.

Dilemma: moet ik vanaf september klant blijven bij Simyo?

  • 18 August 2016
  • 28 reacties
  • 491 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Net gelezen op http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home dat vanaf september Three, mijn mobiele provider hier, een groot aantal landen gaat toevoegen aan de reeks waar je geen roamingkosten meer hoeft te betalen. Het komt er op neer dat gesprekken en sms'jes vanuit die landen naar een UK nummer en alle verbruikte MBs met je binnenlandse bundels verrekend worden. Het nieuwe is dat Nederland vanaf september ook tot deze groep roaming-vrije landen zal gaan behoren. Dit brengt mij in een zekere gewetensnood: is er vanaf september nog een reden om klant te blijven bij Simyo? Het enige voordeel dat Simyo dan nog biedt is de prijs van het bellen van een Nederlands nummer vanuit een belbundel. Is de bundel op dan is het bellen via Simyo naar een Nederlands nummer een stuk onvoordeliger: het buiten-bundel tarief hiervoor is bij Simyo 31 eurocent terwijl ik al roamend via Three in Nederland 4.3 p per minuut/sms kwijt ben (omgerekend 5 eurocent)...

Oh dear.
Wat ik wel zal missen is dit forum want zoiets heeft Three niet.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De laatste alinea Scotsman, het forum zal jou ook missen, ik in ieder geval. Dus ik zeg: Blijven.
De laatste alinea Scotsman, het forum zal jou ook missen, ik in ieder geval. Dus ik zeg: Blijven.
Je zult dan ook Angel missen, Scotsman, en dat is denk ik voor mamserator ook niet leuk.:)
Reputatie 7
Badge +9
Aye Scottie, snap je dilemma maar de vraag is nu of gezelligheid voor het meissie gaat. 😉 Je kunt natuurlijk altijd op dit forum blijven rondwaren. Volgens mij doen enkele expats dat hier. Volg je hart, Climb every mountain...:P
Ikzelf 'vrees' ook binnen afzienbare tijd met een vreselijk dilemma geconfronteerd te worden. Nu Ziggo en Vodafone bilmaten geworden zijn, zal er wel een keer een aantrekkelijk mobiel aanbod op den deurmat glijden. Er is zelfs nu al sprake van enige aantrekkelijkheden......zonder mijn recente jaarkorting en de vergeven four djie deal 😛 indertijd van Simyo zou ik nu zelfs al daar goejenkoper af zijn bij de rooien. Lastig.
Heb net even daar op het rooien forum rondgedoold. Supergezellig 😳. Je kunt er ook Kudos (wat dat ook mogen zijn maar je hebt wel iets...) verdienen. 🆒 enne...zag zelfs een Samsung expert die advies geeft in het iPhone forum. Moet niet gekker worden maar zulk soort dingen levert ook wel weer gein op...:P
Reputatie 5
Badge +10
Tja, de voordelen ten opzichte van Simyo zijn vrij duidelijk. Kunnen we daar tegenaan boksen? Ik weet het niet. Tegen zowel Scottie als leonneke zou ik willen zeggen:

'slaap er nog een nachtje over', 'het gras is niet altijd groener aan de overkant', 'goedkoop is duurkoop', 'elk voordeel heb z'n nadeel', 'zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens' en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jullie zullen waarschijnlijk eerder denken:

'Wees geen dief van je eigen portomonnee'

😉
Reputatie 7
Badge +9
Een nadeel van een Simyo-exit dat ik nog niet heb genoemd is dat mensen die mij op mijn UK mobiele nummer willen bereiken als ik aan het roamen ben in Nederland aanzienlijk duurder uit zullen zijn. Ik weet niet hoe het zit bij andere providers, maar het bellen vanaf een Nederlands mobiel nummer naar een buitenlands nummer is bij Simyo behoorlijk aan de prijs. Dat zal nog sterker gelden als over een tijdje de Brexit (boo, hiss) een feit zal zijn, en het Onverenigd Koninkrijk ongetwijfeld door Simyo tot een Zone 2 land zal worden gedegradeerd... Tenzij Nicola onze aardige Schotse eerste minister het voor elkaar krijgt om Schotland als onafhankelijke natie in de EU te houden. Dan blijft Schotland gewoon in Zone 1.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Scotsman,

Dat worden inderdaad spannende tijden voor jou en alle Schotten! Ik ben benieuwd wat de tijd ons zal brengen. Zal de UK tot zone 2 gaan behoren? Zal Schotland misschien in de EU blijven? Ik hoop vooral voor jou dat je hier snel duidelijkheid over krijgt! Zodra wij wat meer weten over nieuwe tarieven, zone indeling etc. dan laten het jou natuurlijk zo snel mogelijk weten.

