Beantwoord
Hoe ga jij om met je privacy, welke gegevens op social media?
Ik gebruik, geef heel weinig info over mezelf op Social media. Facebook, weinig delen. Bepaal wie mij mag volgen. Instagram, privé account.
Ik maak me zorgen of er niet te veel macht uit gaat van Social media, zonder een goede instelling kan heel de wereld alles van je weten, zien.
Begint al op openbare sites, en ja dit forum is er ook 1, met het plaatsen van een avatar.... Afbeelding van jou? Zou je dat wel doen?
Hoe ga jij om met je gegevens?
Ik maak me zorgen of er niet te veel macht uit gaat van Social media, zonder een goede instelling kan heel de wereld alles van je weten, zien.
Begint al op openbare sites, en ja dit forum is er ook 1, met het plaatsen van een avatar.... Afbeelding van jou? Zou je dat wel doen?
Hoe ga jij om met je gegevens?
Beste antwoord door Groentjuh
Het is vrij interessant om op je privacy te letten als het gaat om social media. Vele verwachten dat je er veel mee doet. Het niet hebben van bijvoorbeeld Whatsapp kan tegenwoordig echt niet meer! Oh, geen facebook, dan kun je deze dienst niet gebruiken (, want zonder te veel rechten op je facebook account kunnen wij te weinig verkopen van jouw gegevens en ook niet deze dienst adverteren via jouw tijdlijn!)
Google weet ongeveer alles van mij. Ik loop met een android toestel in mijn zak en gebruik veel google services. Gmail, maps, calendar, hangout en natuurlijk de zoekmachine.
Apple en Facebook houd ik echter flink buiten de deur. Zo kun je mij op Hangout wel vinden, maar het veel grotere whatsapp (van jawel, facebook) is geen manier om mij te vinden.
Microsoft zit daar een beetje tussenin. Ik heb geen Linked-in, maar op Skype kun je mij weer wel op vinden.
Ik denk dus overal dat ik mij best zorgen maak en daarom besluit met bepaalde dingen niet mee te gaan.
Bekijk originele reactieGoogle weet ongeveer alles van mij. Ik loop met een android toestel in mijn zak en gebruik veel google services. Gmail, maps, calendar, hangout en natuurlijk de zoekmachine.
Apple en Facebook houd ik echter flink buiten de deur. Zo kun je mij op Hangout wel vinden, maar het veel grotere whatsapp (van jawel, facebook) is geen manier om mij te vinden.
Microsoft zit daar een beetje tussenin. Ik heb geen Linked-in, maar op Skype kun je mij weer wel op vinden.
Ik denk dus overal dat ik mij best zorgen maak en daarom besluit met bepaalde dingen niet mee te gaan.
Maak jij je zorgen om de macht van social media?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.