Dit topic is bedoeld om iedereen de gelegenheid te geven om wat over zichzelf te vertellen. Hoe oud ben je, wat is je naam, wat houdt je bezig (hobby's, werk etc.)
Ik zal even aftrappen. Ik ben Alex 25 jaar, woonachtig in Haarlem en ben moderator op dit forum. Verder houd ik me bezig met voetbal, films, muziek photoshop en filmbewerking. Ik studeer communicatie aan Hogeschool INHolland. Daarnaast volg ik de ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefoons en telefonie. Qua uitgaan ben ik vaak te vinden in Haarlem.
Hopelijk ontwikkelt het Simyo forum zich snel tot een vraagbaak voor klanten, maar is het ook een manier om wat meer te weten te komen over elkaar.
Bladzijde 5 / 37
Ben zelf trouwens geboren in Leiden
(In de kerk)
Zow, dat zal een toestand geweest zijn! Heeft meneer pastoor of dominee misschien geholpen met puffen? Ik probeer het me te visualiseren. ;) In de R.K. kerk was meneer pastoor i.i.g. voor de conceptie al erg betrokken bij het grote gezinsleven. :p
Hallo Ernst en -Kim.:)
Vandaar het streepje ;-)
Haha klopt inderdaad, scherp 😛. Zelfde geldt voor Ernst, of nou ja er was in ieder geval al een account met die naam, krijg je met dit soort oer-Hollandse namen 😉.
Hoi de leon! 🙂
FF voorstellen.
Mijn naam is Arie, geboren in het midden van de vorige eeuw,.getrouwd en wonend in een dorp in het oosten van Noord-Brabant.
Voor mensen met een beperkte topografische kennis, Oostelijk Noord-Brabant ligt in het Zuiden van Nederland, Noordelijk van Belgie en Westelijk van onze grote buurman Duitsland.
Na enige jaren terug bij een nieuwe werkgever, VUT genaamd, begonnen te zijn is er ruimte ontstaan om op internet te grasduinen.
Dat Internet is een geweldige bron van vragen en antwoorden in de meest ruime zin. Van datzelfde internet is Facebook, Hyves Twitter of wat er meer mogelijk is, aan mij niet besteed, Mijn sociale contacten hebben veelal plaats in het echte leven en voorzien ruimschoots in de behoefte.
WhatsApp en e-mail zijn het maximale voor mij haalbare.
Een forum is een aardige manier om wat van die grasduintijd in te steken. Vaak ontdek je daar antwoorden op vragen waar jezelf mee te maken hebt gehad, Indien je dan zelf denkt een antwoord, soms goed, soms fout, te kunnen geven maakt het rondlezen op fora zinvoller.
Mijn gebruikersnaam Dombo gaat in dit geval niet over mijn mentale toestand of gevoel en in geen geval betrekkend op andere forum posters, maar gaat volledig over dat Olifantje van Disney dat met zijn grote oren kon vliegen. Ondanks het voldoen aan een deel van die voorwaarden, de oren, lukt mij het vliegen, zonder gebruik te maken van hulpmiddelen, zoals vliegmasjien, ballon of helicopter niet.:o
Mijn naam is Arie, geboren in het midden van de vorige eeuw,.getrouwd en wonend in een dorp in het oosten van Noord-Brabant.
Voor mensen met een beperkte topografische kennis, Oostelijk Noord-Brabant ligt in het Zuiden van Nederland, Noordelijk van Belgie en Westelijk van onze grote buurman Duitsland.
Na enige jaren terug bij een nieuwe werkgever, VUT genaamd, begonnen te zijn is er ruimte ontstaan om op internet te grasduinen.
Dat Internet is een geweldige bron van vragen en antwoorden in de meest ruime zin. Van datzelfde internet is Facebook, Hyves Twitter of wat er meer mogelijk is, aan mij niet besteed, Mijn sociale contacten hebben veelal plaats in het echte leven en voorzien ruimschoots in de behoefte.
Een forum is een aardige manier om wat van die grasduintijd in te steken. Vaak ontdek je daar antwoorden op vragen waar jezelf mee te maken hebt gehad, Indien je dan zelf denkt een antwoord, soms goed, soms fout, te kunnen geven maakt het rondlezen op fora zinvoller.