Als je echt besluit om weg te gaan, dan gaan we je echt heel erg missen, hoor. Ik denk dat heel veel forumleden het daarover met me eens zijn.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
OK, ik zit er over te denken om mijn abonnement om te zetten naar prepaid met nummerbehoud. De procedure is mij duidelijk, ik ontvang eerst een tijdelijk nummer met daarbij een nieuwe Mijn Simyo omgeving. Maar het zou me niet verbazen als ik mijn geliefde "Scotsman" forumidentiteit zal kwijtraken als ik deze procedure doorloop. Is dat zo, and is there a way to fit a sleeve to that?

Toegift:
https://youtu.be/hnSNfxjrwck
Reputatie 5
Badge +8
Mooie muziek Scotsman, mooie outfits ook 🆒

Aangezien wij ook heel erg gehecht zijn aan jouw forumidentiteit, gaan we ons uiterste best voor je doen. Ik zal morgen even met Angela en Alex overleggen wat er technisch mogelijk is.

Ik laat het je zo snel mogelijk weten.

Groetjes.
Sean
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Scotsman,

Ik hoorde van Sean dat je graag naar een Prepaid simkaart wilt overstappen. Geen probleem 🙂 Ik ben al blij dat we jou op deze manier dicht bij ons Oranje hart kunnen houden.

Jouw forumaccount is gekoppeld aan jouw telefoonnummer. Dit betekent dat het forumaccount mee verhuist naar de prepaid aansluiting zodra jouw nummer wordt overgezet. Als dit om welke reden dan ook niet goed gaat en je kunt niet inloggen op je oude vertrouwde account, laat het dan weten. Uiteraard kan ik vanuit hier aan een aantal touwtjes trekken om dit weer goed te laten werken :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9

Uiteraard kan ik vanuit hier aan een aantal touwtjes trekken om dit weer goed te laten werken :)


En zo doet ze dat :)

Reputatie 7
Badge +9
Hey Angie, da's mooi geregeld! De aanvraag is gedaan, en nu is het wachten op de dingen die komen gaan. Bedankt!

Speciaal voor franswon nog even een plaatje om te illustreren hoe we dat hier doen:


Reputatie 7
Badge +10
Zo doen we dat hier bij Simyo 😉 Ik heb overigens nog een kilt in de kast liggen van Marc. Wellicht kan ik die aandoen als ik het een en ander voor je moet oplossen, Scotsman 😉
Nu ik dit lees is mij duidelijk waar het woord Angelsaksen vandaan komt.
🙂
Reputatie 7
Badge +9
Zo doen we dat hier bij Simyo 😉 Ik heb overigens nog een kilt in de kast liggen van Marc. Wellicht kan ik die aandoen als ik het een en ander voor je moet oplossen, Scotsman ;)

Het oplossen van problemen van Schotten vergt wel enige voorbereiding. Het aantrekken van een kilt is een prima begin, maar eigenlijk hoor je eerst een traditionele Highland zwaarddans uit te voeren midden op een centrale plek op het Simyo HQ voordat je de strijd begint. Hoe dat gaat zie je hier:
https://youtu.be/mzz_UTavfLQ

Misschien kun je iets instuderen om op het forum uitje te laten zien? :8
Reputatie 7
Badge +9
Prima idee Scotsman 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahahahaha, Scotsman! We zitten hier heel erg na te denken hoe we dat nou gaan doen...

Je zult snel wat zien verschijnen. Ik gooi alvast mijn heupen los.
Reputatie 7
Badge +9
Het is vast niet toegestaan om zwaarden mee te brengen naar het Simyo kantoor. Er is vast een strenge veiligheidscontrole bij de ingang. Maar jullie hebben ongetwijfeld een paar telescopische ruggenkrabbers onder in een la liggen, die leg je dan als een kruis neer op de vloer dan kan Angie daar haar zwaarddans op instuderen.

Reputatie 5
Badge +8
We hebben nog wel een paar selfiesticks, mag dat ook?
Reputatie 7
Badge +9
Selfies onder de kilt? Shame on you 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Selfies onder de kilt? Shame on you :)

Ik denk niet dat de natie zit te wachten op kelfies. :S:P
Reputatie 5
Badge +9
Selfies onder de kilt? Shame on you :)

Hahaha, nee laten we dat maar niet doen.
Reputatie 5
Badge +10
Selfies onder de kilt? Shame on you :)

Ik denk niet dat de natie zit te wachten op kelfies. :S:P


Haha een kelfie :D

Bestaat dat woord in Schotland, Scotsman?
Badge
Ik heb dat woord hier nog nooit gehoord, ik moet bekennen dat ik het even in Google moest opzoeken!

Overigens is dit forumaccount het tijdelijke alter ego van Scotsman, Scotsman is even incommunicado vanwege een simkaartwissel, maar zal hopelijk binnenkort weer uit de schemerrijke forumcatacomben herrijzen!
Geeft niks joh, dur is al eens vaker een vogeltje binnen gevlogen bij Simyo. Vogeltje meer of minder maakt dan ook niks meer uit. 😉
Badge
Hmmmm, "vogeltje"? :8 Dit is een Golden Eagle (Steenarend), met een spanwijdte van 1,90 tot 2,25 m! De meest majestueuze roofvogel in de Schotse Hooglanden.

Reageer