.

Beantwoord

Hoe ga jij om met je privacy, welke gegevens op social media?

  • 10 October 2017
  • 6 reacties
  • 312 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik gebruik, geef heel weinig info over mezelf op Social media. Facebook, weinig delen. Bepaal wie mij mag volgen. Instagram, privé account.
Ik maak me zorgen of er niet te veel macht uit gaat van Social media, zonder een goede instelling kan heel de wereld alles van je weten, zien.
Begint al op openbare sites, en ja dit forum is er ook 1, met het plaatsen van een avatar.... Afbeelding van jou? Zou je dat wel doen?

Hoe ga jij om met je gegevens?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 10 October 2017, 09:52

Bekijk originele reactie

Maak jij je zorgen om de macht van social media?


6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Actueel onderzoek Friesian! (ivm met mogelijk referendum)
Wat mij betreft probeer ik zoveel mogelijk voorzichtig om te gaan met mijn privacygegevens.
Ik had bijvoorbeeld eerder bij Simyo bij mijn persoonlijke gegevens wat over mijn loopbaan, hobby´s geschreven totdat ik er achter kwam dat dit openbaar is en op geheel internet te zien, dus snel verwijderd-aangepast.(als je uitlogt en dan op Simyo forum kijkt via Google bijv. kun je alles lezen van je zelf op het forum dus een ander ook)
Mijn profielfoto-avatar heb ik enigszins bewerkt met een filter, ik vind het prettig als mensen je gezicht kunnen zien. De moderators (en sommige klanten) hebben ook een herkenbare profielfoto, vind ik fijn.
En mijn juiste woonplaats geef ik nooit, soms wel de omgeving of provincie.

Ik gebruik géén Facebook, Instagram of Twitter, juist omdat daar privacy niet gewaarborgd is.
Wel heb 1 andere site maar die is puur voor vriendschap, gezelligheid (kleinschalig) en om mooie achtergronden te maken, creativiteit zeg maar.

Succes met de enquête
Frida🕵️
Reputatie 7
Badge +9
Het is vrij interessant om op je privacy te letten als het gaat om social media. Vele verwachten dat je er veel mee doet. Het niet hebben van bijvoorbeeld Whatsapp kan tegenwoordig echt niet meer! Oh, geen facebook, dan kun je deze dienst niet gebruiken (, want zonder te veel rechten op je facebook account kunnen wij te weinig verkopen van jouw gegevens en ook niet deze dienst adverteren via jouw tijdlijn!)

Google weet ongeveer alles van mij. Ik loop met een android toestel in mijn zak en gebruik veel google services. Gmail, maps, calendar, hangout en natuurlijk de zoekmachine.

Apple en Facebook houd ik echter flink buiten de deur. Zo kun je mij op Hangout wel vinden, maar het veel grotere whatsapp (van jawel, facebook) is geen manier om mij te vinden.

Microsoft zit daar een beetje tussenin. Ik heb geen Linked-in, maar op Skype kun je mij weer wel op vinden.

Ik denk dus overal dat ik mij best zorgen maak en daarom besluit met bepaalde dingen niet mee te gaan.
Reputatie 5
Badge +5
Leuk topic, Friesian. Zeker een goede kwestie om deze tijd eens nader te bekijken.

@ Groentjuh, ik deel je mening. Ook mijn (Android)telefoon heeft Google al voorzien van waarschijnlijk al mijn geheimen, waarschijnlijk weten ze daar meer over mij dan ikzelf. Vrij eng!

Groetjes,
Els

Even dit topic weer tevoorschijn halen vanwege het onderwerp privacy en waar het tegenwoordig over gaat een corona app.

Schuilt er niet het gevaar dat we teveel van onze verworven rechten verspelen ondanks dat natuurlijk corona vreselijk en is we maatregelen moeten hanteren....?

Hoe denken jullie hierover?

Reputatie 7

@Friesian Wat betreft de Corona-app. Ik weet van het bestaan af, maar de details ervan heb ik mij nog niet zo in verdiept. Wat ik in ieder geval wel begrijp, is dat het inderdaad een inbreuk is op je privacy. Ook al zal de Corona-app met alle goede intenties worden gelanceerd, ik zal, je hebt toch de keuze?, niet van deze app gebruik gaan maken.

Reputatie 6
Badge +6

Ik denk dat we nog even moeten afwachten waar ze daadwerkelijk mee komen. Vooralsnog liggen er alleen wat plannen op tafel die aan alle kanten worden afgeschoten. 

Sta ik te springen om met de overheid of bedrijven te delen waar ik ben en met wie ik omga? Nee. Ga ik het doen? Weet ik niet. Ergens denk ik bij mezelf “ik doe dat al dus het is niet alsof ze heel veel nieuws te weten komen”. En als ik er mensenlevens mee kan redden, why not. Aan de andere kant vraag ik me wel af in hoeverre deze app nou echt gaat helpen en of we nou echt voor de zoveelste keer een stukje van ons privéleven moeten inleveren. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de accu van mijn iPhone 6S van vijf jaar oud al snel genoeg leeg is zonder Corona-app, laat staan met :joy:

Reageer