Skip to main content

Wat helpt bij het helpen als forumgebruiker, medeklant, forum expert?

  • June 26, 2017
  • 24 reacties
  • 809 Bekeken

Er zijn verschillende forumgebruikers actief om andere forumgebruikers te helpen , dat alles op vrijwillige basis.
Wanneer je een vraag stelt op het forum geef eens wat vaker een terugkoppeling. Dat werkt niet alleen motiverend, maar ook prettig voor menig helpende. Een klein gebaar, een groot resultaat.

Toch?

Een terugkoppeling geven graag....

24 reacties

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • June 29, 2017
Hi Friesian,

Wat een leuke poll! Bedoel je vanuit de gemiddelde forumgebruiker? Iedereen krijgt in ieder geval altijd terugkoppeling vanuit de moderators 🙂 Zoals je wel weet. Al is het gewoon een bedankje omdat het antwoord dan al gegeven is.

Groetjes,
Jihane

  • June 30, 2017

Wanneer je een vraag stelt op het forum geef eens wat vaker een terugkoppeling.

Natuurlijk de gemiddelde Forumgebruiker. Regelmatig geef ik hiervoor een like.

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • July 3, 2017
Het zou heel fijn zijn om wat vaker terugkoppeling te krijgen. Niet alleen een bedankje, maar ook om te zien of het probleem opgelost is. Dat is voor ons ook fijn om te weten 🙂 Goede poll!

  • August 4, 2017
Toch nog maar eens onder de aandacht brengen. Een terugkoppeling werkt 'prettig voor alle betrokkenen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 4, 2017
Niet alleen een terugkoppeling zou prettig zijn, ook een klein beetje moeite van de TS om een duidelijk vraag te stellen.
Nog heel vaak zie we hier vragen met als enige tekst "internet doet het niet".
Niet alleen ontbreekt hier een en ander aan informatie, ook wordt geen enkele moeite gedaan een prettig leesbare zin te maken.

  • August 4, 2017
Misschien denken ze dat het antwoord meteen zichtbaar word Wim 😛

  • August 4, 2017
Dit is ook een terugkoppeling. Bedankt heren... 🆒

  • June 22, 2019
Graag breng ik dit topic weer onder de aandacht. Een terugkoppeling leidt vaak naar de oplossing, en is dus waardevol voor de helpers. 🙂

  • June 22, 2019
Op het KPN forum, wat overigens ook door Insided is gemaakt en mobiel veel meer mogelijkheden biedt, vragen ze altijd of de klant zijn / haar profiel wilt invullen zodat men gerichter kan antwoorden. Jij @Friesian kan dat wel beamen denk ik. Dat is ook een optie voor betere gerichte hulp.

  • June 22, 2019
True @Ray.🙂

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • June 23, 2019
Bedankt voor het opnieuw onder de aandacht brengen en de suggesties jongens 🙂

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • June 23, 2019
Ik ben dan weliswaar geen Forum Expert of moderator, maar ik blijf bij mijn standpunt dat een klein beetje moeite van de TS om een duidelijke vraag te formuleren voor mij de beste motivatie is om iemand te helpen.

Voorbeelden genoeg waarbij door gebrek aan leestekens, een kapotte shift key of gewoon totaal geen informatie je niets kunt met de vraag.

  • June 24, 2019
Dat is natuurlijk ook een goede opmerking @wimj12 maar waar het mij vooral om ging en gaat is dat het vaker gebeurt dat een vraag-topic wordt gemaakt.
Wij kunnen als medeklant reageren en ook moderators. Maar vaak hoor je daarna niks meer van de TS, wordt een beste antwoord markering gegeven zonder een echte bevestiging, terugkoppeling.

En het beste antwoord is lang niet altijd de beste hulp. En daar ligt voor mij een wezenlijk groot en BELANGRIJK verschil.

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • June 25, 2019
Eens! Een terugkoppeling vind ik ook altijd erg netjes 🙂 Dan weet je dat het gewerkt heeft. Maar vaak geldt ook wel: geen nieuws is vaak goed nieuws.

Maar ben het er inderdaad mee eens: het fijnst is een reactie.

Groetjes,
Jihane

  • June 25, 2019
Eens! Een terugkoppeling vind ik ook altijd erg netjes 🙂 Dan weet je dat het gewerkt heeft. Maar vaak geldt ook wel: geen nieuws is vaak goed nieuws.

Maar ben het er inderdaad mee eens: het fijnst is een reactie.

Groetjes,
Jihane



Vandaar mijn reactie hier.. 😉

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • June 26, 2019
Inderdaad, Ray! Hopelijk wordt daar nog op gereageerd :)

Groetjes,
Niels

  • June 26, 2019
Tuurluk of DIT kan. 😉

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • June 27, 2019
Is ook een terugkoppeling 😉

  • June 27, 2019
U gaat door voor de wasmachine dame. 😉😁

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • June 28, 2019
Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima 😉

L.Rozewater
Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 5, 2019
Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima ;)

Hier in China gebruiken ze de wasmachine overigens vaak ook als voorraadtkast. Erg handig. Zo hoef je de boontjes nooit te wassen en spaar je water. Erg milieubewust dus.


Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • July 6, 2019
Erg handig inderdaad! Misschien moet ik daar ook eens aan beginnen.

  • July 6, 2019

Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima ;)Hier in China gebruiken ze de wasmachine overigens vaak ook als voorraadtkast. Erg handig. Zo hoef je de boontjes nooit te wassen en spaar je water. Erg milieubewust dus.

@L.Rozewater bedoel je rare snijbonen? 🙂

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • July 8, 2019
Hahaha, zéker heel milieubewust 😉