.

Beantwoord

Waarom ontvangt mijn zoon betaalde sms'jes?

  • 14 December 2015
  • 3 reacties
  • 419 Bekeken

Hallo,

Afgelopen maanden heeft mijn zoon onbedoeld sms'jes van 3555 smsgc ontvangen waar telkens €3,- voor wordt gerekend. Ondertussen staat de teller al op €27,- en dat is voor een 13 jarige jongen een hoop geld. Ondertussen hebben we de dient gestopt door "stop"naar 3555 te sms'en maar het moet nog blijken of het nu echt stopt. We kregen wel een sms terug dat hij afgemeld is voor de dienst.
Ik las dat deze vorm van betaalde diensten bij pre paid niet standaard aan staat. Waarom eigenlijk niet, want veel kinderen beginnen op een pre paid telefoon?
Kunnen jullie dit standaard blokkeren?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Estelle 15 December 2015, 10:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi NoahH,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat er veel beltegoed afgeschreven wordt. In de verbruiksgeschiedenis heb ik kunnen zien dat dit voor een betaalde SMS dienst geweest is. Op 2 december is er een soort activatie SMS gestuurd naar het nummer. Hierna zijn er berichten teruggestuurd naar de telefoon van uw zoon. Dit zorgde ervoor dat er per bericht € 3,00 in mindering gebracht werd op het beltegoed 😞.

Je kunt de afzender blokkeren via payinfo.nl 🙂. Inmiddels heb ik de optie Premium SMS voor de kleine man geblokkeerd. Hij kan dus geen betaalde berichten meer ontvangen 😃. Premium SMS is voor Sim Only klanten standaard geblokkeerd. Mochten zij graag van deze optie gebruik willen maken, dan is er de Prepaid aansluiting waarbij dit kan. Wij zullen de optie niet voor zowel Sim Only als Prepaid aansluitingen standaard blokkeren.

Laat je me even weten of het ontvangen van de berichten gestopt is?

Groetjes,
Estelle
Dankjewel voor de blokkade.
We houden het verbruik scherp in de gaten 🙂.
Zeker in deze dure decembermaand zijn dit geen leuke afschriften.
Fijne kerstdagen. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi NoahH,

Graag gedaan namens Estelle!

Het is zeker verstandig om even een oogje in het zeil te houden voor nu. Zulke afschriften zijn nooit leuk, maar december is inderdaad al duur genoeg!

Ook wij wensen jullie prettige kerstdagen en een schitterende jaarwisseling. Voor vragen kun je ook in het nieuwe jaar bij ons terecht :)

Groetjes,
Angela

Reageer