.

De applicaties die je batterij opvreten

  • 8 November 2014
  • 23 reacties
  • 1135 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Welke apps zorgen ervoor dat je smartphone accu zo snel leeg gaat? Het Amerikaanse bedrijf AVG heeft er onderzoek naar gedaan. En de onbetwiste nummer één is geworden: Facebook. Let wel op, dit onderzoek is gericht op Android-smartphones.

AVG heeft het onderzoek uitgevoerd in het derde kwartaal van dit jaar. Het bedrijf heeft anonieme data van een miljoen mensen bijgehouden die de AVG Android applicatie gebruiken. De apps moesten wel aan één voorwaarde voldoen. De apps moesten minstens een miljoen keer gedownload zijn in de Google Play Store.

Lees het hele artikel hier


Bron: HCC.nl

23 reacties

Hoi franswon..

Bij dit soort reviews wordt uitgegaan van de gemiddelde user. Wat ik mis is eigenlijk welk verschil er gemaakt kan worden in gebruikstijd m.b.v bijvoorbeeld .....Battery Doctor en Clean Master.



Groet,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien als je de volledige data bij AVG opvraagt dat je er dan inzicht in krijgt. Of ze de details willen verstrekken is uiteraard de vraag.

Ik weet wel dat mijn vrouw, fervent Facebook en Candy Crush gebruikster, het niet redt met 1 batterijlading per dag op haar Galaxy S3/LTE
Je bent me net te snel franswon. 🆒
Ik wilde als aanvulling nog gebruiken, dat de displays van de smartphones groter zijn dan de basic telefoon. Des te groter de schermen, des te meer wordt er van de meegeleverde accu verlangt. Wat nog ontbreekt is de turboinjectie. :rolleyes: 
Reputatie 7
Badge +9
Of de 'super'-accu's die in ontwikkeling zijn!

Ik heb een nieuwe, handige gadget, een losse batterijlader voor mijn S4, hier kan je de batterij dus opladen terwijl deze niet in de telefoon zit, gewoon via de standaard-lader of via USB op laptop o.i.d.
Dus altijd een volle reserve batterij op zak! De batterij van de S3 past er ook in, je houdt dan wel wat ruimte in de lader over, maar de contacten en verdere eigenschappen zijn compatible.
Reputatie 2
Badge +6
Hey franswon en Friesian,

Niet al te veel Facebook gebruiken begrijp ik uit dit verhaal 🙂 Of wachten op een super batterij... En als je niet kan wachten, een externe batterlijlader? Is dat de beknopte samenvatting die we zoeken? 😉
Reputatie 4
Badge +8
Als ik veel gebruik maak van de Hipstamatic app, of andere foto-apps op de iPhone 4S, schiet ik zo door mijn accu heen.
Maar met de iPhone 6 doe ik veeeeeeel langer met een volle accu ook met Hipstamatic.
Facebook is bij mij geen grote acculeegslurper.
Maar dat zal natuurlijk afhankelijk zijn van je FB gebruik.
Mijn anti FB broer doet vast wel 6 dagen met zijn accu...... 😛
Reputatie 4
Badge +8
Hey franswon en Friesian,

Niet al te veel Facebook gebruiken begrijp ik uit dit verhaal 🙂 Of wachten op een super batterij... En als je niet kan wachten, een externe batterlijlader? Is dat de beknopte samenvatting die we zoeken? ;)


Die externe heb ik altijd bij me. Handig!!!!
Mijn antiFB broer doet vast wel 6 dagen met zijn accu...... :p

Volgens mijn bescheiden mening verdient dit een uitgebreide :D toelichting.
Ik heb begrepen dat hij een fervent fietser is.
Gaat het hier om een elektrische of 1tje met een hulpmotor. Of een interne.....?
Wat betreft hipstamatic, wat doet die eigenlijk? Kun je daarmee een foto in een foto plaatsen of..? Voor mij is het een Hans Klok verhaal oftewel kant-en-klare mysterious  ways.
Vraagt deze app echt veel vd accu of is dat ook afhankelijk van hoeveel je die gebruikt, of wat je ermee doet?
Reputatie 5
Badge +11
Wat betreft hipstamatic, wat doet die eigenlijk?

Misschien vind je hier meer info, Friesian
Reputatie 4
Badge +8
De link die jij noemt Ernst is meer voor de meest recente app onder licentie van Hipstamatic gemaakt: Tintype.
(overigens is die tintype app fantastisch!!!)

Hier zie je meer wat Hipstamatic inhoudt.
Reputatie 7
Badge +9
Voor Android is er een gelijksoortig programma Vignette, zowel gratis, dus met advertenties, als betaald € 1,21 (de prijs kan iets anders zijn van dag tot dag, ligt aan de koers US$).
Ik heb het pas geïnstalleerd, kan nog geen goed oordeel geven.
De link die jij noemt Ernst is meer voor de meest recente app onder licentie van Hipstamatic gemaakt: Tintype.
(overigens is die tintype app fantastisch!!!)

