze terugkomen staan we ze natuurlijk ook weer op te wachten met ballonnen en confettikanonnen :D

Groetjes!
Els
Ha! Zeker, franswon! En als ze terugkomen staan we ze natuurlijk ook weer op te wachten met ballonnen en confettikanonnen :D

Groetjes!
Els

Ter controle..... Ze werden toch niet geraakt? 😀

Wist je dat...... Ray is beveiliger, zijn favoriete liedje zou dus zomaar kunnen zijn..😎

Reputatie 6
Badge +7
Haha, ze werden niet geraakt door de confettikanonnen. Maar waren wel geraakt van ontroering. :P

Hmm, zou het zijn lievelingsliedje zijn? Ben benieuwd.. 😄

Groetjes,
Asma
Samenvattend, van de 2 keer hebben ze i.i.g. 1 keer het er goed afgebracht. ☺️
Reputatie 5
Badge +5
Goede samenvatting, Friesian!

Wisten jullie overigens dat mensen die de kerstversiering vroeg ophangen ook gelukkiger zijn? Wie heeft zijn kerstboom al staan? 😃

Groetjes,
Els
Haha, ze werden niet geraakt door de confettikanonnen. Maar waren wel geraakt van ontroering. :P
Groetjes,
Asma

Reputatie 7
Badge +10
Goede samenvatting, Friesian!

Wisten jullie overigens dat mensen die de kerstversiering vroeg ophangen ook gelukkiger zijn? Wie heeft zijn kerstboom al staan? 😃

Groetjes,
Els


Nee dat wist ik niet! Wanneer ga wij onze kerstboom ophangen? 🙂 Dan kunnen we een foto plaatsen.

Groetjes,
Jihane
Wanneer ga wij onze kerstboom ophangen? :) Dan kunnen we een foto plaatsen.

Groetjes,
Jihane

Nou nou, Jihane, wees dan wel voorzichtig en laat eerst dit eerst eens op je inwerken....
Kleine tip... Een kerstboompje zetten, boompje versieren.

😎
Reputatie 6
Badge +7
Bij Simyo doen wij het net iets anders, we hangen 'm op zijn kop aan het plafond. :P

Groetjes,
Asma

Bij Simyo doen wij het net iets anders, we hangen 'm op zijn kop aan het plafond. 😛

Wist je dat.... je dan gerust of beter via de nen 3140 richtlijn kunt werken?
😜
Reputatie 6
Badge +7
Goed idee Friesian! 😄
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat bij Android 8.1 de volgende 4 emoij zijn gerepareerd:
  • 🍔
  • 🍺
  • 🍻
  • 🧀
Bij de hamburger in Android 8.0 lag de kaas onder de burger: Dat kan natuurlijk echt niet! De correcte volgorde is natuurlijk: broodje (bovenkant), sla/tomaat, kaas, burger, broodje (onderkant). Apple heeft een klef-warm blaadje sla onder de hamburger, ik hoop dat Apple snel volgt met goede hamburgers bakken!
@inSided: kaas hoort onder de tomaat...

De bierglazen waren halfvol, terwijl het schuim nog bovenaan het bierglas was.
En bij de kaas liep er een rand door twee gaten in de kaas. Dat kan natuurlijk niet, want bij dat gat loopt de rand daar niet door!

Gelukkig heeft het forum deze grote bug niet en vanaf Android 8.1, heeft Android deze bug ook niet meer!
Reputatie 7
Badge +10
Wanneer ga wij onze kerstboom ophangen? :) Dan kunnen we een foto plaatsen.

Groetjes,
Jihane

Nou nou, Jihane, wees dan wel voorzichtig en laat eerst dit eerst eens op je inwerken....
Kleine tip... Een kerstboompje zetten, boompje versieren.

😎


Hahahahaha, oei oei, ik moest nu net wel echt lachen hierom. Ik wilde natuurlijk zeggen: optuigen!

Groetjes,
Jihane
Juist @Jihane kerstboom optuigen, niet aftuigen, das stout stout stout. ☺
Reputatie 5
Badge +5
Haha! Die arme kerstboom, heerlijke kerstgedachte! Volgende week zullen we hem neerzetten, inclusief superveel lichtjes natuurlijk! :D

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat het vandaag 25 jaar geleden is dat de eerste SMS werd verzonden?


