.

Over boeken enzo

  • 7 October 2013
  • 41 reacties
  • 14792 Bekeken

Badge +8
Dank je wel! Ik ben 'm al aan het lezen, had 'm direct op de Kindle gezet toen je het noemde (The Jade Peony heet het hier). Heel mooi inderdaad, aangrijpend. Ben nu net begonnen met het verhaal van Third Son. Dus bedankt voor de tip!

Ik ga maar eens een gewoon gezellig topic openen over boeken 🙂 🙂 :)
Series en apps ok, maar ik ben ook een fanatieke lezer. En boekentips kan ik altijd gebruiken. Nederlands- en Engelstalig :)
Ik lees ze nog wel op papier, SophiaB en Franswon. Jullie erg fan van de E-reader?

Groetjes,
Charlene

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Charlene,

Ik ben een groot fan van de e-reader, als ik 's nachts veel pijn heb pak ik deze en kan, zonder m'n vrouw te storen, lezen. Met een echt boek is dat wat lastiger, moet licht aan en het omslaan van de bladzijden is toch storend.
Een echt boek koop ik eigenlijk nooit meer, heb er nog wel heel veel.
Badge +1
Ik ga maar eens een gewoon gezellig topic openen over boeken
Jullie erg fan van de E-reader?

Groetjes,
Charlene

Leuk leuk boeken :D 

Ik ben ook echt dolblij met m'n eReader. Ik koop veel bij Amazon. Zie al uit naar het moment dat ze me toestaan om alle papieren boeken die ik ooit heb gekocht om te kunnen zetten naar e-format 🙂 Ik heb bijvoorbeeld alle boeken die Dick Francis heeft geschreven in de kast staan, maar zou fijn zijn als ik ze ook digitaal had. 

Het is zo heerlijk om vooral bij vliegreizen niet te hoeven nadenken welk dikke boek ik zal meezeulen, om dan halverwege tot de conclusie te komen dat er niets aan is... er zitten nu meer dan duizend boeken in mijn handtas, daar zit altijd wel iets tussen. 

Je kan complete series gratis downloaden, zoals Sherlock Holmes, boeken van de Bronte Sisters, Jane Austen, Mark Twain, noem maar op. Allemaal public domain, dus onbeperkt genieten van de mooiste classics die ooit zijn geschreven!

Heb ook diverse Nederlandse boeken bij Bol gekocht, zoals dagboek van Anne Frank of boeken van Nederlandse schrijvers, die mag je natuurlijk niet in het Engels lezen 🙂 Hup via email naar Amazon verzonden en vijf minuten later staat het op de Kindle. Ik wil echt nooit meer terug naar papieren boeken!

Je hebt trouwens de Amazon app voor mobiele telefoons/tablets. Dus, als ik overdag buiten in het zonnetje m'n e-paper Kindle heb gelezen, kan ik 's avonds in bed direct verder op m'n Nexus zonder m'n man wakker te maken met een felle leeslamp.

Heb ik je al overtuigd, Charlene? 😃
Reputatie 7
Badge +9

Heb ik je al overtuigd, Charlene? :D


Ik denk dat Charlene wel overtuigd is na jouw post hier! :)


@Charlene, je kan wat mij betreft best een topic over boeken/epubs openen, voor Android is er een prima gratis lezer voor smartphone/tablet Aldiko.
Badge +1
Kunnen onderwerpen gesplitst worden? Misschien de laatste 5 posts afsplitsen? Ik kan nog wel uuuuuuuuren doorgaan hoor 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet Sophia, ik weet wel dat er bij de mods vragen zijn over uitbreidingen, verbeteringen van het forum.

Ik ben nu in de nieuwe Jack Reacher bezig - Ga nooit terg / Never go back - ik vind deze wat tegenvallen. Het volgende boek wordt Terugkeer ongewenst van Charles Lewinsky (geen familie van Monica :))
Reputatie 5
Badge +11
Tadaa! Nu kunnen jullie geheel ontopic over boeken klessebessen :rolleyes:
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt Ernst!
Badge +1
Dank je wel Ernst! Ben op dit moment the Chronicles of Narnia opnieuw aan het lezen.

Aldiko is inderdaad een fijne app. Wat ook beslist niet mag ontbreken is Calibre op de desktop computer, zeker als je collectie groeit. Daarmee heb ik ook mijn Nederlandse aankopen overgezet op Kindle format, want gek genoeg kan die geen epub aan. Calibre convert het netjes en mailt het daarna naar Amazon.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sophia, op Hamstersoft kan je gratis een conversieprogramma downloaden, het werkt bij mij prima.

Uiteraard gebruik ik op de PC ook Calibre.

Als tussendoortje lees ik de 50 tinten/shades serie. Niet zo boeiend (lol) als men zegt, maar toch best leuk voor de avonduurtjes (avontuurtjes? :))
Badge +8
Leuk leuk boeken :D 

Ik ben ook echt dolblij met m'n eReader. ...

