.

Ik ben er weer!


Reputatie 7
Badge +9
Scotsman was tijdelijk op non-actief, hij was per ongeluk bij het zwemmen door het monster van Loch Ness opgeslobberd en was voor een paar dagen van de aardbodem verdwenen. Maar moderator Alex heeft het monster opgespoord en heeft Scotsman weer bevrijd. Thenk ye Alex!

29 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aye Scotsman, mirador wil effe weten hoe het gesteld is met de kinderkleding in good ol' bonny Scotland. :p

En thx voor de explicatie.....dus niet zompig, swampig en knekelfreezing. :rolleyes:
Reputatie 7
Badge +9
Daar heb je een punt! hik 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Nu misschien wel na de post van Scotman's cake ! 😉
Reputatie 7
Badge +9
@Mirador,

Misschien is het je niet opgevallen, maar dit deel van het forum is 'gewoon gezellig', de moderatoren zullen dit deel van het forum echt niet als het meest urgente behandelen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mirador,

De Simyo moderators proberen alle geplaatste berichten binnen 1 werkdag te voorzien van een reactie. Scotsman en franswon zijn geen moderators, maar net als jij een Simyo klant. Het Gewoon gezellig forum is bedoeld voor luchtige onderwerpen. De andere forum categorieën zijn weer bedoeld voor meer Simyo gerelateerde vragen/opmerkingen/toevoegingen.

Groetjes,

Alex
Het is geen wonder dat sommige antwoorden drie dagen nodig hebben om te beantwoorden,als ik deze pure onzin zit te lezen.
Wat een kinderkleding !?,
Reputatie 7
Badge +9
Het Schotse landschap is prachtig, we zijn met een groep motorrijders regelmatig daar geweest (lang geleden, door ongeluk gaat dit niet meer). Rondje Loch Ness is echt heel mooi, Edinburgh is een prachtige stad, en ja, het weer viel meestal erg mee, wel eens wat regen maar daar kunnen we in Nederland ook over meepraten.

Jammer genoeg werden we op sommige campings geweerd, groepen motorrijders waren daar niet welkom, op andere campings gelukkig wel. Dit probleem hadden we ook in Engeland, Frankrijk en Duitsland (de voormalige DDR mochten we niet eens in :().
Reputatie 7
Badge +9
Voor een stukje echte originele Schotse cake moet je naar hier komen. Dan kan je meteen vaststellen of het hier altijd mistig (nee), koud (nee), regenachtig (zeker niet hier aan de oostkust), triest (never!) en kaal (in het noorden, ja) is en het land vol staat met sinistere kasteelruïnes (zeker), en iedereen altijd haggis eet (nee hoor, alleen als Robert Burns' verjaardag wordt gevierd) zoals de leon eerder heeft gesuggereerd....
Badge +6
Bedankt Scotsman, als mijn pols weer in orde is ga ik deze proberen, een beetje alcohol in de cake klinkt al goed, de rest van de fles kan tijdens de bereiding genuttigd worden :)

Krijgen de moderators ook nog een stukje cake te proeven? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt Scotsman, als mijn pols weer in orde is ga ik deze proberen, een beetje alcohol in de cake klinkt al goed, de rest van de fles kan tijdens de bereiding genuttigd worden 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Cake recept klinkt goed. Voor een uitgebreide uitleg (met plaatjes) van de bereiding van de cake zoals hierboven afgebeeld zie: http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/wordofmouth/2009/nov/28/dan-lepard-live-dundee-cake-bakealong

Maar hou wel je huisdieren in de gaten:
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/11/29/1259522186068/webster.jpg
Reputatie 7
Badge +9
Ziet er lekker uit. Zal wel stevig op de maag liggen.

Uhm...Scotsman...neem es wat vooroordelen weg over Schotland. Denk nu in termen van mist, koud, regen, triest, kaal, sinistere kasteel ruïnes
en haggis (yuk...:eek:). 
Reputatie 4
Badge +8
Heej Scotsman! Welcome back!
Niet meer te dicht bij Nessie komen!

