Skip to main content

Fiets topic

• August 4, 2015
  • 91 reacties
  • 1610 Bekeken

Toon eerste bericht

91 reacties

RicoK
  • Oud-forum expert
  • February 24, 2022

@Friesian Die fiets ziet er zeer degelijk en comfortabel uit. Veel plezier ervan.

Ik heb (nog steeds) een fiets, zo'n hybride achtige toerfiets die ik zo nu en dan eens pak voor een ritje in de stad. Voornamelijk als we afspreken om ergens een drankje (of twee..) te gaan doen ;)

Off topic: Erg blij dat alles weer open is en vanaf morgen nagenoeg zonder enige beperking.

• May 4, 2022

Ik heb sinds kort een andere fiets. De overgenomen van pa fiets en de racefiets zijn ingeruild tegen een Batavus Monaco e-go 7. Een elektrische fiets. De racefiets was een miskoop.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • May 5, 2022

Zelf fiets ik niet meer tegenwoordig maar heb wel een tijdje geleden gereden op een elektrische fiets, ik was verbaasd met hoe snel dat ding ging 🤣. Veel plezier met je nieuwe aankoop @Friesian!

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • May 5, 2022

ik was verbaasd met hoe snel dat ding ging 🤣.

Een elektrische fiets snel? Die gaan doorgaans echt maar 25km/u? Ik deed laatst Den Haag, Rotterdam (Alexandrium), Bleiswijk en terug naar Den Haag met gemiddeld 25,5km/u. Ook Den Haag, Hoek van Holland en terug naar Den Haag gaat tegenwoordig met gemiddeld 25,5+ km/u! (Dus tussen verkeerslichten en voorrang verlenen, ga ik veel harder dan 25,5! 40+ kwam op beide ritten voor!)

Menig racefiets haalt meer!

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • May 5, 2022

ik was verbaasd met hoe snel dat ding ging 🤣.

Een elektrische fiets snel? Die gaan doorgaans echt maar 25km/u? Ik deed laatst Den Haag, Rotterdam (Alexandrium), Bleiswijk en terug naar Den Haag met gemiddeld 25,5km/u. Ook Den Haag, Hoek van Holland en terug naar Den Haag gaat tegenwoordig met gemiddeld 25,5+ km/u!

Menig racefiets haalt meer!

Nou voor mij was het aardig snel! Als je een normale fiets bent gewend dan is dit echt wel heel anders 😃

• May 5, 2022

Je moet een racefiets ook niet vergelijken met een elektrische fiets maar beter is volgens mij de vergelijking met een speed pedelec. Maar bij een racefiets moeten ook de maten kloppen voor de berijder.

Friesian
  • Forum Expert
  • October 27, 2025

Inmiddels is de batavus wegens accu gerelateerde problemen weggedaan en' een nieuwe aanwinst is al langer de Cube Elektrische fiets.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 27, 2025

@Friesian Wat jammer dat je de Batavus weg hebt moeten doen. Die Cube fietsen zien er wel erg fancy uit, mooi hoor! Welke kleur en features heb je uitgekozen? 

Ik fiets nog regelmatig, het grappige is ik heb eigenlijk al mijn fietsen gekregen! Over de jaren heen de oude fiets(en) van mijn moeder en mijn overleden oma gekregen en heel veel op gereden, goed onderhouden en ook weer doorgegeven op een gegeven moment. Ook een prachtige vintage racefiets van mijn overleden oom gekregen waar hij dol op was, ik ben er even dol op en ik heb de fiets zelf weer helemaal opgeknapt en netjes gemaakt. Roest eraf gepoetst, nieuwe ‘linten’ om de handvatten gewikkeld en alles gesmeerd. Ik ben op dit moment op kantoor, maar als jullie het leuk vinden stuur ik daar nog een foto van. 

Dus voor mij nog geen elektrische, mijn fiets doet het nog prima. :)

Friesian
  • Forum Expert
  • October 28, 2025

Hoi ​@Tessanne 

Ik heb een rode Cube gekocht, 8-speed naafversnelling, gesloten kettingkast en 500 Wh power tube. Bewust gekozen voor Bosch de marktleider. In deze onzekere tijd van e-bikes een zeer belangrijk aspect. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 29, 2025

Hey ​@Friesian

Klinkt als een hele fijne en degelijke keuze vooral met die gesloten kettingkast, dat scheelt straks weer in het onderhoud. En inderdaad, Bosch is een betrouwbare keuze als het gaat om accu’s.

Ben benieuwd hoe hij rijdt! Heb je al wat kilometers gemaakt of staat hij nog te glimmen in de schuur?

Friesian
  • Forum Expert
  • October 29, 2025

Hey ​@Friesian

Klinkt als een hele fijne en degelijke keuze vooral met die gesloten kettingkast, dat scheelt straks weer in het onderhoud.

​​​​

En inderdaad, Bosch is een betrouwbare keuze als het gaat om accu’s.

@Tessanne anders. Ook al is een e-bike => 10 jaar oud dan nog kun je onderdelen aankomen via de marktleider, dus motor, accu, display 

Ben benieuwd hoe hij rijdt! Heb je al wat kilometers gemaakt of staat hij nog te glimmen in de schuur?

Hij fietst geweldig! Al mooi wat km gemaakt. Ongeveer iets van 2x de helft. 😀😂👍

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 29, 2025

@Friesian Ja een goede lange termijn keuze dus! Ook duurzaam, super. :) 

Waar fiets je zoal heen?

Friesian
  • Forum Expert
  • October 31, 2025

@Tessanne op dit moment niet echt ver. Ben bezig met revalidatie, nogal wat meegemaakt. Maar normaal gezien rij ik naar waar mijn voorwiel naartoe stuurt. Bijvoorbeeld naar zusje of naar Mediamarkt Ekkersrijt, Son en Breugel, binnendoor langs Wilhelminakanaal of bijvoorbeeld naar een LFS. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 31, 2025

@Friesian hmm nou even goed rustig aan doen dus, maar daar helpt zo'n elektrische fiets gelukkig goed bij! Alvast een heel fijn weekend. :)

Friesian
  • Forum Expert
  • October 31, 2025

Jij ook een fijn lang, kort weekend. ​@Tessanne .

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 31, 2025

@Friesian dankjewel!!!!