Skip to main content
Vraag

Welke Bluetooth oordopjes gebruiken jullie om naar muziek te luisteren?

• November 4, 2025
  • 11 reacties
  • 54 Bekeken

Friesian

Beste lezers 

Er bestaan verschillende soorten/merken van Bluetooth oordopjes. In ear, bone conduction , direct pitch om wat te noemen.

Welk merk, soort Bluetooth oordopjes voor muziek gebruiken jullie? 

11 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • November 4, 2025

Ik gebruik de iMoshion Aura Pro Earbuds - Draadloze Oordopjes met Active Noise Cancelling (ANC) - Wireless Bluetooth Earphones - Oortjes - Zwart deze bevallen echt goed.

Werken prima met de iPhone voor niet al te veel geld.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 5, 2025

Hoi ​@Friesian ,

Aan mijn antwoord heb je misschien niet zo veel, want ik gebruik al jaren mijn beige Jabra Elite 85h koptelefoon met héél veel plezier. Zo veel plezier zelfs, dat ze inmiddels een beetje ‘op’ zijn en langzaam uit elkaar beginnen te vallen. Helaas zijn ze niet meer verkrijgbaar, anders had ik ze zó weer besteld.

Wel ben ik van plan om binnenkort een paar Bluetooth-oordopjes aan te schaffen, zowel voor tijdens het sporten als op kantoor. Ik houd dit topic dus goed in de gaten voor alle tips! 👀

@Ron H , werkt de ANC bij jouw oordopjes goed? Ik heb namelijk altijd het idee dat dat bij dopjes niet zoveel effect heeft als bij een koptelefoon. Maar ik heb het nooit geprobeerd dus wie weet.

Groetjes,

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • November 5, 2025

Hoi ​@Friesian ,

Aan mijn antwoord heb je misschien niet zo veel, want ik gebruik al jaren mijn beige Jabra Elite 85h koptelefoon met héél veel plezier. Zo veel plezier zelfs, dat ze inmiddels een beetje ‘op’ zijn en langzaam uit elkaar beginnen te vallen. Helaas zijn ze niet meer verkrijgbaar, anders had ik ze zó weer besteld.

Hier waar ik woon is die Jabra nog wel te koop maar alleen tweedehands. Hier bijvoorbeeld wordt een exemplaar in goede conditie aangeboden voor £60. Maar ja je wilt natuurlijk een nieuwe...

https://uk.webuy.com/product-detail?id=5707055046537B&categoryName=HEADPHONES-EARPHONES&superCatName=ELECTRONICS&title=

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • November 5, 2025

Wat mij betreft: de combinatie oordopje + gehoorapparaat is een nonstarter!

JanD
  • Forum Expert
  • November 5, 2025

Ik gebruik ook 2 hoorapparaten en heb dus niets aan de oortjes set die ik in het voorjaar gratis bij mijn nieuwe Samsung kreeg.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • November 5, 2025

Mijn oortje zijn van JBL. Die gebruik ik niet voor eventuele noise cancelling, want ik gebruik ze juist omdat ze standaard niet afsluitende oortjes zijn. Ik blijf dus de omgeving ermee horen.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • November 5, 2025

Hoi ​@Friesian ,

Wel ben ik van plan om binnenkort een paar Bluetooth-oordopjes aan te schaffen, zowel voor tijdens het sporten als op kantoor. Ik houd dit topic dus goed in de gaten voor alle tips! 👀

@Ron H , werkt de ANC bij jouw oordopjes goed? Ik heb namelijk altijd het idee dat dat bij dopjes niet zoveel effect heeft als bij een koptelefoon. Maar ik heb het nooit geprobeerd dus wie weet.

Groetjes,

ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind dat ze best wel wat weg filteren.

denk zomaar dat een koptelefoon dit veel beter kan😉

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 5, 2025

@Scotsman Oh goede tip, jammer alleen dat ze niet shippen naar NL! Tweedehands vind ik niet erg, ik ben zelf ook op marktplaats aan het speuren geweest. Ik overweeg ook de nieuwere versie Jabra Evolve2 85 MS, maar die is gelijk weer zo prijzig. 

@Ron H Goed om te horen dat de dopjes het op zich niet slecht doen. Misschien toch maar eens vergelijken, puur uit nieuwsgierigheid. 😉

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • November 5, 2025

@Tessanne In principe zou ik hem namens jou kunnen bestellen maar ik vermoed dat door de verzendkosten naar Nederland plus de invoerrechten (bedankt Brexit! ☹️) plus misschien ook BTW dit economisch gezien geen interessante optie is...

Friesian
  • auteur
  • Forum Expert
  • November 5, 2025

Het ligt er ook maar net aan wat je wilt. Ben je onderweg bijvoorbeeld met de fiets.

En luister je graag naar Spotify maar wil je ook de veiligheid van omgevingsgeluid horen zonder last van wind om  de muziek te horen. Dan zou ik geen JBL Endurance peak 3 aanraden. Maar bijvoorbeeld eerder Shokz openrun pro (noise cancelling microfoon) of Openfit (air).

Ook JBL Endurance race 2 is best wel goed, evenals een Soundcore Sport X20

En ja, ik geloof dat een Bose quietcomfort (ultra) ook erg goed is. Ook Sennheiser lijkt me erg goed. Evenals Sony WF-1000XM5 maar die zijn ook prijzig.

Verder kijk ik ook naar de ip-classificatie.

ipx4 = spatwaterdicht

ip54 = stof- en spatwaterdicht

ip68 = stof- en waterdicht.

En ja...... 

Active noise cancelling. 

Hybride active noise cancelling 

Adaptive noise cancelling.. 

Verschillende vormen van noise cancelling..

Ik draag wanneer nodig ook 2 hoortoestellen, 2 verschillende vanwege sudden deafness links.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 7, 2025

@Scotsman dat is heel erg attent van je, maar ik vrees dat je gelijk hebt hahaha! Ach er zijn voldoende andere geweldige koptelefoons beschikbaar, dus ik moet me er gewoon even overheen zetten. 

@Friesian Kijk dat zijn ook goede tips en wat een boel opties inderdaad!