Mijn gebruikersnaam Dombo gaat in dit geval niet over mijn mentale toestand of gevoel en in geen geval betrekkend op andere forum posters, maar gaat volledig over dat Olifantje van Disney dat met zijn grote oren kon vliegen. Ondanks het voldoen aan een deel van die voorwaarden, de oren, lukt mij het vliegen, zonder gebruik te maken van hulpmiddelen, zoals vliegmasjien, ballon of helicopter niet.:o
Okay, dan weten we dat.
Ondanks het voldoen aan een deel van die voorwaarden, de oren, lukt mij het vliegen, zonder gebruik te maken van hulpmiddelen, zoals vliegmasjien, ballon of helicopter niet.:o
Leuk dat je hier komt binnenvliegen 🙂
Ja, dan weten we dat. 🙂
Hoi Dombo,
Leuk dat je hebt voorgesteld in dit topic 🙂.
Ik ben Kevin, 28 jaar oud en woonachtig in Amsterdam. Ik werk nu bijna een jaar bij Simyo. Hiervoor heb ik met plezier gestudeerd in Groningen.
In mijn vrije tijd houd ik me vooral bezig met films, series, voetbal en lezen. Het weekend gebruik ik vooral om vrienden te zien en uitgebreid te koken. Daar kan ik erg van genieten. Net als van een speciaal biertje trouwens. ;)
Daarnaast ga ik binnenkort beginnen aan het schrijven van analyses van voetbalstatistieken voor een opkomende website. Op basis van mijn studie Sociale Psychologie komt mijn ervaring als statisticus daar erg van pas.
Ten slotte het laatste weetje: In 2009 was ik Nederlands Kampioen in het kaartspel Magic: the Gathering.
In mijn vrije tijd houd ik me vooral bezig met films, series, voetbal en lezen. Het weekend gebruik ik vooral om vrienden te zien en uitgebreid te koken. Daar kan ik erg van genieten. Net als van een speciaal biertje trouwens. ;)
Daarnaast ga ik binnenkort beginnen aan het schrijven van analyses van voetbalstatistieken voor een opkomende website. Op basis van mijn studie Sociale Psychologie komt mijn ervaring als statisticus daar erg van pas.
Ten slotte het laatste weetje: In 2009 was ik Nederlands Kampioen in het kaartspel Magic: the Gathering.
Is nu die vacature gevuld...? Oh wacht! Product Manager als rol/titel. Kunnen we aan jou vragen wanneer die bundels voor in het buitenland komen? En 4G? En windows phone app? En real-time verbruik geregistratie? En zelf instelbare bel-/sms- en internetplafonds? En .... Ik kan nog wel even doorgaan!
Hoi Groentjuh,
Ik denk dat het goed is dat ook andere medewerkers hier af en toe actief zijn op het forum. Hopelijk zie je ook in dat we de afgelopen jaren ook een hoop hebben weten te realiseren bij Simyo. Maar er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk :)
Groetjes,
Alex
Ik denk dat het goed is dat ook andere medewerkers hier af en toe actief zijn op het forum. Hopelijk zie je ook in dat we de afgelopen jaren ook een hoop hebben weten te realiseren bij Simyo. Maar er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk :)
Groetjes,
Alex
Hey Groentjuh,
Alles wat je noemt zou ik liever vandaag dan morgen al aan onze klanten willen aanbieden. Zo simpel is het jammer genoeg niet. Ik kan hier niet op een grote rode knop drukken om deze aanpassingen te doen.
Op veel van deze vragen zijn daarom de antwoorden niet even makkelijk om te geven. Dat komt voor een deel omdat het informatie is die we niet graag openbaar maken, in verband met bijvoorbeeld concurrenten. Daarnaast weten wij voor sommige dingen ook nog niet wanneer we het kunnen opleveren. En van sommige dingen niet eens of ze ooit wel komen.
Het is een wisselwerking van prioriteit, kosten en andere verplichtingen. We werken zo hard als we kunnen! Hopelijk kunnen we snel al jouw punten realiseren (maar reken erop dat het nog wel even duurt :))
Hallo allemaal 🙂 Mijn naam is Sophia en ik woon al 8 jaar in Canada met mijn lieve man en vijf katten. Op mijn laatste bezoek bij m'n ouders heb ik een Simyo prepaid kaart besteld, en ook gelijk mijn vader geholpen om van T-Mobile over te stappen naar Simyo Sim Only. Zodra m'n moeder's beltegoed op is, gaat ook zij over. Het ging gesmeerd, hij moet nog wachten op de nummerport en dan hoeft hij alleen nog maar de nieuwe SIM kaart te plaatsen.
