Skip to main content
antwoord

Vraag over factuur, hoge kosten door data?

  • April 22, 2025
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Mijn dochter heeft net heel veel internet verbruikt . Hoe kan ik zien wat zij gedaan heeft?

hoop snel iets te horen

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Frankabusker,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dochter in één keer veel data heeft verbruikt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice hierover en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 23, 2025

Beste ​@Frankabusker binnen haar mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregeen op nemen.

Verder is het verstandiog dataplafond voor €0,50 per maand in te stellen, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • April 23, 2025

Hi ​@Frankabusker,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dochter in één keer veel data heeft verbruikt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice hierover en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja