Skip to main content
Vraag

Zo veel geld 😣

• July 27, 2026
  • 2 reacties
  • 8 Bekeken

Ik voel me heel dom, ik had een berichtje gekregen dat ik al op 80% van de bundel zat, maar omdat het al dichtbij het eind van de maand zit dacht ik dat met licht gebruik het wel goed zou komen. Heb niet even ingelogd om te checken, het leven is nu even erg lastig en ik dacht er gewoon niet aan. Opeens was de data op en begonnen de MB's voor 15 cent te gaan. Vanochtend kreeg ik een smsje dat mijn simkaart was geblokkeerd want er staat meer dan €100 schuld op (meer dan €140!) en kon niets anders dan dit betalen.

Zag dit helemaal niet aankomen, maar staat waarschijnlijk vaak genoeg vermeld en ik geef Simyo hier ook echt de schuld niet van. Ik besefte gewoon niet dat je van 20000 MB voor 12 euro opeens kan gaan naar een dagje normaal verbruik voor boven de €100 euro, en nu kom ik financieel in de problemen. 

Ik heb net mijn loon ontvangen, dus die €100 kon ik nu wel betalen, maar ik denk niet dat we het in augustus gaan redden. Had ook een medisch ongeval waar de rekening elk moment van binnenkomt, de hoge huur, en mijn vrouw is al maanden bezig om een baan te krijgen maar heeft telkens geen geluk.

Ik zag dat iemand anders hier het geluk had dat Simyo hun financieel kon helpen in een soortgelijk probleem. Ik verwacht helemaal niets, het is volledig mijn eigen schuld, maar mocht er een coulance regeling zijn om de resterende rekening voor augustus zelfs maar een deel te kunnen verlagen, zou ik ontzettend dankbaar zijn. 

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand kan helpen. 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 28, 2026

Ik besefte gewoon niet dat je van 20000 MB voor 12 euro opeens kan gaan naar een dagje normaal verbruik voor boven de €100 euro, en nu kom ik financieel in de problemen. 

Simyo rekent 150 euro per GB buiten de bundel..

Friesian
  • Forum Expert
  • July 28, 2026

Beste ​@rick-de-haas  - Rick.

Goedemorgen. 

Ik heb je topic gelezen en jullie hebben nogal wat mee moeten maken, je echtgenote en jij. Behoorlijk wat problemen. 

Medisch ongeval, je echtgenote zoekt naar een baan (die bij haar past) en de huur! 

Ik begrijp het echt! Ook de kosten zijn behoorlijk genoeg om om te letten. Misschien is het een idee voor je vrouw om te kijken naar mogelijkheden als postbode. 

Voel je vooral niet heel dom, ik lees in je verhaal, ik haal daaruit, dat je dat absoluut niet hoeft te doen. Je doet jezelf dan tekort, je verdient een beter zelfbeeld! Je hebt goed in de gaten waar de problematiek zit bij je abonnement.. 

Ik hoop dat ik je met deze informatiepagina toch wat extra ondersteuning kan bieden, een houvast met verschillende denkrichtigen en uitleg Lees dit dus goed door is de tip die ik je graag geef om jullie beiden mogelijk wat extra inzicht te verschaffen. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Rick de Haas schreef:

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand kan helpen. 

Een medewerker, een moderator zal je topic oppikken en samen met jou kijken naar waar ze mogelijk kan helpen. 

Succes, je vrouw en jij,  denk er altijd aan, morgen: een nieuwe dag, nieuwe kansen. Elke dag is de moeite waard om een kans te grijpen

Â