Om te vieren dat je terug bent:

2 fingers Lagavulin please!

😮
Reputatie 7
Badge +9
Brood kan ik aardig bakken, niet dat kant-en-klaar spul, maar zo'n cake zal me toch wel enige moeite kosten. Ik zal mijn vriend Google eens inschakelen voor een goed recept.

Misschien dit?

Dundee cake, een traditionele schotse cake,

Voor ca. 15 plakken.

150 gr rozijnen

150 gr krenten

50 gr bigarreaus

50 gr sukade

125 gr zachte boter

125 gr fijne tafelsuiker

3 eieren

200 gr bloem

1 theelepel bakpoeder

2 eetlepels gemalen amandelen

Geraspte schil van 1 citroen

100 gr gepelde witte amandelen

Voorbereiden: de oven voorverwarmen op 160 º Celsius.

De rozijnen en krenten met zoveel water dat ze net onderstaan, opzetten en tot tegen de kook verwarmen, het vuur uitzetten en de vruchten 5 minuten laten wellen. De rozijnen en krenten in een zeef laten uitlekken. De bigareaus en de sukade fijnhakken. In een kom de boter met de suiker roeren tot het mengsel licht van kleur en luchtig is.

De eieren 1 voor 1 erdoor kloppen. De bloem met de bakpoeder zeven en samen met de amandelen door het beslag spatelen.  De krenten, rozijnen bigarreaus, sukade en citroenschil ook er doorheen doen. Het beslag in de voorbereidde cakevorm doen.

De vorm in het midden van de ovenzetten en de cake in 2,5 uur bruin stevig en gaar bakken.

Na 1 uur de amandelen over de cake strooien.

Cake uit de oven laten afkoelen.
Reputatie 3
Badge +9
WHOW !!!   zo ver ben ik nog niet, dat ziet er erg smaakvol uit.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb namelijk dit weekend voor het eerst een cake gebakken, en die beviel de collega's goed.
Dus hiermee ga ik iedereen over de streep trekken...



Dundee cake zeker?
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/11/27/1259337715474/Dundee-cake-001.jpg
Reputatie 7
Badge +9
Welcome back Scotsman...

Ik ken de streek daar een beetje van vakanties, in een bar in Inverness heb ik Nessie zelf gezien, rood haar, groene ogen en sproeten 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Alex is denk ik de Simyo Emergency Response Team Leider. Ik zou bij hem beginnen als je wil uitvinden wie lid zijn van dat team!
Welkom terug, Scotsman.


Ik heb namelijk dit weekend voor het eerst een cake gebakken, en die beviel de collega's goed.
Dus hiermee ga ik iedereen over de streep trekken...

Let maar op voor je het weet is het hele team bekend 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Sir Alex is trouwens een Schot. Zo zie je dat een klein land grote talenten kan voortbrengen (net als Nederland!) 
Reputatie 5
Badge +10
Goed dat je er weer bent Scotsman :D

Sir Alex is onlangs gestopt en dat wil ik nog niet 😉
Reputatie 7
Badge +9
Alex is denk ik de Simyo Emergency Response Team Leider. Ik zou bij hem beginnen als je wil uitvinden wie lid zijn van dat team!
Welkom terug, Scotsman.
Reputatie 7
Badge +9
Welcome back tae thes bonny forum, Scotsman, an' dinnae bide awa' sae lang thes time.:p


Cheers mate!
Reputatie 7
Badge +9
Welcome back tae thes bonny forum, Scotsman, an' dinnae bide awa' sae lang thes time.:p
Reputatie 3
Badge +9
Ik ondervraag ze zelf wel stuk voor stuk. Ik heb daar hele goede methoden voor.
Reputatie 7
Badge +9
Kan ik niet zeggen, ik sta onder strikte geheimhouding... 

Reageer