Hier zie je meer wat Hipstamatic inhoudt.

Dit maakt het een stuk duidelijker. Een beetje vreemd, ga ik naar google store komen andere apps tevoorschijn als optie.
Maar door dan verder search toe te passen kom je verschillende retro toepassingen tegen.

Een ding is me wel duidelijk om on-topic terug te komen, Hoe meer interessante apps, hoe vaker je de telefoon gebruikt.... des te eerder dat je meer eist van de accu... 
Kortom kortere werkingsduur en zoals koorelle en franswon aangeven dat zo'n extra externe accu een grote uitkomst kan zijn.
Reputatie 7
Badge +9
De app van koorelle is ook een app voor de iPhone, die vind je niet in de google store....:)

In mijn bijdrage hierboven vind je een alternatief voor Android toestellen.
Reputatie 4
Badge +8
Vignette is inderdaad een leuk alternatief voor Androïd gebruikers Frans, maar haalt het niet bij Hipstamatic. Ik gebruikte Vignette ook op mijn Sony Experia x10 mini.
Reputatie 7
Badge +9
Elle, ik geloof je op je woord! Maar ik ben niet zo'n fotograaf, kiekjes zijn het meer bij mij met de telefoon. Op mijn Sony maak ik betere foto's, ook doordat ik daar verschillende lenzen bij heb en uiteraard echte zoom en geen digitale. Ik blijf mobiele telefoons wel gebruiken voor foto's maken, je hebt dat ding altijd bij de hand en met Photoshop kan je er vaak nog best wat van maken.
De zeer hoge megapixels zeggen mij ook eigenlijk niets, maar dat weet jijzelf nog veel beter dan ik 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Inderdaad vervelend, die batterijvreters. ;)

http://i62.tinypic.com/2wrm60z.jpg

Thanks voor de goede tips guys!
Reputatie 5
Badge +10
Toen ik nog Angry Birds speelde, ging het ook vrij hard. Wordfeud speel ik nog steeds (ja echt) en dat valt mee qua batterij gebruik. Spelletjes zijn meestal niet goed voor je batterij. Daarom speel ik spelletjes op m'n iPad.
Reputatie 7
Badge +9
Wordfeud speel ik nog steeds


Gebruik je ook nog Wordstar of ben je al over op WordPerfect voor DOS? 🙂
Zijn er nog mensen die; vier op een rij, dokter bibber of als extra voorbeeld zich het vlooienspel :D:D:D herinneren?
Reputatie 4
Badge +8
Zijn er nog mensen die; vier op een rij, dokter bibber of als extra voorbeeld zich het vlooienspel :D:D:D herinneren?


Wat een akelige spelletjes ware dat toch.... Vreselijk, ik had er een hekel aan.
Sowieso is dokter Bibber van na mijn jeugd.
Pim pam pet is meer van mijn tijd. En dat visspel met die magneethengeltjes, waar je na 1 x spelen al zat van was hahaha,
nee wij speelden eigenlijk meer op straat: hinkelen, elastieken, diabolo-en, hutten bouwen in duin, bomen klimmen, rolschaatsen op asfalt terwijl er 2 auto's in de straat geparkeerd stonden en er nog nauwelijks auto's door de straat reden.

rolschaatsen op asfalt terwijl er 2 auto's in de straat geparkeerd stonden 

Hoeveel zou er wel gerolschaatst zijn tijdens de autovrije zondag?
Alhoewel ik "moet" zeggen dat ik nu ( bij goed weer en zuiver wegdek) eerder bij tijd en wijle als inline skater te vinden ben.
Reputatie 4
Badge +8
In-line skates, die heb ik jaaaren geleden ook nog uitgeprobeerd! Enorm gaaf!!! Maar nu durf ik niet meer zo Friesian. Ben veel te bang dat als ik val, het gelijk een brakke breuk zal zijn... Tegen botontkalking helpen geen knie/elleboog/heup beschermers! 😉 heb nog wel geschaatst vorig jaar, maar een toertocht zit er niet meer in helaas.
Reputatie 7
Badge +9

De zeer hoge megapixels zeggen mij ook eigenlijk niets, maar dat weet jijzelf nog veel beter dan ik smile


Die doen 't 'm ook niet. (tenzij je een levensgrote foto van jezelf boven de bank wilt hangen:p )  Het is het oog achter de camera, dat het doet....


Wordfeud speel ik nog steeds (ja echt) en dat valt mee qua batterij gebruik. Spelletjes zijn meestal niet goed voor je batterij. Daarom speel ik spelletjes op m'n iPad.

Wordfeud ook een blauwe maandag gespeeld. Maar aangezien de Leon alleen maar wil winnen, was ook hier de belangstelling gauw weg. Zus Koorelle was daar het slachtoffer van. 😃. Die liet me gewoon winnen, was ze tenminste direct van het gezeik af. :p
Enne, je hebt gelijk Alex.....de batterij van de Pad, die gaat flink lang mee....ook met spelletjes wel.

Reageer