.

Irrationele irritaties


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Iedereen zal zich in onderstaand verhaal kunnen herkennen (denk ik). Wellicht niet direct het punt waar ik het over heb, maar in grote lijnen geloof ik dat we allemaal wel van deze punten hebben.

Bijna elke avond zit ik met mijn partner aan tafel voor het avondeten. Alle 'standaard' gesprekken passeren de revue en we zijn weer helemaal up-to-speed van elkaars dag 🙂 Niets mis mee, zou je zeggen.

Het feit blijft dat, tijdens het eten, mensen moeten kauwen als er iets anders dan een soepje op tafel staat. En laat ik dit nou echt ongelooflijk irritant vinden. Kauwgeluiden werken echt op mijn zenuwen en geheel eerlijk is dit natuurlijk niet. Hier ben ik me dan ook wel van bewust maar dit neemt het irritatiegevoel helaas niet weg 😉 Dit betekent dat wij op de achtergrond standaard een muziekje aan hebben staan, of we laten de afzuigkap nog wat langer aan.

Voor de goede orde, mijn partner is echt een leuke man 😉 Maar ik woon met hem samen dus hij is vaak wel het onderwerp van mijn onredelijke puntjes.

Nu ben ik heel erg benieuwd; wat zijn jullie irrationele irritaties. Punten die echt enorm onredelijk zijn, maar die jij gewoon mega vervelend vindt. Eerlijk is eerlijk, vooral punten die er eigenlijk helemaal niet toe doen maar voor jou een doorn in het oog zijn. En zeg niet dat deze er niet zijn, want dat geloof ik niet. :8

99 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Vandaar dat je nooit met mij wilt lunchen Angela 😞

Gelukkig heb ik geen last van de geluiden die mijn vriendin maakt tijdens het eten, dit heeft overigens een naam , maar ik irriteer me wel aan 1000 dingen per dag. Zelf vind ik dit niet onredelijk, al zullen de meningen daarover verdeeld zijn :$

Ik zal ze niet alle 1000 opsommen, dus hier een paar voorbeelden:

- Wielrenners
- De trein die te laat is, of te vol zit
- Bekenden in de trein (of op het station) die gezellig komen praten, terwijl ik nog even wakker wil worden met mijn oordopjes in.
- Traag internet
- Lege glazen
- Lange rijen bij de kassa
- Gekrompen t-shirts
- Etc. etc.
Een echt irritatiegevoel heb ik bij het programma boer zoekt vrouw. Allemaal veel te veel opgeklopt gebakken lucht. 3 vrouwen of heren die door het beeld lopen te sjouwen met matras en de diepzinnige gesprekken....
Mensen met wie je een tijd lang opgescheept zit die je niet kent.....moet er totale nul komma niks met een factor spuit 11 van hebben...
Daarom heb ik de titel aangepast....Boer zoekt vrouw en vindt ellende..:D
Reputatie 7
Badge +10
Ah, irritaties!

Bij mij hangt het eigenlijk vooral af van mijn stemming! Als ik in een goede bui ben, dan dwarrel ik vrolijk door het leven heen. Maar als ik honger heb, moe ben, of gewoon slechtgehumeurd ben, dan kan ik me zelfs ergeren aan iemands ademhaling. Ik voel dan mijn hele lichaam inspannen van ergernis, en dan laat ik het opbouwen totdat ik iets snauw in de trant van: "kun je DAARMEE STOPPEN?" ('Daarmee' = lopen/ademen/eten).

Óf alles is irritant, óf niets is irritant. 😃
Reputatie 7
Badge +7
Vroeger was de stroom veel beter. Maar sinds een aantal jaren kan ik in een omgeving waar beperkte verlichting is de krant niet meer lezen. Volgens mij komt dat door de privatisering van de electriciteitsbedrijven, waardoor de kwaliteit van de stroom afneemt.

Volgens anderen is dat trouwens de leeftijd.

@Sean:
Gekrompen t-shirts kan ook komen door een bierbuik.
Ik ben gewend om in dialect te praten, voor anderen lastig omdat ze mij niet altijd begrijpen. Voor mij lastig omdat ik dan weer in abn moet herhalen. Maar voor ik het weet verval ik weer in dialect en dan begint het weer opnieuw. Ik denk dan weleer, zou dun diejuh me echt nie vurstôn? 😃
Reputatie 7
Badge +10
Vroeger was de stroom veel beter. Maar sinds een aantal jaren kan ik in een omgeving waar beperkte verlichting is de krant niet meer lezen. Volgens mij komt dat door de privatisering van de electriciteitsbedrijven, waardoor de kwaliteit van de stroom afneemt.

Volgens anderen is dat trouwens de leeftijd.


Haha! De stroom is niet meer wat het geweest is 😉

@Sean, wow! Jij hebt echt wel een hoop irritaties. Wat betreft die lege glazen, is dat waarom je steeds drinken voor ons gaat halen?
Reputatie 7
Badge +7
Overigens heb ik in de loop der jaren geleerd om me veel minder op te winden over iets.
Gaat iets heel anders dan je zou willen, of negeert iemand iets wat je hebt afgesproken?
Schouder ophalen en zeggen dat je het dan kennelijk onduidelijk hebt gezegd. Dat geeft
veel rust.
Reputatie 5
Badge +8
Haha Wimj12, hij gaat er ongetwijfeld komen, maar gelukkig heb ik nog geen bierbuik 🙂 Goed advies trouwens!

