Skip to main content
Beantwoord

verjaardagkadootje extra Gb

• May 20, 2026
  • 9 reacties
  • 41 Bekeken

Ik kreeg een mail met daarin 3GB en de zin “ Op de 1e dag van de volgende maand staat het cadeautje voor je klaar in het Overzicht van Mijn Simyo en de app.” Dus ik activeerde het vandaag in de veronderstelling dat die 3 GB vanaf 1 juni gelden, maar nu bleek het meteen in te gaan en dus alleen voor de laatste tien dagen van mei. Dan heb ik er niks aan. Kan ik de activering nog ongedaan maken? Ik vind het nogal flauw dit.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@HaveKa,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat dit verwarrend overkomt. Het cadeautje wordt inderdaad op de 1e dag van de maand beschikbaar gemaakt in Mijn Simyo en de app, maar zodra je het activeert gaat de bundel direct in. Daardoor loopt de bundel vanaf het moment van activeren en niet pas vanaf de volgende maand. 

@JanD  en ​@XTF  Bedankt voor het meedenken allebei! Jullie uitleg klopt inderdaad. Ik snap ook goed dat de formulering voor verwarring kan zorgen, dus ik kijk graag nog even mee naar je situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Khadija

9 reacties

JanD
  • May 21, 2026

Nee, dat is helaas niet mogelijk ​@HaveKa , goed lezen is het devies, als het vanaf 1 juni klaar staat, ook dan pas activeren.

• auteur
  • Beginner
  • May 21, 2026

Als ik goed lees dan staat er toch duidelijk “op de 1e dag van de volgende maand”. Dat was waarom ik het ‘kadootje’ dat ik in februari kreeg pas eind mei activeerde.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 21, 2026

Dat betekent dat als je het in februari kreeg je het vanaf 1 maart kon activeren.

Niet dat als je het activeert het pas de volgende maand ingaat, maar ik geef toe dat dat een beetje verwarrend kan zijn.

• auteur
  • Beginner
  • May 21, 2026

Nou er stond ook dat het 12 maanden geldig zou blijven, dat geeft toch echt de indruk dat je een maand kan kiezen waarin je er ook iets aan hebt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 21, 2026

Dat kan toch ook? Je moet het alleen aan het begin van de maand activeren in plaats van aan het eind, en als het kan in een maand waarin je extra data nodig hebt.

JanD
  • May 21, 2026

Nou er stond ook dat het 12 maanden geldig zou blijven, dat geeft toch echt de indruk dat je een maand kan kiezen waarin je er ook iets aan hebt.

Dat klopt ook, alleen als je midden in de maand kiest, zoals nu in mei is het tot de 1e geldig en vanaf 1 juni zou het een hele maand geldig zijn geweest. ​@HaveKa 

Heilig is de factuurdatum, is altijd de 1e van de maand, dus een cadeautje is van de 1e tot de 1e geldig, een extra bundel is ook van de 1e tot de 1e geldig, alleen de buitenlandbundels zijn 30 dagen geldig, onafhankelijk wanneer deze is geactiveerd.

• auteur
  • Beginner
  • May 21, 2026

Dat zal allemaal waar wezen, dat maak je niet eenvoudig op uit de tekst in de email. Ik vind het nogal verlakkerij.

JanD
  • May 21, 2026

Dat zal allemaal waar wezen, dat maak je niet eenvoudig op uit de tekst in de email. Ik vind het nogal verlakkerij.

Maak je niet druk ​@HaveKa er is meer ellende in de wereld dan een paar gemiste MB's.

Geniet van het mooie weer.

Fijne dag verder.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • May 21, 2026

Hoi ​@HaveKa,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat dit verwarrend overkomt. Het cadeautje wordt inderdaad op de 1e dag van de maand beschikbaar gemaakt in Mijn Simyo en de app, maar zodra je het activeert gaat de bundel direct in. Daardoor loopt de bundel vanaf het moment van activeren en niet pas vanaf de volgende maand. 

@JanD  en ​@XTF  Bedankt voor het meedenken allebei! Jullie uitleg klopt inderdaad. Ik snap ook goed dat de formulering voor verwarring kan zorgen, dus ik kijk graag nog even mee naar je situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Khadija