Intussen ben ik weer terug in Canada en ik ben dolblij met Simyo! Ik kan fijn opladen met m'n Canadese creditcard, en op Internet het gebruik bekijken. Hier in Canada kan ik gewoon roamen (momenteel op Telus), dus als er een half jaar voorbij is stuur ik een SMS'je en dan ben ik weer actief voor de volgende vakantie :D
Ik zal nog maar niet gaan vermelden wat wij hier in Canada betalen voor mobiele telefonie want dan moet ik huilen 😃
Intussen ben ik weer terug in Canada en ik ben dolblij met Simyo! Ik kan fijn opladen met m'n Canadese creditcard, en op Internet het gebruik bekijken. Hier in Canada kan ik gewoon roamen (momenteel op Telus), dus als er een half jaar voorbij is stuur ik een SMS'je en dan ben ik weer actief voor de volgende vakantie :D
Ik zal nog maar niet gaan vermelden wat wij hier in Canada betalen voor mobiele telefonie want dan moet ik huilen 😃
Welkom op het forum SophiaB!
Zo jij woont ver weg, ik ben alleen in het Franstalig gedeelte van Canada geweest. Leuk dat je je ouders ook overtuigd hebt van de voordelen van Simyo.
Wat zijn de prijzen voor mobiel bellen bij jullie? In de tijd dat ik daar verbleef was het fenomeen mobiel bellen nog onbekend, de jaren 70 van de vorige eeuw.
Veel plezier in het mooie Canada.
Zo jij woont ver weg, ik ben alleen in het Franstalig gedeelte van Canada geweest. Leuk dat je je ouders ook overtuigd hebt van de voordelen van Simyo.
Wat zijn de prijzen voor mobiel bellen bij jullie? In de tijd dat ik daar verbleef was het fenomeen mobiel bellen nog onbekend, de jaren 70 van de vorige eeuw.
Veel plezier in het mooie Canada.
Dank je wel 🙂 Dan ben je zeker in Quebec geweest? Wij wonen in British Columbia, helemaal aan de andere kant. Vlak naast de Rocky Mountains, omringd door prachtige bergen, bossen, meren, herten, beren en wolven :)
Net als in Nederland zijn er natuurlijk verschillende pakketten voor mobiel bellen hier, dus ik zal er een greep uit doen.
Bijvoorbeeld prepaid betaal je al gauw 30 tot 50 cent (Can$) per minuut, lokaal. Doe er maar 40 cent bij voor "nation wide". Dat is zowel bellen als gebeld worden... leuk als je een marketing telefoontje ontvangt! (niet dus...)
SMS, zowel ontvangen als zenden kost meestal zo'n 20 cent per bericht als je daar geen add-on voor koopt.
Internet kost je bij bijna alle providers $10 voor 100MB tot zo'n $30 voor 1GB. per maand. Je MOET met minimaal $100 per jaar of $10 per maand opwaarderen, anders vervalt je beltegoed.
Bij abonnementen betaal je al gauw $40 voor 200 minuten en 200MB (SMS is in bijna alle gevallen inbegrepen). Wil je meer, dan beginnen de meesten bij zo'n $60 voor onbeperkt bellen en daar krijg je dan zomaar een HELE GB bij... $80 voor 3GB of $100 voor 6GB. Er zijn enkele lokale providers (grote steden) die meer bieden voor minder, maar daar hebben mijn man en ik zelf dus niets aan - wij wonen in de "boonies".
Toen jij hier was, was alles nog CMDA (analoog). Behalve Rogers, die GSM bood en biedt, hebben de meeste andere providers dat overgeslagen en zijn zo'n 5 of 6 jaar geleden direct overgestapt op HSPA+ en nu alweer in de meeste grotere plaatsen LTE. Wel lekker snel dus, maar trek je portemonnee maar open :)
Canada is heerlijk wonen, maar voor mobiele telefonie moet je hier niet perse zijn 😃
Net als in Nederland zijn er natuurlijk verschillende pakketten voor mobiel bellen hier, dus ik zal er een greep uit doen.
Bijvoorbeeld prepaid betaal je al gauw 30 tot 50 cent (Can$) per minuut, lokaal. Doe er maar 40 cent bij voor "nation wide". Dat is zowel bellen als gebeld worden... leuk als je een marketing telefoontje ontvangt! (niet dus...)
