Skip to main content
Beantwoord

Waarom moet ik veel betalen na vergoeding?

• April 13, 2026
  • 6 reacties
  • 28 Bekeken

Ik heb 2 abonnementen ,  ik ben lid geworden op 4 april 2015, 11 jaar geleden.

Bij een verhuizxing in januari 2026 was het aangevraagde glasvezel van moederbedrijf KPN later dan gepland.

Extra kosten kwamen er , in de nacht ging mijn. telefoon updaten. Ik kwam per ongeluk buiten de bundel terwijl ik sliep.

De extra rekening die ik betaalde bedroeg101,44. Ik heb teruggekregen 57,99.

Die 43,45 moet ik wel blijven betalen, terwijl ik vele jaren veel minder verbruik dan ik ervoor betaal.

Let op Simyo-gebruikers. Voor trouwe klanten geldt niet een klantvriendelijk beleid.

In 2027 mag ik beide abonnementen opzeggen, en dat ga ik zeker doen.

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Vaste klant,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je niet tevreden bent met onze service. 

Ik zie dat je al de hoogste vergoeding van ons hebt gehad. De reden dat het lijkt alsof de factuur alsnog aan de hoge kant is komt omdat je zelf 4 x 500MB hebt bijgekocht. Ik leg je graag de factuur nog even goed uit zodat je een duidelijker beeld krijgt van de kosten die je ziet. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Bedankt voor jullie reacties ​@Groentjuh, ​@JanD en ​@Friesian

Groetjes,
Amy

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 13, 2026

Je hebt in ieder geval wel de echte Simyo ervaring meegemaakt..

JanD
  • Forum Expert
  • April 14, 2026

Beste ​@Vaste klant meteen dataplafond activeren, gaat dan per 1 mei in en voorkom je buitenbundelkosten voor de toekomst.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 14, 2026

Beste ​@Vaste klant 

Ik zou zeggen... Wacht eerst even de reactie af vanuit Simyo. Neem geen overhaaste beslissing en slaap er eerst een nachtje over. 

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. 😉🙂 

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • April 14, 2026

Beste ​@Vaste klant 

Ik zou zeggen... Wacht eerst even de reactie af vanuit Simyo. Neem geen overhaaste beslissing en slaap er eerst een nachtje over. 

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. 😉🙂 

Ik gok dat die 57,99 al de coulance is. Ik betwijfel of hier nog veel zou veranderen.

JanD
  • Forum Expert
  • April 14, 2026

Beste ​@Vaste klant je bent geen lid van Simyo, het is geen vereniging, maar een klant van een commercieel bedrijf.

Iedere klant wordt door Simyo gelijk behandeld, of je nu 1 maand of 100 maanden klant van Simyo bent.

Ik vind dat Simyo je zeer ruimhartig tegemoet gekomen is, terwijl het je eigen schuld was.

Ik zou gewoon mijn verlies nemen en meteen een dataplafond instellen, wat ik al eerder schreef.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 14, 2026

Hoi ​@Vaste klant,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je niet tevreden bent met onze service. 

Ik zie dat je al de hoogste vergoeding van ons hebt gehad. De reden dat het lijkt alsof de factuur alsnog aan de hoge kant is komt omdat je zelf 4 x 500MB hebt bijgekocht. Ik leg je graag de factuur nog even goed uit zodat je een duidelijker beeld krijgt van de kosten die je ziet. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Bedankt voor jullie reacties ​@Groentjuh, ​@JanD en ​@Friesian

Groetjes,
Amy