@Angela, ik zorg gewoon goed voor jullie!
Reputatie 7
Badge +10
@Sean, dat is zeker waar! Lekker, bekertje water a.j.b ;)

Wat ik overigens ook enorm vervelend vind: Ken je dat geluid wat je krijgt als iemand zijn handen tegen elkaar aan wrijft? Dat geluid! Mega vervelend!
Wie kent het volgende niet? :)

Je zit/ligt bij de tandarts, je hebt je mond vol ijzerwerk, begint hij/zij doodleuk tegen je te praten en vraagt iets. Het enige wat je kunt uitbrengen is...uhuh, uhuh.

Mega irritant. 🆒
Wat heeft dit te maken met het Simyo forum?
Reputatie 7
Badge +7
Wie kent het volgende niet? :)

Je zit/ligt bij de tandarts, je hebt je mond vol ijzerwerk, begint hij/zij doodleuk tegen je te praten en vraagt iets. Het enige wat je kunt uitbrengen is...uhuh, uhuh.

Mega irritant. 🆒


Of de tandarts en de assistente gaan praten over prive zaken zoals de aanstaande vakantie.

Of de tandarts en de assistente gaan praten over prive zaken zoals de aanstaande vakantie.

Zou het een irrationele irritatie zijn als iemand komt met een tegenreactie die niets met het topic onderwerp te maken heeft?

OF
Geeft de tegenreactie juist een irrationele irritatie? 🆒
Wat heeft dit te maken met het Simyo forum?
ff off topic.....U vraagt wij leveren.

https://forum.simyo.nl/

subcategorie, gewoon gezellig
Over alles dat niet direct met Simyo te maken heeft
🙂
Reputatie 7
Badge +10
@Friesian & Wimj12, die herken ik zeker! Het eerst punt alleen al! Vraag gewoon niets aan mij, want antwoorden kan ik toch niet 😉 Het feit dat ze vervolgens met elkaar gaan praten is op zich te begrijpen. Maar ik hoef niet perse te weten hoe de kinderen van mijn tandarts het doen op school en wat de kleine Johnny nu weer uitgehaald heeft.

Nu heb ik ook een fikse tandartsenfobie. Ze kunnen in mijn ogen dus sowieso niet veel goed doen ;)

@Sam.v, dat je de koppeling met Simyo niet direct kan maken, kan ik me voorstellen! Buiten het feit dat we onze klanten helpen en van informatie voorzien via dit forum, is het ook een gezellige plek voor klanten. In het subforum 'Gewoon gezellig', praten we eigenlijk over van alles!

Als jij je vraag hebt gesteld en antwoord hebt gekregen van een moderator of een forum expert, ben je van harte welkom om even te blijven hangen. Je kunt dan in deze topics gezellig meepraten. Heb je veel kennis om te delen? Dan nodigen wij je uit om wellicht wat vragen van medeforumleden te beantwoorden :)

Groetjes,
Angela
Nog zoiets...er zullen, denk ik, mensen zijn die dit herkennen.
Je gaat naar de lagere school, je gaat graag naar school, totdat, eeek, je de bus ziet staan van de school-tandartsen.
Zuid-Ooster, BBA geen probleem maar die bus ! En dat terwijl die bus niks doet. Maar de lui die met die bus kwamen..

Dan was je aan de beurt, eindelijk:?, gegrom in het Duits. Waarom niet net als nu, de verstaanbare NL tandarts die je al wat gerust stelt?
Reputatie 7
Badge +10
Gingen jullie naar de tandarts op school? Dat ken ik niet! Lijkt me vreselijk
Reputatie 7
Badge +7
Ja, dat is iets uit de categorie Opa vertelt.

Bij mij was het zo dat de schooltandarts een controle deed (lagere school). Dat gebeurde in een leeg lokaal, waar je gewoon op een krukje zat. Behandelen deden ze niet.
Maar een tijdje later kwam er een taxi voor de school. En dan moesten sommigen mee, ongewis van het wrede lot dat hun te wachten stond. Dat genoegen heb ik gelukkig nooit gehad.

Dat was volgens mij in een periode dat er een flink tekort was aan tandartsen.
Bij mij was het dus niet op school maar in die bus. Vooral de tijd voordat je werdt geroepen was echt "leuk" voor dun bangerik. Was de bus weg was ik blij.

Wel leuk dat ik me als opa vertelt me weer jong voel.

😉
Reputatie 7
Badge +10
Jeetje, ik denk niet dat wij dit hadden op de basisschool! We hadden wel luizenmoeders 😛 Als er dan weer een luizenplaag was uitgebroken, moest je een kamertje in en werden je haren gekamd. Had je luis? Dan kreeg je een briefje mee. Wis de hele klas ook gelijk dat je het had 😞 Wat gemeen eigenlijk!
Wist je dat....er zelfs een film over gemaakt is?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Een_Luizenleven

Ooops verkeerd topic, sorry!
😉
Reputatie 7
Badge +10
I love Disney :8

Maar, we dwalen een beetje af! Ik wil echt niet zeuren, maar het volgende vind ik ook mega irritant: Mensen die uit de trein stappen, even stil gaan staan op het trapje om te kijken waar ze zijn, en daarna pas weer gaan doorlopen! Ggrrr
Reputatie 7
Badge +7
Stelletje die samen boodschappen doen en dan in de winkel, terwijl ze net blokkeren waar ik wil zijn, een uitgebreide discussie gaan voeren over wat de pot die avond schaft.
Reputatie 7
Badge +9
Komt me bekend voor wimj12 😞
Een rij wachtenden bij de kassa van de supermarkt. Kennen de cassiere en de klant elkaar, gaan ze doodleuk staan buurten alsof ze alle tijd van de wereld hebben..
En daar sta je te wachten en te ergeren.

Reageer