Kerstgroet ontketende 25 jaar geleden communicatierevolutie

Merry christmas, prettige kerst. Met die twee simpele woorden begon op 3 december 1992 een kleine revolutie. Het was de inhoud van het eerste sms-bericht ooit, dat vandaag precies 25 jaar geleden werd verstuurd.

De afzender was de Britse Neil Papworth, een toen 22-jarige softwareprogrammeur van techbedrijf Sema Group. Hij werkte aan het Short Message Service voor semafoons en toen nog schaarse mobiele telefoons, afgekort sms. Opdrachtgever was een jonge Britse telefoonprovider, Vodafone genaamd. ,,Ik was aan het werk en dacht: Als dit werkt, wat doe ik dan morgen? ", zo verklaarde hij bij de 20ste verjaardag van zijn 'uitvinding' tegenover de Canadese nieuwszender CTV News. Papworth woont al jaren in Montreal.

De softwareprogrammeur typte 'Merry Christmas” op een kantoorcomputer - op mobiele telefoons was dat nog niet mogelijk - en verstuurde het bericht naar de toen hypermoderne mobiele telefoon - een joekel van een ding - van zijn baas. ''De persoon naar wie ik het bericht stuurde - Richard Jarvis - stond op een kerstborrel van Vodafone. Welke tekst stuur je zo iemand anders? Ik vertelde mijn vrienden destijds waar ik mee bezig was en die zeiden: Teksten? Niemand had toen een mobieltje."

'Geen idee'

Pionier Papworth laat via Vodafone weten: ,,In 1992 had ik geen idee hoe populair sms'en zou worden en dat het emoji's en chatapps zou voortbrengen. Ik heb pas onlangs tegen mijn kinderen gezegd dat ik degene ben die die eerste sms heeft verstuurd. Als ik terugkijk is het duidelijk dat mijn kerstgroet een keerpunt in de mobiele geschiedenis was.'

Hoogtepunt

Halverwege de jaren negentig kon het grote publiek voor het eerst sms'en. Sms-taal kwam op, doordat mensen hun taal aanpasten om hun bericht binnen de grens van 160 tekens te houden. De berichten waren rond 2010 op hun hoogtepunt. In Nederland werden dat jaar elf miljard sms'jes verstuurd, dus bijna een miljard per maand.

In de jaren erna kwam de omslag. Jongeren stapten massaal over op nieuwkomers als WhatsApp en op BlackBerry's, en later ook op andere chatapps. ,,Daarmee kun je veel meer. Foto's delen bijvoorbeeld, of met meerdere mensen tegelijk praten. Sms is één-op-één, WhatsApp is één-op-veel'', zegt analist Tim Wijkman van marktonderzoeker Telecompaper.

868 miljoen

Sms-gebruik daalt nog steeds, maar geleidelijker dan tussen 2010 en 2012. De meest recente cijfers zijn uit het derde kwartaal van 2016. In juli, augustus en september van dat jaar verstuurden Nederlanders in totaal 868 miljoen sms-berichten. Gemiddeld is dat ongeveer een bericht per persoon per dag.

Maar de sms zal niet verdwijnen, denkt Wijkman. ,,We gebruiken sms op een andere manier. Als je iemand zakelijk niet te pakken krijgt. Om je te herinneren aan een afspraak bij de tandarts. Om een code bij het internetbankieren te ontvangen. En als er een grote WhatsApp-storing is, zien we een vertienvoudiging van het sms-gebruik. Sms zal altijd blijven bestaan.''

Bron : AD.nl
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat ik af en toe nog steeds SMS? Maar wel echt heeeeel af en toe.
Wist je dat ik af en toe nog steeds SMS? Maar wel echt heeeeel af en toe.
Lees dit eens, @Angela, en laat het op je inwerken.

Iets met een Bossche bol en inbellen. 😀
Reputatie 7
Badge +10
Deze keer zie ik het niet, Friesian 😉
Af en toe eet ik een boterham maar aangezien ik steeds een boterham eet sneuvelt af en toe.
Steeds lijkt me vaker dan af en toe. 🤓 echt heeeel af en toe doe ik steeds.....

Kopje koffie, Angela? 😀

Probeer dat eens bij oom agent. Maar meneer de agent, ik rijd af en toe maar honderd, waar 60 mag, maar doe het steeds....

Hihi. 😉

Reputatie 6
Badge +7
Wist je dat 'het meisje' grammaticaal gezien onzijdig, dat wil zeggen geslachtsloos is?

Reageer