Skip to main content

.

Beste allen.

Helaas heeft onze zoon zonder dat hij dat wist zeer veel buiten de internetbundel verbruikt en zijn de gebruikelijke kosten van 10 euro per maand, 240 en 355 euro geworden. Wij hebben nu een zeer groot probleem financieel gezien.

Het verbaasd mij dat dit blindelings gefactureerd wordt en dat de simkaart pas geblokkeerd wordt na de 2e factuur van 355 euro.

Wellicht is het data plafon een mooie service om standaard aan te bieden om zo dit soort nare ervaringen te voorkomen.

Valt er nog iets te doen aan deze factuur of is het kwaad geschied?

Mijn dank voor de informatie.

Groet

Simyo blokkeert een simkaart zodra meer dan 100 euro per 24 uur of 250 euro per week buiten de bundel verbruikt wordt. (Zie hoogverbruik)

Die eerste maand is dat kennelijk niet bereikt.

Simyo levert voor 0,50 euro per maand de optie om een dataplafond te hebben. In de wereld waar alles goedkoop moet is het de keuze van de klant om dat wel of niet af te nemen. Ik raad aan dat u dit dataplafond neemt. Als u dat voor het einde van de maand aanzet, dan is dat in oktober actief.

Of coulance mogelijk is kan alleen een moderator aangeven. Hij/Zij zal vragen of je hem/haar een privébericht kunt sturen.

Bedankt voor de info, hopelijk is dit mogelijk gezien het een zeer groot bedrag is.

Hi @Kurt Chester,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je zoon kosten heeft gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Ik raad zeker aan om het dataplafond te activeren via Mijn Simyo.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer