.

Beantwoord

Waarom is totaal verbruik mobiel internet niet meer zichtbaar op factuur?

  • 18 January 2015
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

Hallo,

Ik heb in oktober mijn simkaart laten blokkeren wegens diefstal en heb toen een nieuwe simkaart aangevraagd. Op mijn facturen krijg ik sindsdien geen totaalverbruik meer te zien van mijn mobiel internet (onder het kopje Specificatie). Wel staat het verbruik per sessie op de rekening, maar dus niet alles bij elkaar opgeteld. Hoe kan dit? Voorheen kreeg ik dit namelijk wel te zien. Wat moet ik doen om dit weer zichtbaar te krijgen? Nu moet ik alle losse sessies handmatig optellen om tot een totaalverbruik te komen...
icon

Beste antwoord door Ernst 19 January 2015, 16:13

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi GooseWalhalla, welkom op het Simyo forum :)

Het lijkt er op dat je het 'slachtoffer' bent geworden van een toevalligheid.
Wat je zag was al niet het totaal aantal aan verbruikte MB's maar het was het totaal aantal datasessies dat je had die maand. Juist omdat erg veel klanten dit aanzagen voor MB's hebben we besloten dit weg te laten.
Je totaal aan dataverbruik stond sowieso al niet op je factuur. Je kunt dit wél terugvinden op Mijn Simyo. Op het tabblad Verbruik en dan bij het kopje Geschiedenis.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Beste Moderator,
Het aantal sessies dataverbruik vermelden op een factuur is inderdaad niet bijster interessant. Blijft bij mij de onbeantwoorde vraag staan: Waarom wordt het totaal aantal verbruikte MB dan niet op de factuur vermeld?
In mijn Simyo zie je het wel, dus het gegeven is beschikbaar in de systemen. Hoe moeilijk kan het zijn om dit ook op de afrekening te zetten?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Hascha,

Het kan af en toe best lastig zijn gegevens op een pagina te zetten. Dit omdat het misschien uit een anderen database moet komen.

Voor de meeste is het, denk ik, niet interessant om te kijken hoeveel je in totaal hebt verbruikt.
Voor sommige is het interessanter van wat hij/zij moet bijbetalen!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Haschi1508,

Fijn dat je weer op het forum bent.

Tot voor kort werd het aantal keer dat je op internet zat op de factuur weergeven. Dit zorgde voor veel verwarring en is sinds kort weggelaten uit de facturen.

Het totaal verbruikte MB's op de factuur weergeven is een veel voorkomende vraag. Helaas blijkt het toch ingewikkelder te liggen dan gedacht, maar blijft zeker een verbeterpuntje. Tot die tijd kan je je totale dataverbruik bijhouden op je toestel. De meeste toestellen hebben een ingebouwde teller hiervoor. Je kan anders ook bepaalde apps downloaden om je verbruik te meten.

Je kan een kijkje nemen op onze blog voor tips om zelf inzicht te krijgen op je internetverbruik.


@maikel.twinnie, bedankt voor het meedenken.

Reageer