SMS, zowel ontvangen als zenden kost meestal zo'n 20 cent per bericht als je daar geen add-on voor koopt.
Internet kost je bij bijna alle providers $10 voor 100MB tot zo'n $30 voor 1GB. per maand. Je MOET met minimaal $100 per jaar of $10 per maand opwaarderen, anders vervalt je beltegoed.
Bij abonnementen betaal je al gauw $40 voor 200 minuten en 200MB (SMS is in bijna alle gevallen inbegrepen). Wil je meer, dan beginnen de meesten bij zo'n $60 voor onbeperkt bellen en daar krijg je dan zomaar een HELE GB bij... $80 voor 3GB of $100 voor 6GB. Er zijn enkele lokale providers (grote steden) die meer bieden voor minder, maar daar hebben mijn man en ik zelf dus niets aan - wij wonen in de "boonies".
Toen jij hier was, was alles nog CMDA (analoog). Behalve Rogers, die GSM bood en biedt, hebben de meeste andere providers dat overgeslagen en zijn zo'n 5 of 6 jaar geleden direct overgestapt op HSPA+ en nu alweer in de meeste grotere plaatsen LTE. Wel lekker snel dus, maar trek je portemonnee maar open :)
Canada is heerlijk wonen, maar voor mobiele telefonie moet je hier niet perse zijn 😃
Ik heb een boek gelezen dat zich afspeelt in BC (Vancouver), de Pioenroos. Heel mooi, gaat ook over de aanleg van de spoorlijnen o.a. door Chinese arbeiders, tijdens WOII werden ze soms aangezien voor Japanners 😞
Canada is heerlijk wonen, maar voor mobiele telefonie moet je hier niet perse zijn :D
Hoi SophiaB, namens de moderators heet ik je van harte welkom op het forum :D
Dat zijn nogal tarieven... En betalen voor het ontvangen van nationale gesprekken en SMS! Wauw
Ongelofelijk dat er zelf Simyo klanten zijn die klagen over onze tarieven, haha!
Ik begrijp alleen nu wel waarom Canada en de US zo voorlopen met 4G/LTE op Europa. Met die inkomsten wordt investeren toch iets makkelijker.
Zorg er trouwens wél voor dat je binnen een half jaar een smsje stuurt met je Simyo prepaid, na een half jaar vervalt je beltegoed en nummer, namelijk. We sturen je trouwens 2 weken en 1 week voor die tijd nog wel even een mailtje om je eraan te herinneren 😉
Ik wist niet dat een buitenlandse creditcard gebruikt kan worden om op te laden, is dit iets nieuws of heb ik dit over het hoofd gezien toen ik lid werd van Simyo?
Ernst, tuurlijk klagen sommige klanten over de tarieven. Met de roaming tarieven van simyo zou ik inmiddels 3 keer week hoogverbruik hebben...
@franswon: ik heb er inderdaad ook veel over gehoord, klinkt als een boek dat ik beslist moet opzoeken :) Edit: ik heb het op m'n Kindle nu, bedankt voor de tip!!
@Ernst: dank jullie wel! Ja dat betalen voor het ontvangen van gesprekken vond ik eerst ook zo gek, maar eigenlijk is het logischer. In NL (tenminste destijds, weet niet of dat nog zo is) kost het jou als beller meer als je een 06 nummer belt dan een vaste lijn. Hier zijn mobiele nummer en vaste nummers niet van elkaar te onderscheiden, je kan zelfs je vaste lijn naar je mobiele nummer porten of andersom. Als beller betaal je dus gewoon altijd lokaal of interlokaal afhankelijk van het nummer dat je belt, maar als ontvanger betaal je (als je geen onbeperkt abo hebt). Eigenlijk wel zo eerlijk...
@Scotsman: ik heb eigenlijk nog niet opgewaardeerd, maar ik heb het SIM kaartje met extra beltegoed op mijn RBC creditcard besteld en bij m'n ouders laten bezorgen. Ga er van uit dat het bijladen ook gaat lukken tzt 🙂 Woon je in de UK? (aan je naam te zien?)
@Groentjuh: haha! ik ga het maar niet hebben over roaming........ of toch wel. Ook dat kan erger 😃 Tot voor kort was een rekening van $20,000 helemaal geen uitzondering hier, zie bijvoorbeeld http://digitaljournal.com/article/344883 (die meneer hoefde overigens "slechts" $200 te betalen uiteindelijk).