Heb ik je al overtuigd, Charlene? :D


Oooooooo, weet je hoe hebberig ik hiervan wordt :)
Maar ik wil ze ook allemaal op papier hebben dan. Ik kan een hele muur bedekken met wat ik nu al heb, maar dat gaat inderdaad niet allemaal mee de tas in..
Ik ben nu bezig in de laatste Paulo Coelho, Manuscript uit Accra. En heb net een boek uit over persoonlijkheidsstoornissen en hoe je die dagelijks tegenkomt, in verzwakte vorm bij iedreen om je heen. Heel herkenbaar ;)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Als kind heb ik heel veel boeken gelezen. Hier kwam een kentering in vanaf het moment dat ik van school boeken MOEST gaan lezen. Hier is tot op de dag van vandaag geen verandering in gekomen. De laatste boeken die ik heb gelezen waren deel 1 en 2 van The Lord of the Rings. Deel 3 moet ik nog steeds lezen.......
Badge +1
Nu ga ik iets gevaarlijks zeggen Rico... die boeken zijn zo'n beetje de saaiste die ik ooit heb gelezen... Ik was er wel 10x in begonnen en haakte al na twee hoofdstukken af, toen eindelijk toch maar eens doorgezet want iedereen was er zo vol van - dan MOEST het wel iets zijn he. Niet dus... ik heb me letterlijk door die drie pillen GEWORSTELD maar als je nu vraagt om details te herhalen 😃 De Hobbit vond ik wel leuk. Of moet ik nu hard wegrennen vanwege alle LOTR fans? :D

Ik was m'n leven lang al een leesmonster maar inderdaad, de school deed zijn (haar?) uiterste best om daar verandering in te brengen. Vreselijk die verplichte boeken.

Gisteren ontvang ik trouwens van mijn provider de Galaxy Mega kado en dat leest toch wel erruugggg fijn hoor. (OT: hoor je dat, Simyo? WIJ krijgen kado'tjes als we in hun forum helpen. Ik heb de BB Q10, Lumia 520 en nu de Mega gekregen en de Galaxy S4 en iPhone 4 in bruikleen :P) 
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben juist op de HBS begonnen met écht te lezen, en niet alleen voorgeschreven boeken.
Ook al heb ik voor de B-opleiding gekozen was ik helemaal geboeid door Homerus, een wens is nog steeds om Oud-Grieks te leren om zijn boeken in de originele taal te kunnen lezen.

Scandinavische auteurs scoren hoog bij mij, de Millennium serie heb ik verslonden, ook al de boeken van Sjöwall en Wahlöö met veel plezier gelezen.

De boeken van Dan Brown vind ik wat langdradig worden, de eerste waren prachtig.

In mijn digitale boekenkast staan meer dan 12000 boeken, ik vrees dat ik ze niet allemaal meer kan lezen, ook al omdat er steeds meer bijkomen.

Voor de jongste kleindochter (3 jaar) heb ik wat audio-books, dat vindt zij erg leuk.
Badge +6
Ik hen nog geen digitale boeken gelezen. Denk dat ik het wel ga doen.
Badge +1
Het enige nadeeltje vind ik van e-books dat je niet even snel terug kan bladeren. Ik raak wel eens in de war (zeker bij detectives) wie nou ook alweer wie was, of een bepaald detail dat achteraf heel belangrijk blijkt te zijn voor de ontknoping. Bij een papieren boek zet je je vinger tussen de pagina die je aan het lezen bent en dan "roetsch" je door de pagina's om even snel te vinden waar dat ook alweer stond. Dat gaat niet zo makkelijk bij m'n Kindle. Hoewel ik dacht te lezen dat de nieuwste Kindle Paperwhite (kwijl!) er heel dichtbij komt...
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sophia, zoals je vroeger een ezelsoor maakte in je papieren boek kan je in een e-reader bookmarks plaatsen (op mijn Sony en in Aldiko in ieder geval).
Voordeel is dat je ze kunt wissen, in een echt boek blijf je er sporen van zien!

Ik gebruik dit vaak bij uitzoekwerk, heel snel kan ik dan verbanden leggen of juist niet.
Reputatie 7
Badge +9
http://www.yendor.nl/catalog/images/products/dirkjan_6_dirkjan_6.jpg

Ikzelf ben nogal gecharmeerd van de DirkJan serie.
Badge +1
Hahaha, dat plaatje is "priceless", Leon :D

In mijn digitale boekenkast staan meer dan 12000 boeken, ik vrees dat ik ze niet allemaal meer kan lezen, ook al omdat er steeds meer bijkomen.

Whaaaaaaaaa????? TWAALF DUIZEND???? Wat is jouw geheim, Frans, kan je het in mijn oortje fluisteren? 😃
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sophia,

Ik zal het zachtjes fluisteren.... sttttttt .... torrents ... niet verder vertellen hoor 🙂
Badge +1
Hihihi, je weet wat er gebeurt als je een vrouw vraagt iets voor zich te houden he? :D 
Heb je nog een leuke boekentip? Vond The Jade Peony echt goed, ik begreep intussen dat dit boek tot de 100 meest invoedrijkste van de Canadese geschiedenis behoort 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Sophia,

2 boeken (misschien heb je ze al gelezen) over WO2, Haar naam was Sarah en Terugkeer ongewenst. Allebei heel aangrijpend.
Badge +1
Dank! Ik ken ze geen van beide. Mijn man is heel erg geinteresserd in WWII (geloof elke man wel, zucht...). Ik iets minder, maar als het een goed verhaal is wel weer. Ik weet dat dit over boeken gaat, maar als je echt een geweldige serie wil zien over de tweede wereldoorlog kan ik Foyle's War absoluut aanraden!
Reputatie 7
Badge +9
Hahaha, dat plaatje is "priceless", Leon :D


De inhoud ook hoor...

Reputatie 7
Badge +9
@Sophia - WWII interesseert me niet zo, ik hoop alleen dat we geen vervolg krijgen. Ik ben pacifist en oorlogsverhalen boeien me niet, verhalen over, dappere, mensen in oorlogstijd wel. De 2 genoemde titels spelen zich af in oorlogstijd, zijn allebei heel ingrijpend.

@ de leon - dit is niet op, maar over het randje, letterlijk 🙂
Reputatie 5
Badge +11
O, wat ben ik blij dat ik jullie een eigen topic heb bezorgd :D

Hier enkel maar diepgaande gesprekken over intellectuele onderwerpen 😕

Reageer