.

Wat doe jij op Koningsdag?


Reputatie 5
Badge +5
  • Oud-moderator
  • 931 reacties
[start Wilhelmus tune]
Wilhelmus vaaaan Naaaaassouwe, vertel mijjj wat je met Koningsdaaaag doeeeeeeet!

Hallo iedereen!

Vrijdag is het Koningsdag en dat is voor veel mensen een dag waarop je leuke dingen doet. Gaan jullie dit jaar nog iets leuks doen op deze dag?

Persoonlijk zit ik al klaar voor een oranjebittertje met een tompouce. Ook zal ik de hele middag langs een wielerparcours staan van de Oranje Ronde van Enkhuizen om de dames en heren aan te moedigen die meedoen met de wedstrijd.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tradities op Koningsdag, als die er zijn. Ga je bijvoorbeeld elk jaar om half 6 alle rommelmarkten in de buurt af of eet jij je scheel aan oranje tompoucen?

Groetjes,
Els

15 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hey Els!

Leuk zo'n Koningsdag topic! 😀 Zelf ga ik de drukte ontlopen en lekker op bezoek bij mijn schoonfamilie in Heemskerk en hoop op een rijkgevulde homemade appeltaart (met oranjesprinkles?)!🙂

Wat doen jullie?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 6
Badge +5
Hallo allemaal,

Klinkt allemaal erg leuk, Els en Thomas 🙂 Mijn Koningsdag ziet er elk jaar weer anders uit. Soms ga ik naar een feestje, soms doe ik helemaal niks. Dit jaar ben ik toevallig in Groningen omdat ik daar de avond ervoor een verjaardag heb. De koning is dan ook in de stad, maar nog geen idee of ik hem ga zien. Een gezellige dag zal het vast wel worden :D

Ik ben benieuwd naar de rest van de Koningsdagplannen!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Het hoeft voor mij niet zo nodig. Ik ben overtuigd republikein.
Ik gun iedereen wel een leuke dag natuurlijk.
Och ik hoor tot de bedreigde diersoort die werkt wat gewerkt moet, verder no big news. Maar uhh @Els ben jij niet verplicht om mee te fietsen of de Kietelmanjaro te beklimmen met de fiets?😉
Reputatie 7
Badge +9
Een groep Nederlanders in Engeland gaat zaterdag Koningsdag vieren, maar ik weet niet of er iets dergelijks in Schotland wordt georganiseerd.

Reputatie 7
Badge +9
Denk dat ik op Koningsnach ben.... ehm ik bedoel het Life I Live festival!

Vanmorgen eerst wat aan de sportiviteit gedaan. Daar een verfrissende douche genomen, boodschappen gedaan en even naar de vrijmarkt geweest in Amsterdam Noord. De dochter van mijn beste vriend was aan de verkoop.

Mijn foto's zijn groter dan 5MB dus pech voor jullie. Geen mooie foto's. 🤔
Wat verkocht ze zoal Ray?
Oude kleding, sommige zelfs nog met prijskaartje er aan. Gekocht en nooit gedragen. En ze maakt zelf arm bandjes e.d. Daar verkocht ze ook een deel van.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Leuk om te lezen wat jullie gedaan hebben! 😉 Mijn vriendin heeft het onderstaande bij elkaar weten te vinden op Koningsdag. Vooral het wit/blauwe gemberpotje en het naive kistje vind ik een mooie vondst. Hebben jullie nog mooie of aparte aankopen gedaan (waar je al dan niet spijt van hebt gekregen)?

Groetjes,
Thomas

Zegguh Thomas, kerel je vraagt anderen of zij iets gekocht hebben, zelf rep je met geen woord over jouw eventuele schade 😂. Das echt niet zoals het hoort kerel. 😎
Wat was het weer toch voortreffelijk die dag!
Reputatie 6
Badge +4
Hey Friesian,

Mijn schade? ⛑️ Ben niet zo'n koningshuis fan persoonlijk, dus gammel zijn en grotendeels in bed hangen maakt dan weinig uit. 😋

Heb zelf al jaren niets meer verkocht op de vrijmarkt, vroeger nog wel eens gezeten met oude 386 en 486 desktops, oud speelgoed en van alles meer haha.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 5
Badge +2
hier in China vieren we geen Koninginnedag. Hier vieren we wel wel dat de laatste keizer 1058 jaar geworden is. Langs de weg staan dan hele rijen met braderieën. De mensen gooien dan lekker varkensoren en kippeteentjes op de bradecue, lekker chineserig dus allemaal.
Reputatie 6
Badge +4
hier in China vieren we geen Koninginnedag. Hier vieren we wel wel dat de laatste keizer 1058 jaar geworden is. Langs de weg staan dan hele rijen met braderieën. De mensen gooien dan lekker varkensoren en kippeteentjes op de bradecue, lekker chineserig dus allemaal.

Lijkt me een mooie leeftijd voor de keizer om eens met pensioen te gaan. Kan hij lekker op zijn eigen feestdag teentjes en oren oppeuzelen waar hij normaal vast geen tijd voor heeft. 🙂

Reageer