Toevallig is net een paar maanden geleden bepaald door de regering dat DAT vanaf 2014 niet meer kan, dan zit er een limiet op waar ze alleen met uitdrukkelijke toestemming van de klant overheen mogen.
@Ernst: dank jullie wel! Ja dat betalen voor het ontvangen van gesprekken vond ik eerst ook zo gek, maar eigenlijk is het logischer. In NL (tenminste destijds, weet niet of dat nog zo is) kost het jou als beller meer als je een 06 nummer belt dan een vaste lijn. Hier zijn mobiele nummer en vaste nummers niet van elkaar te onderscheiden, je kan zelfs je vaste lijn naar je mobiele nummer porten of andersom. Als beller betaal je dus gewoon altijd lokaal of interlokaal afhankelijk van het nummer dat je belt, maar als ontvanger betaal je (als je geen onbeperkt abo hebt). Eigenlijk wel zo eerlijk...
@Scotsman: ik heb eigenlijk nog niet opgewaardeerd, maar ik heb het SIM kaartje met extra beltegoed op mijn RBC creditcard besteld en bij m'n ouders laten bezorgen. Ga er van uit dat het bijladen ook gaat lukken tzt 🙂 Woon je in de UK? (aan je naam te zien?)
@Groentjuh: haha! ik ga het maar niet hebben over roaming........ of toch wel. Ook dat kan erger 😃 Tot voor kort was een rekening van $20,000 helemaal geen uitzondering hier, zie bijvoorbeeld http://digitaljournal.com/article/344883 (die meneer hoefde overigens "slechts" $200 te betalen uiteindelijk).
Toevallig is net een paar maanden geleden bepaald door de regering dat DAT vanaf 2014 niet meer kan, dan zit er een limiet op waar ze alleen met uitdrukkelijke toestemming van de klant overheen mogen.
@SophiaB: Het ligt aan je eigen provider of er onderscheid tussen mobiel- en vast telefoneren is (of regio's). Bij KPN bijvoorbeeld wel, maar Ziggo weer niet. Kosten delen met de beller is kan eerlijk zijn. Hier betaalt de beller. De beller wil contact met je en betaald daar dan ook voor. Hij kan eventueel gewoon even vragen of de andere partij even terugbelt als die weet dat de ander 59785 minuten per maand weggooit en hij zelf krap zit. Op zich wil de beller iemand spreken en kennelijk wil die dat graag genoeg om te betalen.
Aye, ik woon al sinds 1992 in Edinburgh, AKA Auld Reekie!
Ik heb geen Nederlandse creditcard, maar wel een bankrekening dus die gebruik ik voor het opladen van Simyo.
Net als overal in Europa betalen we hier ook niet voor binnenkomende gesprekken op de mobile phone (tenzij ik hier aan het roamen ben met m'n Simyo sim, wat ik dus nooit doe), maar i.t.t. NL zijn de meeste creditcards hier gratis. Ik ken BC alleen van een kort bezoek aan Vancouver (mooie stad), maar dat was lang geleden (1980). Het klimaat aan de westkust van BC lijkt erg op dat van Scotland!
Het wachten is op een bundeltje... We wachten... Wachtzz.z..z.... Zzzz.z.........
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag klant bij Simyo. Ik ben 35 jaar, woonachtig in Zaanstad en werkzaam als beveiliger / gastheer bij de grootste particuliere beveiliger van het land. Ik heb een hond en een kat en mijn hobby's zijn: Muziek luisteren, film kijken, chatten, forum bezoeken / lezen / reageren maar ook heerlijk relaxen (lees luieren) doe ik graag. Oja neem m'n nickname niet al te serieus haha Ik ben 1.90 mtr. maar word vaak Raytje genoemd :D
Groet Ray
Ik ben sinds vandaag klant bij Simyo. Ik ben 35 jaar, woonachtig in Zaanstad en werkzaam als beveiliger / gastheer bij de grootste particuliere beveiliger van het land. Ik heb een hond en een kat en mijn hobby's zijn: Muziek luisteren, film kijken, chatten, forum bezoeken / lezen / reageren maar ook heerlijk relaxen (lees luieren) doe ik graag. Oja neem m'n nickname niet al te serieus haha Ik ben 1.90 mtr. maar word vaak Raytje genoemd :D
Groet Ray
Ray, welkom op het forum!
Welkom Ray! Veel plezier met Simyo wens ik je!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.